Režie:
Jonáš KarásekKamera:
Tomáš JuríčekHudba:
Matúš ŠirokýHrají:
Marek Majeský, Monika Hilmerová, Michal Dlouhý, Michal Kubovčík, Pavel Slabý, Ján Jackuliak, Pavel Nový, Milan Chalmovský, Roman Luknár, Lukáš Pelč (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)
(více)Videa (4)
Recenze (409)
|| Scenár: Maroš Hečko, Michal Havran ml., Peter Balko | Hudba: Matúš Široký | Distribúcia: Continental Film | Štúdio: AZYL Production, B Digital | Rozpočet: 180,000 € | Tržby: 539,716 $ || Sktepticizmus voči domácej tvorbe je tak posilnený, že občas v nej máme sklon prehliadnuť určitú čiastočnú revolúciu. Kandidát ju prináša na troch frontoch: kamera, strich a scenár. Ešte sa mi asi nikdy pred týmto kusom nestalo, že by som nad týmito tromi zložkami v domácej tvorbe v priebehu viac než 100 minút metráže neškrýpal zubami. Ba dokonca v jednej časti pre mňa film dosiahol plnohodnotnej katarzie - nepoviem však v ktorej, pre každého to môže byť iná. Herecky to má svoje zle obsadené postavy, no nikto vyslovene neirituje, takže celkový dojem je fakt príjemný i z dramatickej stránky. Scenár u konca stráca dych, možno i kôli nezodpovedaným otázkam, no dôvod tejto tendencie vnímam v obmedzených možnostiach celkového rozpočtu, ktorý mal určite vplyv i na scenár. Keď si vezmeme, že ten film mal byť nízkorozpočtovou záležitosťou, a dosiahol týchto výšin vďaka pracovitým zúčastneným, ktorí zohnali potrebné zdroje z nadšenia pre vec, tak je to oslava nádeje, že i u nás sa dajú veci dotiahnuť do happy endu s pozivnym pomerom rozpočet/tržba. A to je ten najkrásnejší príklad pre náš malý, zavrhovaný filmový priemysel. 5, pretože nebola len snaha, ale aj pozeratelný výsledok! Ps: Domáce filmy by sa nemali srovnávať so svetovou elitou. Musíme si uvedomiť, že náš trh je v úplne inej dimenzii, a preto by sa malo fandiť trošku viac lokal-patrioticky, inak tunajšie umenie bude chátrať i naďalej, keď oním tvorcom nedáme jednoznačne najavo, že sa tvoriť oplatí... Ps: V pomere rozpočet / tržba jeden z najúspešnejších filmov v krátkej histórií slovenskej kinematografie, za čo som úprimne rád. 90% | CineStar Anděl Praha, 4.3.2014 | ()
Takhle si udělat srandu z volebních manažerů, všeho schopných reklamních agentur a vysoké politiky. To se Slovákům moc povedlo. Oceňuji taky velmi dobré technické zpracování, tedy hlavně kameru, s ozvučením už to bylo horší, protože mluvené pasáže příliš přebíjela hudební složka a ostatní zvuky. Viděno v rámci Challenge Tour 2015:30 dní se světovou kinematografií. ()
Nový slovenský film, ktorý ma na počudovanie potešil. Karásek sa ako keby vykašľal na filmy z časoch dávno minulých a už úplne zanevrel na sociálne drámy. Vytvoril obrazovo pútavú paródiu na ten veľký reklamný systém, ovládajúci naše životy, rozhodnutia a spôsob zmýšľania. Výsledok je možno v konečnom dôsledku mierne rozpačitý, ale aj napriek tomu prevládajú skôr pozitívne pocity. V prvom rade je to obraz, tradične dobrá hudba Matúša Širokého - ten človek by mal začať vydávať svoje vlastné soundtracky a dejová línia z dvojicou odposlúcháčov. Civilná, vtipná a po mnohých stránkach pamätná. Druhá dejová línia sledujúca všetko to zákulisie, je príliš klipová, príliš umelá a príliš hraná na efekt - čo hraničí dakedy zo sebaparódiou ľudských hodnôt. Je mi úplne jasné, že to bolo zámerom tvorcov, pretože by pre mňa bolo nepredstaviteľné, že by vedľa seba fungovali dve línie - pôsobiace ako od dvoch rozdielnych režisérov. Problém je, že sú natoľko rozdielne,že keď ich postavíte k sebe, tak tam kde by sa mali dopĺňať sa skôr žánrovo rozchádzajú. Jedna je v mnohých hereckých rovinách nefunkčná a tá druhá je zase príliš ľudská a uveriteľná. Keď ale obhliadneme tento fakt a tiež to, že film má tendenciu hovoriť o mnohých aspektoch ľudského života na malej ploche, čo sa mu dakedy vypomstí v podobe nefunkčného vtipu(jazda autom a nadávanie pomalým vodičom), jedná sa rozhodne o film a režiséra, ktorého ďalšiu tvorbu sa oplatí sledovať. Rozhodne ďalšia z pozitívnych filmových udalostí. ()
Na co hledat v rodokmenu příbuzenskou spjatost s Ľudovítem Štúrem a fingovat atentát, když můžete rozdat koblihy.. Karásek je takový malý bratislavský Tonko Scott, ale klipovým vizuálem to příběhové vakuum o politických manipulacích a ovlivňování veřejného mýlení příliš nezamaskoval. Ještěže členové strany Česko-slovenského přátelství (Dlouhý, Kubovčík) tu a tam vypotí v audio-odéru Dannyho 11 nějakou zdařilou slovní přestřelku.. ()
Takže, dá sa to keď sa chce príp. vie. Remeselne fantastické* , vynikajúco zahrané *, skvelo napísané * . Film má spád *, gule* , ambície* aj to srdiečko* . Hodnotiace absolútno 10/10 *. legenda * - na slovenské pomery normálne je to na nejakých 5 - 6/10 , takže kto chce môže priemerovať. ja zaokrúhľujem na 4* Ale tadeto vedie cesta a Karáskovi by som nemal problém nechať režírovať napr. Saw 9 a mohla by to byť megapecka * P.S. darmo, film v ktorom je Judit Bárdos nemôže byť zlý ()
Galerie (79)
Zajímavosti (27)
- Po atentáte si v grafike televíznych správ môžete jasne všimnúť dátum 20.9.2012. O niekoľko scén neskôr ale Alena (Monika Hilmerová) vraví Lambertovi (Marek Majeský), že je máj. A na náhrobku Potôňa je uvedený rok smrti 2013. (Johnny.ARN)
- V scéne, kedy Adama Lamberta (Marek Majeský) navštívi v jeho kancelárii biskup, je najprv fľaša vodky takmer prázdna a notebook na stole sklopený. V ďalšej scéne je už ale fľaša poloprázdna a aj notebook na stole je otvorený. (diffside)
- Marek Majeský, Ján Jackuliak a Monika Hilmerová si už spolu zahrali v Búrlivom víne (od r. 2012). (Johnny.ARN)
Reklama