Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 168)

Psema 

všechny recenze uživatele

Dobeš asi neumí napsat film, který by nebyl NECHTĚNĚ směšný. Cením si Jákla za snahu natočit v české kotlině pořádnou žánrovku, ale roubovat reflexi prohnilého soudnictví, zkorumpované společnosti a mafiánského potahování nitek, ve které se povětšinou jenom mluví, na hollywoodskou kostru zlatých akčních časů mi přijde 1) hloupé, 2) legrační a 3) bulvárně povrchní. Což je bohužel styl, který mi přijde silně iritující a naprosto se s ním neztotožňuji. Je smutné, že se uměle dělá událost z naivního béčka, které má kvůli zisku finančních injekcí v názvu jméno nejprovařenějšího porevolučního vězně, jenž dle kaskadérských mozků střílí zásadně obouruč, na vězeňských vycházkách předvádí parkour a vzhledem k mírovské anabázi nepotřebuje cca měsíc jíst. Virtuální 3D modely paneláků, pekelné postsynchrony, Bendová ukazující už asi po milionté cecky a neschopnost vytvořit uvěřitelné dobové prostředí jsou jen hořko-sladkou (záleží na vaší bránici) třešinkou na nedopečeném dortu, jenž se snaží tvůrčí nemohoucnost obhajovat frází "inspirováno skutečnými událostmi". Pokud mám ale v ději "zlatý hattrick" a v úvodní scéně se nejen kostýmově obrazu ranných devadesátek, neměl bych mít v roce 2000 v pozadí nejnovější reklamu na O2, Sony VAIO a novácké zprávy v širokoúhlém HD. Kajínek = LOL ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jákl má nakoukáno, vypadá to ‚americky‘ víc než cokoliv jiného, konečně máme v naší kinematografii postavu skutečného ‚bad-ass‘ (Konstantin Lavroněnko!), ale točit filmy o lidech, ze kterých média udělají světce, je tak trochu nemorální. Bez té ‚blesko-novácké‘ masáže bychom tady měli konečně pořádnou českou žánrovku bez nakyslé příchutě. 3 a ½. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Klikněte si na extra recenze. Co vidíte? Samý zasraně nízký hodnocení...proč? Protože si recenzenti myslí, že ačkoliv tahle česká produkce, není ÚPLNĚ špatná, pořád má do dokonalosti daleko. Co jim tam na tom chybí proboha? Co by si víc od českého akčního filmu přáli, aby ho dokázali ohodnotit pěti hvězdičkami? Proboha už se doprdele probuďte a začněte nad tím filmem přemýšlet. Vždyť Vás ty posraně odborný stránky nezaměstnali proto, že z Vás číší sebevědomí a dokážete o každým filmu debatovat dvě hodiny, negativně. Kdyby to šlo, byl bych Váš mindrák, protože se mi z Vašich názorů chce blejt. Co si jako myslíte, že se díky tomuhle filmu dostane Kajínek z vězení? Že to je takticky zvládnutá práce, která mu má pomoct? To jste se asi posrali ne? Uvědomte si, že na tomhle filmu sám Kajínek spolupracoval nejvíc jak mohl, a i když to není bůhví jaký idol (což film sám potvrzuje a veřejně přiznává ke krádežím nejen všeobecným, ale taky účelným) tak je to především člověk, který doplatil na svině, který jsou všude. Já Vám na ty Vaše názory seru. Mně se film líbil. Byl takový, jaký si český producent a režisér může dovolit. Obsahuje trošek akce, trošek dramatu a velkou porci geniálních hereckých výkonů. Pokud si představujete hollywoodskou produkci, strčte si prdel do mlejnku, a odporoučete se jinam, protože tady Vám ta kritika bude naštěstí uplně k hovnu. To také dokazují vyplněné sály, které během jednoho týdne navštívilo přes 200 000 lidí. Je tudíž hezké vědět, že obyčejný fanoušek filmů sere na kritiky a jde se koukat na film, který má co nabídnout. To Vám asi ego hodně sníží. Z české produkce rozhodně má co nabídnout ze všech případů nejvíce, co jen může. Vy, zabedněnci, si radši zapněte bratry Karamazovi a onanujte nad filmem, který vlastně vypráví o tom, jak parta skutečných herců jedou někam hrát divadlo...aneb art až na půdu. Pro mně Kajínek znamená především film, který překročil veškeré hranice české produkce. Jinak řečeno, že když se chce, tak to v týhle zemi jde, jenom se tu musí splašit lidé, kteří ve svém oboru dokážou ze sebe vymáčknout to nejlepší. To ostatně potvrzují i diváci. Film měl totiž po "exkluzivní"premiéře pro nedodělky něco kolem 62 procent, což je odporný. Obyčejný filmový fanoušek ale film okamžitě vrátil do červených vod, čímž dokázal, že pokud se ve filmu nehledá umělecký dojem, dokáže pobavit. Pokud je to český film a má co nabídnout, jde u mě okamžitě nahoru. A nějaký rádoby onanisti si můžou jejich názor strčit s klidem do hajzlu. Tenhle film totiž ještě neřekl své poslední slovo a já se opět rád vyjádřím proti ubožákům, kteří český film v hojném počtu sráží na kolena, i když si to vůbec nezaslouží. Nakonec bych chtěl poděkovat hercům, kteří z tohoto filmu udělali ohromný zážitek, na který hodně dlouho nezapomenu. Konstantin Lavonenko byla úžasná volba, která sice Kajínka představí trochu jinak, než ho ve skutečnosti známe, ale pořád je to film. Tatiana Vilhelmová s bratry Dlouhými už je pak jiný matroš, který dokazuje, jak výborné herce v této zemi máme, nebo jsme bohužel měli, což je další důvod, proč tento film hodnotím tak vysoko. Vladimír Dlouhý, jehož role byla tou poslední, co ve svém životě bohužel stihl, byla totiž tou nejlepší sviňskou rolí, co jsem po dlouhé době viděl. Děkuji mu za tak ohromný zážitek, který jsem mohl dostat, a který jsem prakticky získal v každém filmu, ve kterém se objevil. Naposled v úžasném Hlídači č. 47, kde hrál podobnou roli a opět mě v ní vzbudil pocit obrovské nesnášenlivosti jako v málokterém filmu. Další věc pak byly věci, které se ve filmu objevují, ale ve skutečném příběhu by se v životě nemohli objevit, tedy pokud bky nedostali nějaké záhadné prototypy. V devadesátých letech totiž určitě lidé nepracovali na notebooku Sony Vaio nebo nekoukali na plazmovou televizi, o nových Fabiích, co tam jezdili ani mluvit není potřeba. Když už si tvůrci dali takovou práci s tímhle filmem, mohli to alespoň dotáhnout do dokonalosti. Takhle to plno lidem může vadit, a taky vadí. Mně to nakonec přešlo, vždyť nikdo netvrdí, že jde o věrohodnout rekonstrukci. Akorát se vypráví jeden příběh, ale nikdo neřekl v jakém období se odehrál. No vylil jsem si tu zlost, rozumy a názory dost a dost. Snad se bude líbit více lidem a autoři ho prodají do více zemí. Podle mě to bude pro cizince fungovat stejně dobře jako pro nás, přestože tu na ten příběh koukáme trošičku z jiného pohledu. () (méně) (více)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Film kontroverzní tím nejbanálnějším a nejbulvárnějším způsobem, jaký si dovedu představit. Film se solidní spádem, zároveň ale se závratně romantizujícím obrazem Kajínka jako českého Bonda. Skoro se nechce věřit, že by tenhle člověk byl členem českého podsvětí, spíše vyhlíží jako porevoluční Mirek Dušín. To shledávám jako jednoznačně sporným. Na nervy mi lezla i afektovaná snaha o lyrismus, ať už v přepjaté hudbě Václava Bárty nebo v tradičně opulentně prázdné kameře F. A. Brabce. Vrchol filmu? Famózní a bez debat strhující výkon Lavroněnka, který z Kajínka udělal postavu, s níž se divák bude velmi snadno identifikovat a bude ji litovat / obdivovat... Dobře? Pochybuji. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Po měsících otálení jsem si k nejznámějšímu českému vězňovi přeci jenom našel cestu. Po technické stránce jsem příliš nelitoval (někdy je nějaký filtr nebo střih navíc, ale jinak bez výhrad – navíc kamera je v permanentním pohybu, a to i při statických záběrech aspoň skokově zoomuje, možná abychom nad příběhem nezačali moc přemýšlet), právě po příběhové stránce je to nicméně horší. Snaživý Petr Jákl, zřejmě hodně ujíždějící na amerických produkcích, líčí Kajínka jako romantického hrdinu zklamaného světem okolo. Kdo čekal, že by film vnesl do celé ostře sledované kauzy nějaké nové poznatky, odejde od filmu rozladěný. Měl jsem za to, že snímek záměrně nic nevysvětluje, ale chce poodkrýt zákulisí Kajínkova příběhu. Jenže chyba lávky.. obsah je schematický, příběh zredukovaný a nedotažený, snaží se šokovat, ale ve finále je jen bezzubou hrou o peníze za vstupné. Navíc, kdyby divák neholdoval Kajínkovu osudu, v lecčems by se ztrácel (chyběla mi kupříkladu hlubší motivace útěku). Horší je to i s řadou postav. Některé se u národní celebrity jen tak objeví, trochu se ohřejí, ději nikterak nepomůžou a zase zmizí. Jiné scény zase jednoznačně vyvolávají úsměv na rtech (režisérova manželka coby investigativní novinářka, podivně motivovaná právnička, dobová nevěrohodnost, záporák, co má v sejfu diktafon s vysoce cennými informacemi atp.). Ale abych jen nešpinil, ocením nadprůměrné herectví Lindy a Lavroněnka (slušivě nejednoznačný) a pochopitelně bratrů Dlouhých, škoda jen za uši tahajících postsynchronů. Prostě a jednoduše. Jákla bych nezatracoval, zkusil to, natočil v tuzemsku toliko chybějící žánrovku a až tak to diváka nebolelo.. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (44)

  • Film provázel skandál týkající se plagiátorství. Režisér a scénárista Ivan Fíla podal na producenta filmu Petra Jákla žalobu a obvinil ho z krádeže scén a dialogů. Fíla připravoval svůj vlastní film o Kajínkovi, ale ten nebyl nikdy realizovaný. (blackrain)
  • Film vznikal pět let a vystřídalo se na něm osm scénáristů. O jeho režii se původně zajímal Jiří Svoboda. Poté na projektu pracovali také Filip Renč a Ivan Fíla. V jednu chvíli se dokonce v médiích hovořilo o natočení dvou konkurenčních snímků na toto téma. (Vojcl)
  • Akční scéna s letícím černým Volvem, které narazí do hrazení rozestavěného mostu a skončí na střeše, se natáčela v Praze na Palmovce. (blackrain)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama