Hudba:
Michael GiacchinoHrají:
Diane Lane, Amy Poehler, Mindy Kaling, Bill Hader, Kyle MacLachlan, Phyllis Smith, Lewis Black, Richard Kind, Jess Harnell, Carlos Alazraqui, Frank Oz (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Období dospívání může být velice komplikované, a Riley, která je vytržena ze svého starého života na americkém Středozápadu poté, co se její otec musí kvůli novému zaměstnání přestěhovat do San Francisca, není žádnou výjimkou. Stejně jako my všichni, i Riley je ovládána svými emocemi – Radostí (Amy Poehler), Strachem (Bill Hader), Hněvem (Lewis Black), Znechucením (Mindy Kaling) a Smutkem (Phyllis Smith). Emoce žijí v Řídícím centru, centrále uvnitř Rileyiny mysli, odkud jí pomáhají vypořádat se s nástrahami všedních dní. Jak se Riley se svými emocemi společně pokoušejí vyrovnat s problémy nových začátků v San Franciscu, propuká v Řídícím centru zmatek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlavní a nejdůležitější emoce, pokouší zachovat všem pozitivní myšlení, objevují se mezi jednotlivými emocemi neshody v tom, jak se co nejlépe vypořádat s novým městem, domovem a školou. (Falcon)
(více)Videa (31)
Recenze (1 159)
Jeden z animáčikov čo dýcha originalitou a veľkou nápaditosťou. Ide tu o celý vymyslený vnútorný svet, kde si spokojne žijú postavičky jednotlivých emócií - radosť, smútok, strach, hnev a nechuť, ktoré vo svojom veliteľskom centre v hlave riadia správanie malej Riley. Ich rekcie na vonkajší svet ako aj medzi sebou mi neraz privodili úsmev na tvári. Pritom všetky situácie a dialógy pekne zapadajú do celkovej skladačky tohto úžasného sveta, kde je vysvetlené detsky zrozumiteľným spôsobom hádam všetko od snívania a pamäti začínajúc a podvedomím končiac. Tiež o tom, čo sa môže stať v detskej hlavičke, keď sa rodičia rozhodnú presťahovať a zatriasť tak celým doterajším detským svetom svojej dcéry. Hneď na prvý krát sa mi to veľmi páčilo a s každým ďalším pozretím sa mi to páči viac a viac. Aj moje dievčatá boli nadšené, takže tu naozaj nie je čo riešiť, ďalšia výborná Pixarovka a jasný plný zásah. ()
Pedagogicko-psychologická poradna od Pixaru. :-) Zřejmě nejchytřejší a nejkomplexnější animovaný film všech dob...tak hluboké poznání převyprávět do řeči dětského diváka se mi jeví coby extrémně složitý proces, že jeho realizace je téměř nemožná a předem odsouzena k nezdaru...a přece se to tvůrcům povedlo a svou vysoko položenou laťku nějakým zázrakem přeskočili. Škoda určité infantilnosti animace (to ovšem pouze z mého subjektivního pohledu dospělého diváka). Mystérium konce dětství a jeho transformace do pubertálního věku dospívání je jednou provždy animovaně odhaleno... :-) ()
Možná se Pixar nevrátil úplně, ale tento film konečně působí jako něco, co by do období jeho největší slávy mohlo v klidu zapadnout. Originální, svěží nápad se prostě počítá, škoda jen, že co se příběhové stránky týče, zůstává studio stále zaseknuté na stokrát ohraných rodinných hodnotách a nedokáže kolem toho dokonce tentokrát ani vytvořit zajímavější příběh. Stále ale pochybuji, že by se tento rok objevil animovaný film, který by mě více potěšil, znovu na chvíli vrátil do dětských let a přesto měl obrovskou emocionální sílu a osobnost. Chytře a zábavně napsané dialogy, roztomilé, sympatické postavičky a hromadu výborných nápadů, jak tvořit humor, drama nebo i čistě akci. Taková sekvence snů, scéna při večeři nebo zapomnění (měl jsem u toho pocit skoro stejný jako u jedné scény TDKR! S jistým nadsazením, samozřejmě) jsou jasným důkazem, že možná ještě od milé žárovky dostaneme mnoho krásných chvil. Jen pro příště třeba ještě trochu zapracovat nejen na nápaditosti a emocích (doslova :), ale i na tom ději, který to jaksi celé slepuje. 8,5/10 ()
"To je podvědomí... tam dávají všechny potížisty." Tak hravě nápaditý film jsem už neviděla ani nepamatuju. Disney a Pixar tentokrát trefili přímo do černého. Místy je to veselé, jindy smutné až temné, ale především je to originální zobrazení toho, jak by mohl vypadat svět uvnitř mysli člověka, který stojí na pokraji puberty a všechny staré hodnoty a způsob nahlížení na svět se najednou bortí a nastává emoční zmatek. Je pravda, že dospělému tento film nejspíš řekne úplně něco jiného než malému dítěti, skoro bych řekla, že dospělý člověk si tento film užije mnohem víc. Já spoustu těch nápadů sledovala s naprostým úžasem, někdy smíchem, jindy dojetím. No a u scény, kde se postavy filmu dostaly na chvíli do "abstraktního myšlení" jsem v kině dostala skoro záchvat smíchu, jak mi to v tu chvíli přišlo naprosto dokonalé. Jsem ráda, že jsem na to zašla do Slovanského domu, abych to mohla vidět v původním znění, to můj dojem z filmu jen umocnilo. Když to shrnu, myslím, že toto je dokonalý animák pro dospěláka, kterého ale ještě úplně neopustilo dětství a má značnou dávku vlastní fantazie. ~(4,8★)~ ()
Inside Out je jedným z najoriginálnejších diel roka. Spôsobom, akým je postavené fungovanie mysle a prepojenie s reálnymi zážitkami vo svete, je v skutku zaujímavý. Otvára nové levely fantázie, ktoré majú zmysel a dokonca majú obrovské ambície popisovať kompletný systém - silné väzby i putá vytvárajú ostrovy, sny sú formované ako továreň z denných spomienok a fungujú ako filmové štúdiá. Nájdete tu zobrazenie zabúdania a vyhadzovanie spomienok. Dokonca si autori trúfajú na vykreslenie podvedomia. (Áno, ani zďaleka to nieje snímka pre deti, pretože tie nemôžu plne chápať čo je to depka alebo nejaký entuziazmus). Ale z nadšeného popisu vyplýva, že dospelí sa budú mať nad čím zamyslieť a čaká ich skutočne parádna sonda do mysle, kde je všetko premakané do posledných detailov a keď pochopíte systém, autori začnú strieľať ešte viac nápadov, ironizovať alebo skúšať aj rôzne vtipy s formou postavičiek. Nehovoriac o dialógoch alebo narážok na samotný systém. A keď sa prehupne film do trošku dramatickej až melancholickej roviny, nie je rozhodne núdza o scény, kde by ste mohli uroniť úprimnú slzu. Inside Out je výborný animák plný skvelých nápadov. Pixar je späť! ()
Galerie (91)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (46)
- Jeden z Rileyniných (Kaitlyn Dias) inetrnetových přátel má přezdívku DocPete, což je odkaz na režiséra filmu Petea Doctera. (Draconic)
- Okrem finálneho názvu Inside Out sa uvažovalo aj nad titulmi "Joyless", "Out of our Mind", "Trouble in Mind", "HeadQuarters", "Life of Riley" alebo "Down in the Dumps". (martin1m2)
- Režisér Pete Docter potvdil, že dodávka Pizza Planet se v tomto filmu objevila minimálně 3x. Je však těžké ji najít. (Draconic)
Reklama