poster

Jmenuji se Oliver Tate

  • Velká Británie

    Submarine

  • Slovensko

    Volám sa Oliver Tate

  • Slovensko

    Ponorka

    (festivalový název)

Komedie / Drama / Romantický

Velká Británie / USA, 2010, 97 min

Režie:

Richard Ayoade

Scénář:

Richard Ayoade

Kamera:

Erik Wilson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jordan
    *****

    je to divné, je to v podstate romantická komédia, je to hipsterské až do morku ostí - ale mne sa to aj tak páčilo. oliver tate božsky beží. milujem detaily, ktoré sa očividne (alebo možno aj náhodne, mne je to vlastne jedno) inšpirovali wesom andersonom... soundtrack ma síce neočaril, zato však pôvaby oboch ženských predstaviteliek (aj teenky aj milfky) som si vychutnal.(6.8.2012)

  • chezush
    ****

    Tak trochu depresivní, ale to vůbec nevadí. Mě Oliverův svět bavil. Skvěle se vypořádal se svou ambicí nebýt romantickým slaďákem. Ještě musím také pochválit herecké výkony a hudbu, která mě naprosto uchvátila a vtáhla do děje. Takové to.. pohlazení po duši.(21.4.2012)

  • Hunt
    ****

    Hudba: Andrew Hewitt úvod a první část (film je rozdělen na dva party) je skvělý a mé fanouškovské srdce zaplesalo, když po dlouhé době opět vidělo film, který civilním a vtipným způsobem řeší školní lásku a outsidera, který "tichým hlasem" provází filmem (film podobného ražení jsem dlouho neviděl a trochu se mi po něm stýskalo). Když se film dostane do druhé části, kdy řeší problémy rodičů, bohužel se dostává do mírné křeče a už není tak lehký jako v předešlých scénách. I přesto- příjemný zážitek.(8.6.2011)

  • Traffic
    *

    Zlo v rouše beránčím. Film sice okatě ironizuje a přímo komentuje klišé romantických komedií, ale zároveň je beze zbytku naplňuje. Vysmívat se lůzrovství a vzápětí se nad ním dojmout prostě nelze. V (500) Days of Summer (zde zjevná inspirace, ovšem dost samoúčelná) sice Tom taky získává svoji snovou manic pixie girl prostě jen tak jako dar z nebes, ale pak se alespoň ta jeho zkušenost s ní ve formě ročního období uzavírá do nějakého symbolického poučení a přichází podzim, kdy už je hrdina zase o něco dospělejší a vyzrálejší. Dalo by se říct, že určitým poselstvím (500) DoS je "Pobláznit se do jedný holky nemá smysl, protože tam venku jich je celá řada dalších a možná lepších, ale každej si tím musí projít a je to tak ok." Ale tady... tady se prostě na závěr ponoříme zpátky do toho zoufaleckého bahna, kde přepjatá milostná psaní přemluví holku k prvnímu sexu (ale je to přece vtipný!) a veřejná demonstrace sebevražedných tendencí ji přiměje vrátit se a zůstat (ale je to hrozně sladký a dojemný!). K tomu parodování toho typicky trierovského dělení narativu na kapitoly (prý to má být odkaz na francouzskou novou vlnu; i tak je to ale pouze vyprázdněná citace bez významu nebo úlohy ve vyprávění), Nietzsche a Panna Orleánská, ale proboha proč...? Z romantické indie komedie se definitivně stává zrůdný midcult.(8.6.2011)

  • LoLaa
    ****

    Většina z nás má v životě stejné problémy jako Oliver a stejně tak je pravda, že až nám bude 38, tak nám na tom už asi nebude záležet... Tento příběh mě bavil a překvapil svou neuvěřitelnou lidskostí a pravdivostí.. Možná by mohl skončit už dříve a epilog by mohl být vynechán, tím by byl ještě reálnější, ale i tak se mi líbil hodně. Nicméně herec Craig Roberts (kterého jsem v Submarine viděla poprvé) mi přišel takový "nemastný, neslaný", prostě nic moc, Yasmin Paige (kterou jsem rovněž nikdy předtím hrát neviděla) to ale tak trochu zachránila.. Stejně jsem ale přeci jen čekala něco víc od filmu, o kterém jsem tolik četla a slyšela dlouhou dobu dopředu.(24.8.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace