Režie:
Drew GoddardKamera:
Peter DemingHudba:
David JulyanHrají:
Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison, Fran Kranz, Jesse Williams, Richard Jenkins, Bradley Whitford, Brian White, Amy Acker, Tom Lenk, Dan Payne (více)Obsahy(1)
Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)
(více)Videa (25)
Recenze (1 582)
Četné pomrkávání na diváka je asi fajn, ale jakožto milovník hororů, a tak trochu čistých žánrů, jsem se blahem rozhodně netetelil. Humor mezi řádky prostě očekávám (VĚTŠINOU) od jiných látek, i když musím uznat, že debutující režisér Drew Goddard (pero si s ním do ruky vzal i tvůrce Avengers Joss Whedon) talent má a nadhled určitě také nepostrádá. Ospravedlňuje už notně zaprášená schémata, nejde na to zle, ale.. třeba to napodruhé vyjde o poznání lépe!! Signál pro odvážné tvůrce tu ale od dua Goddard - Whedon určitě je!! ()
Jsou zde nepopiratelný plusy. Škoda jen, že to není zrovna TEN horor, co by děsil. Tenhle spíš, než že by děsil, tak baví. V kolonce žánru totálně schází pojem "komedie," možná snad i "parodie". Ale to nevadí. Protože takhle origoš zápletku už jsem dlouho neviděla a pak ten chlap, co hraje postavu vyhula, tak ten je naprosto jasnej. Hlavně jeho "You think I'm a puppet, ha? You think I'm a puppet! Gonna do a little... fucking puppet things?!" za zběsilého pohazování končetin, no to mě rozsekalo, geniální. Rozhodně nečekejte vážně se beroucí strašidelnej horror, spíš něco jako horrorovu recesi a skoro určitě se budete dobře bavit. ()
Čisté žánrové potešenie, ktoré vďaka rafinovanému a scenáru funguje v rámci jednotlivých scén aj viaczmyselne a hoci sa spočiatku zdá, že pôjde v klasickejších koľajách, každých pár minút stíha prekvapovať niečim novým. Záverečné polhodinové inferno je následne tým najlepším čo mohlo duo Goddard/Whedon ponúknuť a mňa len teši, že po dlhočiznom čakaní a odkladoch je Cabin in the Woods presne taký film aký som si prial a v mnohom možno aj lepší. Nie všetky priania sa totiž zvyknú vyplňať. ()
Po filme je mi jasné, prečo je tu tak pestré hodnotenie. Na podobné filmy len ťažko bude jednotný názor, viem, že sa to dá povedať o každom filme, ale o takýchto obzvlášť. Mne to veľmi nesadlo, logika i fyzika tu ide úplne bokom. Treba vypnúť mozog a možno si to niekto užije. Rozjazd ma ešte ako tak bavil, no s pribúdajúcimi minútami to bolo čoraz viac na hlavu. Hororový žáner mám dobre preskúmaný a tu som nenašiel nič, čo by ma rozhodilo. Podobnosť s novo vznikajúcou (zatiaľ) trilógiou Hunger games je očividná, ale v Hunger games ten umelý svet pôsobil podstatne uveriteľnejšie. Záver filmu môže niekomu pripadať cool, ale pre mňa to bolo iba superblbé zavŕšenie celého filmu. Základná myšlienka nebola zlá, len tomu chýbal reálnejší prístup, aspoň trochu. 40%. ()
Když ponecháme stranou hrstku kreativních a nápaditých titulů určených vytříbenému a poučenému publiku, jako jsou "The House of the Devil", "The Innkeepers" či "The Woman") a ojedinělé výjimky jako bravurní "Piraňu 3D" upadl v posledním desetiletí americký mainstreamový horor do zdánlivě nekonečné spirály sérií postavených na prvoplánových lekačkách a sadistických obrazech agónie. Do tohoto kontextu vstupuje "The Cabin in the Woods" jako ryzí zjevení. Jednak představuje film, který osloví obyčejné diváky i protřelé fanoušky, ale především navrací hororu zábavnost a humor, tedy elementy charakteristické pro žánrové klasiky osmdesátých a devadesátých let. Klasická a prazákladní schémata žánru jsou ve skvostném vyprávění jednak odhalována a zesměšňována, ale současně také oprašována a ospravedlňována, při čemž celý příběh o žánrovém světě vytvořeném pro ukonejšení rozmarných božstev lze vnímat po vzoru "Inception" jako otevřenou paralelu k fungování zábavního průmyslu vůči divákům. Ostatně vřískotovská figura filmového znalce, jenž dokáže dekódovat klišé a odhalit ústrojí šlapající v nitru příběhu, přivede celý "průmysl" do záhuby. Film vlastně předkládá ospravedlnění klasických schémat a přímo konstatuje, že jejich obcházení nabízí pouze slepé uličky, jež nakonec stejně donutí tvůrce vrátit se k osvědčeným postupům. A tak ačkoli z čistě ekonomického hlediska "The Cabin in the Woods" sama představuje jednosměrku, která žánr jednorázově osvěží, ale nemůže být základem trendu, jenž by mašinérii udržel v chodu na příští roky, pro konkurenci alespoň znovu objevuje sílu a životnost prazákladních formulí. Není vyloženě nutné, aby se studia a filmaři pokoušeli přijít s podobným mixem sofistikovaného nadhledu a dynamické zábavy, jakou předvedla malá chajda v lesích, ale pokud si k srdci vezmou přinejmenším to, že schémata mohou sloužit jako výchozí bod pro zábavné uchopení žánru, bude horor a s ním i svět zachráněn. ()
Galerie (369)
Zajímavosti (27)
-
Když postavy uzavírají sázky která příšera zabije hlavní hrdiny, jsou na tabuli uvedena následující monstra:
- Vlkodlak jako klasické hororové monstrum.
- Alien Beast jako odkaz na film Vetřelec (1979).
- Mutanti jako odkaz na Hory mají oči (1977).
- Wraiths jako odkaz na původní 13 Ghosts (1960).
- Zombie jako odkaz na Noc oživlých mrtvol (1968).
- Reptilicus jako odkaz na film Reptilicus (1961).
- Klauni jako odkaz na To (1990).
- Čarodějnice jako klasické hororové monstrum.
- Sexy čarodějnice jako odkaz na Čarodějky z Breastwicku (2005).
- Démoni jako odkaz na Noc démonů (1988).
- Hell Lord jako odkaz na film Hellraiser (1987).
- Angry Molesting Tree jako odkaz na film Lesní duch (1981).
- Obří had jako klasické hororové monstrum.
- Umrlci jako další odkaz na film Lesní duch.
- Mumie jako klasické hororové monstrum.
- Nevěsta jako odkaz na film La novia ensangrentada (1972).
- Strašák do zelí jako odkaz na film Dark Night of the Scarecrow (1981).
- Sněhulák jako odkaz na film Jack Frost: Sněhový zabiják(1997).
- Dragonbat jako odkaz na film Blade II (2002).
- Upíři jako dokaz na film Upír Nosferatu (1922).
- Dismemberment Goblins jako odkaz na filmy Ghoulies (1985) a Hobgoblins (1988).
- Sugarplum Fairy jako odkaz na příšery stvořené Guillrermem del Torem.
- Mořský muž jako odkaz na Netvora z Černé laguny (1954).
- Reanimátor jako odkaz na film Re-Animátor (1985).
- Jednorožec jako klasické fantasy zvíře.
- Huron, což je indián.
- Sasquatch-Wendego-Yetty jako klasické hororové monstrum.
- Dolls jako odkaz na film Oni (1972).
- Doktoři jako odkaz na film Dům hrůzy (1959).
- Buranská mučící rodina jako kombinace zombie a zároveň odkaz na Texaský masakr motorovou pilou (1974).
- Jack O. Lantern jako klasické hororové monstrum.
- Obr jako další klasické hororové monstrum.
- Dvojčata jako odkaz na Osvícení (1980). (PanTumnus)
- Ihned po skončení testovací projekce zazněl dotaz, zda bude natočeno pokračování. Režisér Drew Goddard reagoval slovy: „Viděl jste vůbec konec?“ (konvax)
- V scéne, kde Jules (Anna Hutchison) pobozká hlavu vlka na stene je vlčí jazyk pokrytý práškovým cukrom, a to preto, aby dodal jazyku zaprášený vzhľad, a aby scéna bola znesiteľná pre herečku. (ambrosko1)
Reklama