Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oskar pracuje jako hlasatel počasí v jedné televizní stanici a jeho žena Zuzana nastoupila po mateřské dovolené jako moderátorka rozhlasové stanice. Aby se oba mohli věnovat své práci, mají pro svého syna Jakuba chůvu, které Oskar neodolá a začne si s ní milostný poměr. Oskar odmítá jezdit s rodinou na hory, a když je Zuzana s Jakubem v Krkonoších, užívá si Oskar a Jakubovou chůvou. Zuzaně s Jakubem se na horách nelíbí, protože není dobré počasí a chtějí se vrátit dřív, ale Oskar ohlásí v televizi, že se v Krkonoších vyjasní, i když předpověď je úplně jiná. Oskar sice oddálil návrat Zuzany s Jakubem z hor, ale ti přijeli nemocní a Zuzana přišla Oskarovi na nevěru. Oskar je Zuzanou vyhozen z domu a navíc je vyhozen i z práce kvůli tomu, že hlásil jiné počasí, než měl. Oskar přijde na návštěvu ke svým rodičům, kde zjistí, že rodiče hodlají dál brát Zuzanu jako vlastní dceru a Oskarovi vyčítají jeho nestydaté chování vůči Zuzaně. Zuzana se seznámila s příjemným Matějem a jeho dcerou Terezkou, s kterým tráví volný čas, neboť Terezka s Jakubem jsou ve stejném věku. Netrvá dlouho a Zuzana je zase šťastná, jelikož je zamilovaná i milovaná. Oskar si začal nový milostný příběh tentokrát se slavnou zpěvačkou Norou, která je o čtvrt století starší, takže jejich fotografie plní stránky bulvárních časopisů, ale Oskar se cítí být s Norou šťastný. Když zemře Nořin bývalý manžel, dojde Noře, a nakonec i Oskarovi, že věkový rozdíl je moc velký a Oskar je zase sám… (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (711)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Já nejsem žádnej řidič. Jsem boyfriend." Krize středního věku mi něco říká, takže bych asi mohl napsat, že jsem viděl poměrně hravej film o jednom Oskarovi, kterej se stal nadšeným majitelem krize středního věku, následkem čehož opustil rodinu a začal si užívat svobodnýho života. O tom ten snímek skutečně je a já mu rozumím a fandím. Ovšem Nestyda je taky neskrývaným produktem svý doby. Tváří se, že chce něco sdělit a přitom často jde jen o vizuální spojení neustále vyzdvihovanejch sponzorů s tvářemi hvězd, celebrit a jinejch důležitejch kuřbuřtů. Naštěstí jsem se celkem bavil a inspirován Matějem zahajuju půlroční sexuálním půst, po kterým se pokusím ejakulovat v pavilónu klokanů. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Nepamatuji si, kdy jsem viděl naposledy něco tak příšerně napsanýho. Přesto jsem ale přesvědčen, že na druhé slédnutí (ke kterému asi teda nikdy nedojde) bych se bavil lépe, protože mi příliš pozdě došlo, že Nestyda je překrásným příkladem mé oblíbené "ožralé narace". To je moje osobní škatulka, do které spadají filmy třeba od bráchů Safdiovic, Harmony Korina či některých východoevropských a ruských režisérů. Zároveň tam patří i filmy, které se v ní ocitly omylem v důsledku šílené kumulace scénáristických, režijních a dramaturgických chyb. Nezáleží ale na tom, kdo je pán a kdo je kmán, miluju je všechny. Ožralá narace má jednu završující myšlenku: aby sledování filmu vybudovalo dojem dlouhé propité noci, během které se toho sice mnoho zažije, ale není možné si zpětně vybavit či racionalizovat, co se vlastně dělo, ani jaký to mělo celkový charakter. Ožralá narace má několik pravidel, které v Nestydovi byly beze zbytku naplněny: 1) Není možné většinou rozeznat náladu scény, například zdali je smutná či komická 2) Není možné často odhalit jakou roli mají různě se objevivší postavy, obvykle nelze poznat které jsou postavy hlavní či vedlejší, jaká je jejich úloha v různých situacích apod. 3) Nedá se určit tempo filmu, ani třeba to zdali film zrovna zpomaluje nebo akceleruje. Pokud se to podaří, tak si lze všimnout toho, že jak se blíží k závěru, vyloženě zatuhává až do téměř úplného zastavení 4) Film se snaží neustále tvářit, že má nosnou myšlenku, ale neustále od ní těká, zakecává se a zjevně získává čas na to si vzpomenout, jaká a jestli vůbec nějaká byla. 5) S problémy, postavami a lokacemi se seznamujeme a loučíme v naprosto neočekávaných momentech. Často se pak ještě objevují, ačkoli máme pocit, že už se za nimi zavřela voda. Často se také postavám mění povaha, což jen utužuje divákovu paranoiu. 6) Povědomá prostředí působí nereálně. Vylidněné ulice velkoměsta, byty, které (doufám proboha) nevypadají jako byty normálních lidí, zvláštní ticho v zalidněných exteriérech. 7) Nikdy není možné získat nad scénou či dějem kontrolu, protože se vymyká dosavadním zkušenostem s viděným i žitým a neodpovídá žádným vzorcům. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Člověk se bojí bejt sám. Tak moc, že nakonec JE SÁM…. J.Macháček jako muž ve ,,středním“ věku, který si chce dokázat, že není mrtvej, ale že jen potřebuje okysličit krev. Cesta ven je složitá a může ji najít pouze on sám. Všichni kolem něj jen vyplňují místo, aby to hledání nebylo zase tak nudný. A tak postupně ubývá humoru a přichází zpověď či výpověď, bez konfliktu, který by dal průchod emocím a vytrhl film z šedi průměru. Z tý výpovědi (zpovědi) nejsem vůbec odvázanej. Nestačí mi, že se někdo NESTYDÍ ukázat ve filmu kozy. Duševní bloudění muže v přechodu bylo zfilmováno již mnohokrát lépe. Tak alespoň dík za Babčákovou a její nos. PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ * ()

lola3121 

všechny recenze uživatele

Hřebejk má tu smůlu, že Pelíšky jsou jenom jedny a že je natočil tak brzo, protože všechny dalši jeho filmy už jsou bohužel horší. Přesto to s Nestydou nevidím tak tragicky. Herci sice místy mluví tak "civilně", že jim prakticky není rozumět, ale člověk si časem zvykne. Milá byla česko-slovenská konfrontace ("co je to korytnačka?") i camea paní Hegerové a Mistra Gotta. Nejvíc mě však dostala použitá hudba - tomu říkám naprosto a stoprocentně "hudba mého srdce", takže díky ní zaokrouhluji ze 3,5 nahoru. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Definoval bych to jako nenudící film o ničem. Nijak mi nevadilo na to koukat, ale po konci filmu to ve mně vůbec nic nezanechalo. Je to jako úplně normální příběh našich sousedů, zcela prostý, běžný, všední, každodenní. Na to ale nemusím chodit do kina, to si radši zajdu k sousedům na pivko a poslechnu si to od nich. Vyjde to levněji a bude to interaktivnější. Skvělá Emília Vášaryová. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (22)

  • Nejen autor literární předlohy, ale i režisér a hlavní představitel se nechali inspirovat reálnými situacemi. Pro scénu, kdy Oskar odváží klienta a dojde ke konfliktu s policií, využili vyprávění producenta Ondřeje Trojana, který byl podobné situace účasten; „Ve filmu je scéna, kdy se Oskar rozpláče u sledování televizní inscenace Nezralé maliny. Honza se mě ptal: kdy ses naposledy rozplakal? A já jsem řekl: Dopoledne, když jsem doma sledoval Nezralé maliny… Tak jsme to tam dali!“ vypráví Macháček. (hippyman)
  • Ve filmu se v epizodních roličkách objeví řada známých a populárních tváří. Pro zvýšení autenticity se Oskar v televizní redakci potkával jak se skutečnými rosničkami (Petra Voláková, Karla Mráčková), tak na chodbách potkával lidi, kteří v televizi skutečně pracují (Ester Janečková, Přemek Podlaha, Halin Pawlowská). Ve snímku hraje sám sebe i Karel Gott a Hana Hegerová. (hippyman)
  • Michal Viewegh patří v současné době (2008) nejen k nejčtenějším domácím autorům, podle jeho předloh a scénářů vzniklo zatím do té doby pět filmů, šestý se natáčí a sedmý by se měl začít připravovat. O jeho filmové adaptace se podělilo doposud šest režisérů. (hippyman)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama