poster

Zázrak

  • anglický

    Miracle

    (festivalový název)

Drama

Slovensko / Česko, 2013, 78 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hollci

    Slnko v sieti 2014 - 1 ocenenie: Najlepší filmový zvuk + 3 nominácie: Najlepší hraný film, Najlepší filmový scenár, Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe - Michaela Bendulová(29.8.2014)

  • Anderton
    ***

    Podľa plagátu som čakal film z decáku, kde sa mladá babenka učí plávať a nakoniec sa stane zázrak a ona sa to naučí. No je to trochu inak, dievča sa učí plávať životom a akosi ju to nemá kto učiť. Potom to tak aj vyzerá a máme tu tak možno najdrsnejšiu slovenskú sociálnu drámu. Je pomerne krátka a trochu sa to odzrkadlí v závere, keď by sme mali byť z videného asi viac katarzne mimo. Každopádne po niekoľkých výsostne negatívnych ohlasoch ma film nesklamal. Je to samozrejme znova viac niečo do telky, ako na preplnené festivaly, kde publikum tú katarziu očakáva, aby mohlo ovplyvniť, kto získa všakovaké ceny, ktoré sa potom ocitnú pri distribúcii na plagáte. Zázrak by v tomto neuspel.(19.3.2015)

  • T2
    **

    tak trošku nečakané sklamanie, od Lehotského som čakal kompaktnejšiu réžiu, je to dosť neurvalé, herečka v hlavnej úlohe je dobrá, snaží sa ale nedokáže zachrániť dosť nekompaktný dej ktorý súperí z divákom, z tohto snímku môžete byť akurát tak dobre flustrovaný /videl v kine: 40%/(10.9.2013)

  • Slarque
    ***

    Co se týče slovenských sociálních dramat, tak mi to přišlo lepší než Až do města Aš. Největší výhrou je Michaela Bendulová, která vypadá přirozeně a celý film opravdu utáhne. Jinak je to taková domácí klasika: některé jednotlivé scény jsou velmi povedené, ale film jako celek prostě nijak zvlášť nefunguje. Není to tedy žádný zázrak, jen o trochu lepší průměr.(14.4.2015)

  • Flakotaso
    ***

    Proč se současné české a slovenské filmy stále nemohou vyhrabat s absolutní průměrnosti až podprůměrnosti? Tato otázka mě napadá u každého současného filmu, ze kterého stříkají ambice (ať už přiznané či ne) a kritická obec je v očekávání toho, že se konečně objeví dílo, které by bylo schopno konkurovat alespoň lehce nadprůměrné vrstvě evropského uměleckého filmu. To, co se děje vždy poté, mi připadá jako podle kopíráku - ambice mohutně splasknou jakmile se zhrzení tvůrci doví, že je žádné prestižnější festivaly nepřijaly a diváci potom většinou jenom musí pokrčit rameny a uznat, že vznikl další pokus, který se nesnaží být svébytným, sebevědomým filmem, schopným obstát i ve větší konkurenci, ale je pouze jakousi velmi opatrnou a zpátečnickou zkouškou, která se křečovitě snaží vypadat alespoň trochu jako to, co se točí v celé Evropě na mnohem vyšší úrovni. Festivaly nechtějí pokusy, chtějí hotové a dospělé filmy. To, že je Lehotského Zázrak opět jenom zkouškou a ne dospělým filmem, čiší doslova z každého záběru a to je na tom nejsmutnější. Kameraman se snaží napodobovat snímání evropských filmů sociálního realismu - občas mu to jde, občas ne. Hudba je naprosto zbytečná - nemá ve filmu naprosto žádnou funkci, objeví se párkrát na začátku, potom až na konci, ale "musíme tam nějaké to brnkání na klavír dát, diváci by přece film bez hudby nepřijali". Scénář je asi vůbec nejhorší složkou, což je opět tristní skutečnost - působí, jakoby scenárista nakoukal všechny filmy o mládeži, označované za alespoň trochu kontroverzní a potom brousil všechny hrany tak dlouho, až vzniklo beztvaré nevýrazné nic, ve kterém paradoxně zůstalo mnoho klišé, odboček a mezer, které v údajně realistickém filmu nemají co dělat (aneb tváříme se realisticky, ale - hrdinka musí být alespoň jednou znásilněna, alespoň jednou zmlácena, alespoň jednou přežít automobilovou havárii atd. - věčný rozpor, vždyť "musí se tam přeci něco dít, je to fikční film!". A samozřejmě nesmí chybět klasická zkostnatělá a přežitá scenáristická berlička v podobě učení angličtiny a snu, tentokrát o odjezdu do Británie. Režisér sám po projekci řekl, že sama představitelka hrdinky je ve skutečnosti velmi bezcílná, bloumá, hledá se. Proč to tak není i ve filmu? Právě neschopnost scénář očesat, vyčistit a upravit ho tak, aby byl sevřený, je nejpalčivějším problémem Zázraku, který je tak opět tím, k čemu byl díky výše zmíněným faktorům od začátku odsouzen - dalším pokusem o zázrak, který za této konstelace nikdy nemůže přijít.(3.8.2013)

  • - Film bol distribuovaný do kín aj na 35-milimetrových kópiách, vďaka čomu ho mohli premietať aj v jednosálových kamenných kinách, ktoré ešte neprešli digitalizáciou. (Zdroj: ASFK)

  • - „Rád odkrývam nové životy, iné životy. Zamýšľam sa nad ich zmyslom a hľadám ich hodnotu. Inšpiráciou pre film bol príbeh dievčaťa, ktoré som stretol. Bolo ešte dieťaťom, ktorému sa zrútil celý svet. Stratilo všetko, čo malo rado, čo patrí k detstvu – diskotéky, detské sny a svoju prvú lásku. Začínalo žiť život, na ktorý nebolo pripravené. Chcel som vidieť život tohto dievčaťa taký, aký je. Žiť jej život s jej malým tajomstvom, v plnej jednoduchosti a obyčajnosti. Chcel som byť blízko pri nej,“ prezradil režisér Juraj Lehocký. (Zdroj: ASFK)

  • - Michaelu Bendulovú, ktorá stvárnila postavu Ely, objavil režisér Juraj Lehocký so scenáristom Merekom Leščákom v reedukačnom centre medzi chovankyňami polepšovne. Jej osobná skúsenosť života v neľahkom prostredí jej pomohla stvárniť túto postavu s prirodzenosťou a ľahkosťou. (Zdroj: ASFK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace