poster

Ženy v pokušení

  • anglický

    Women in Temptation

Komedie

Česko, 2010, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    V posledních letech jen horko těžko hledám mezi českými zástupci film, který by mě zásadněji oslovil. Přesto se tu a tam našel (Kráska v nesnázích, Venkovský učitel, Tajnosti). Vlastně se mezi ně dá počítat i poslední Vejdělkův film Václav, na kterém se dají vyčíst velké ambice. Vejdělek se sympaticky vyvíjí a z lidových komedií přesedlává na silnější témata, kde humor spíš jen probleskuje kdesi na pozadí. Nejprve ale trochu rýpání.. Stejně jako Václav ale i Ženy v pokušení trpí nejasným dramaturgickým rozvrhem. Divák chvíli sleduje komedii, pak zase rodinné drama s vážnými momenty. Navíc jsem si přál, aby ve mně snímek mohl víc doznít. Mnohdy namísto emocionálního mrazení divák čelí prázdnému utnutí děje, situace.. I tak většinou vybruslí se ctí (bez pocitu trapnosti a studu), a to je jenom dobře. Samotný příběh je prostý. Matka načapá svého manžela v náručí vnadné černošky, oporou je jí dcera a foukat bolístky přijede i babička. No, babička.. každopádně okolo ústředního tria se ještě motá dceřin přítel, matčina potencionální nová známost a babiččin sepisovatel memoárů-další zářez. Zaslechl jsem něco o srovnání s nedávným diváckým hitem Líbáš jako bůh. No, buďme nohama na zemi. Vejdělkův snímek má nesrovnatelně vtipnější a navrch netriviální dialogy, hutnější zápletku a herectví bez umělé přepjatosti. To asi docením nejprve. U Lenky Vlasákové si divák chvíli musí zvykat na herecké pojetí své postavy, ale poté je znamenitá. Dokáže nabídnout sebeironii, nadhled i rozjařenost šestnáctileté puberťačky. Minimálně znamenitý je i návrat jedné české herecké lady na filmové plátno. Filmaři trestuhodně opomíjená Eliška Balzerová srší vtipem, půvabem, šarmem i charismatem a scény, ve kterých se objevuje, krade pouze pro sebe. Její živočišná Samantha ze Sexu ve městě má Českého lva dle mého jistého. A zaslouženého. Potěší i začínající naděje Veronika Kubařová, stejně jako pánské osazenstvo (třeba všeuměl Dyk neztrácí svou přirozenost ani v intimních scénách). Když chválit, tak je třeba vyzdvihnout i ty drobné detaily (nadvakrát nedořečená historka!!) a situační žertíky (skákání panáka po „mrtvém“ těle), které v českém filmu dlouho nebyly-chyběly. Sečteno, podtrženo.. Zhruba o deset patnáct minut bych zkrátil, ale jinak bych neměnil. Díky za to..(15.2.2011)

  • MoRTy
    ***

    zatim nejlepší film od Vejdělka(8.4.2010)

  • Tetsuo
    **

    Film, který se tváří hrozně odvázaně a přitom je neuvěřitelně konvenční a stereotypní, naprosté genderové peklo. Po Líbáš jako Bůh se nám rýsuje nový český žánr: pragmatická komedie o maloměšťácích, kteří objevují luxus. S romantikou a vtipem to ale nemá nic společného.(10.3.2010)

  • verbal
    **

    Význam některých lidových rčení a aforismů může být mnohoznačný a leckdy je obtížné jej pochopit. Někdy pomůže vizualizace. Jirka moc chtěl světácky ukázat žehlícím ženám, jak se vyzná v typologii kund a výsledkem je vyslazená kokotinka náruživého čtenáře Brávíčka, kde Vojtovi Dickovi chyběl k dokonalosti už jen Tomáš Hnus. Naprosto nepochybuji, že u toho nejedna porážková divačka či citlivý hoch v tangách a s mejkapem nadšeně odhalovali svůj vyhnitý chrup, já měl však nutkání odejít na toaletu s časopisem Dívka pod paží a šeredně se mu tam pomstít za způsobená audiovizuální příkoří. Jediným pozitivimem této infantilní telenovely tak zůstává výkon obou hlavních představitelek. Lenka opět dokázala, že se pro role iracionálních jeblých krav doslova narodila a paní Balzerová, ač již zralá k balzamování, si střihla snad nejsympatičtější roli své kariéry, kterou bych, pokud si přinesu kyblík na zvracení, označil snad i jako s... . Tak ne, sexy, to je už opravdu i přes čáru patologicky rozvinuté gerontofílie. Význam některých lidových rčení a aforismů může být mnohoznačný. Já už teď však naprosto přesně vím, co znamená "Splakat nad Vejdělkem".(7.9.2014)

  • Radek99
    ****

    Překvapivě dobrý film a jak se ukazuje, Jiří Vejdělek je především vynikající scénárista. Málokdy se mi u romanticko-vztahové komedie stává, že se srdečně směji ne tomu, jak je film nedůvěryhodný až trapný, ale situacím a humoru v nich obsaženému. Jestli je ovšem něco na škodu, tak silně kontroverzně nepokrytě adorovaný hedonismus téměř všech postav. ,,Prozření" hlavní hrdinky v závěru snímku už bylo více než ryze sladěno s duchem dnešní mělké doby. Ženy v pokušení obrací navíc emancipační snahy na hlavu - film s ženskými hrdinkami určený tedy především pro ženy inklinuje k exponování slabých mužských postav - vypadá to, že to je obecný rys všech Vejdělkovo filmů. Ví bůh, do jakéže poradny to chodí on...:-)(31.5.2010)

  • - Martin Pechlát a Eva Nosálková-Leinweberová, představitelé manželů Fabiánových, si spolu zahráli už o několik let dříve ve filmu Účastníci zájezdu (2006). (funhouse)

  • - Natáčení filmu probíhalo v září a říjnu 2009 v Praze a v okolí Jablonného v Podještědí. „Nechť jsou Ženy v pokušení romantickou, pikantní i citlivou komedií, kterou složím hold ženám za jejich lásku, obětavost, toleranci a geniální schopnost najít během tří sekund ve staromládeneckém bytě pár odpovídajících čistých ponožek,“ přeje si dojatě režisér Jiří Vějdělek. [Zdroj: Falcon] (POMO)

  • - K filmu vznikla i skladba „Slunce v duši“ od skupiny Nightwork. Vznikl i klip se záběry z filmu, ale samotná píseň ve filmu nezazní. Skladbu později zpíval Vojtěch Dyk na koncertech kapely Nightwork, ale zajimavostí je, že píseň nepatří k postavě, kterou ve film hrál on, ale Jiří Macháček. (JUK_JANA)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace