Režie:
Jon FavreauScénář:
Jeff NathansonKamera:
Caleb DeschanelHrají:
Donald Glover, Seth Rogen, Chiwetel Ejiofor, Beyoncé, James Earl Jones, Alfre Woodard, Billy Eichner, John Kani, John Oliver, Florence Kasumba, Eric André (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Snímek Lví král od studia Disney, jenž režíroval Jon Favreau (Kniha džunglí), se odehrává v africké savaně, kde se narodil budoucí panovník všeho živého. Malý lví princ Simba zbožňuje svého otce, lvího krále Mufasu, a připravuje se na svou budoucí vládu. Avšak ne všichni se z malého Simby radují. Mufasův bratr Scar, původní následník trůnu, spřádá své vlastní, temné plány. Souboj o Lví skálu plný intrik, dramat a po nečekané tragédii skončí Simbovým vyhnanstvím. Za pomoci dvou nových přátel musí Simba dospět a stát se tím, kým je mu souzeno být. (Falcon)
(více)Videa (23)
Recenze (535)
Hm, zase totální ‘meh’. Na papíře to možná vypadalo jako dost možnej film roku, ale celý je to teda fakt vizuálně nádherný, ale za to bez srdíčka, a nezachrání to ani Donald Glover (platonická láska). Nejvíc mi ovšem chyběla Scarova píseň (tady je dost zkrácená) a absence hajlujících hyen, ale co už, je to remake a musel se posunout s dobou, takže beru, ale mohli mu dát aspoň nějaký to současný padoušství, víte co, když už přidali i ty mnohem charakterově výraznější lvice, tak proč ne trumpovskýho Scara? Ale jinak je to strašně zbytečnej film. Svým budoucím adoptovaným dětem tento film rozhodně zamlčím, a to prostě není dobrý znamení! Vím, že Disney to nemá zapotřebí, protože peníze, ale strašně bych ocenila trošku víc risku z jejich strany, jinej pohled, trošku jiný motivy, cokoliv prostě. Protože je tohle fakt zbytečnost:( ()
Animátoři odvedli z hlediska autentického ztvárnění živých tvorů a přírody výbornou práci, takže animace je naprosto úchvatná a spousta záběrů vypadá jak z přírodopisných dokumentů. Potíž je v tom, že Lví král není dokumentem z africké savany, ale muzikálem od Disneyho, v němž ta zvířata mluví a zpívají, což se s foto-realistickou animací dost intenzivně nesnese. V zájmu dosažení co největší věrohodnosti byla navíc zvířecím hrdinům odejmuta veškerá "lidská" mimika, následkem čehož je jediným nositelem emocí v jejich dialozích hlas jejich dabérů, který to ale bez opory ve zvířecích obličejích sám neutáhne. Příběh (v podstatě Hamlet) se od animované verze nijak neliší (jen je o půl hodiny delší) a stále je pochopitelně skvělý, jen nemá moc čím překvapit, pokud už jste původního Lvího krále viděli. Nový Lví král je tudíž jen technologicky dokonalou, ale jinak poněkud bezduchou kopií mnohem lepšího předchůdce. ()
Tam, kde jsem se měla smát, jsem se smála, tam kde jsem měla klepat nohou do rytmu jsem klepala, když se pakoníci hnali údolím, měla jsem o Simbu strach a když táta Mufasa umřel, tak jsem brečela. Všechno to funguje a přitom mám v puse zvláštní pachuť (naštěstí ne od toho svinskýho popcornu). Animace se mi líbila, byla fantasticky reálná, až jsem tomu nevěřila, hudba byla taky fajn a vlastně vůbec s celým filmem nemám žádný problém, ale nemám ten hřejivý pocit, který jsem měla u původního lvího krále, takový ten klasický disney pocit, že tohle je ta kouzelná pohádka, u které co chvíli ukníknu. A pravda, je to tak trochu (hodně) vykrádačka. ()
První otázka, co se okamžitě nabízí, je: Proč? Favreauova verze totiž nepřináší absolutně nic nového od původní legendární animované Disney předlohy. Absolutně nic. Jediná velká a samozřejmá inovace je CGI háv. Technicky snímek není možné kritizovat, protože pohledem se budeme kochat na téměř reálně vypadající zvířata a i scenérie, jako tropický prales nebo skála Pride Rock, září životem a dokázal bych si představit, že bych ona místa na naší planetě našel. V čem se ale tvůrci tuze přepočítali a v čem tkví Achillova pata reálných zvířat oproti kresleným je přenos lidských emocí. Příběh Lvího krále je jimi přímo nabytý, a tak jsem jen zklamaně pozoroval, jak téměř neměnné a kamenné tváře lvých protagonistů projevují strach, zlost, smutek, který mě ne a ne uhodit, natož přesvědčit. Proto poté epické scény v kaňonu anebo nad jezírkem minou cíl a jediná povedená projevená emoce je nakonec smích, kterého je naneštěstí taky méně než jsem čekal. Timon a Pumba jsou povedení, James Earl Jones snad nezestárl, bohužel Rafiki je suchej jak jeho větev a Beyoncé mi jako Nala už vůbec nesedla; užitečná byla jen díky zpěvu. Zakomponování původních písní vítám, několikrát byly zkrášleny Zimmerem dalšími dodatečnými hudebními nástroji; nemám nic proti změně Eltonovy písně na duet, ale opět, některé vizuelně kouzelné momenty z animáku nejde přenést na plátno s reálnými, na fyzikální zákony vázanými zvířaty (napajedla, sopky), čímž se dostávám znovu k počáteční otázce. Proč tato poměrně sprostá kopírka vznikla? A jo, peníze. Ano, být toto originální počin, tak bych tomu 4* nechal, ale takhle to nemůžu brát jinak než sličně vypadající vykrádačku. Pouštět dětem určitě budu to výrazně impozantnější dílo a hádejte co? Mno jo, toto to není. 3* ()
Nádherná vizuální stránka a neselhávající Hansova Oskarová kompozice. Jedna z mých nejoblíbenějších pohádek je převedena bez větších úprav což mi v tomto případě naprosto vyhovuje. Rozšíření akčních scén a trocha toho rochnění v dokonale renderované přírodě není na škodu. Potěšil dabingový návrat Jamese Earla Johnese a Seth Rogen je jako Pumba fantastický. ()
Galerie (71)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (27)
- První záběr se sluncem vycházejícím nad savanou je jako jediný z celého filmu hraný a scéna byla natočena v Africe. Režisér Jon Favreau chtěl otestovat, zda diváci poznají rozdíl. (Duoscop)
- Jména hyen Shenzi, Kamari a Azizi pocházejí ze svahilštiny a znamenají divoký, mocný a měsíční svit. Hyena Kamari zastoupila v animované verzi Banzai a hyena Azizi šíleného Eda. (Endavour)
Reklama