Režie:
John LandisScénář:
John LandisKamera:
Robert PaynterHudba:
Elmer BernsteinHrají:
David Naughton, Jenny Agutter, Griffin Dunne, Rik Mayall, Frank Oz, John Woodvine, Sydney Bromley, Lila Kaye, Alan Ford, John Landis, Vic Armstrong, John Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...
Dva američtí vysokoškoláci, David a Jack, putují po Británii. Jednoho dne však zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, Jacka zabije a Davida zraní. David se probouzí v nemocnici, kde se o něj stará doktor Hirsch a krásná sestra. Pacienta pronásledují příšerné sny, ve kterých ho vždy navštíví jeho mrtvý, rozkládající se kamarád Jack a šílený pes, který útočí na Londýn. David přežil, ovšem díky kletbě se vždy při úplňku sám promění v děsivé monstrum...
(Cinemax)
Videa (2)
Recenze (190)
Řekl bych, takový typický představitel teenagerovského filmu z 80. let. Trocha humoru, nezbytná porce napětí, okořeněná patřičnou dávkou krve, náznak romantiky, to vše pomíchat, chvíli podusit ve vlastní šťávě a za tepla podávat mládeži, dychtivé na cokoliv, při čem se k sobě může tisknout, eventuelně i něco více. ()
Vlkodlačie horory vždy boli v hľadáčiku môjho záujmu a ,,Americký vlkolak v Londýne" je pojem a za akýsi reštart lykantropickej tématiky si zaslúži byť nekorunovaným kultom s presahom do viacerých žánrov. Vidieť ho raz bolo mojou vlčou povinnosťou a boli to práve očakávané rozpory, ktoré ma týždeň od pozretia predsa len nútia zosmoliť tu niekoľko riadkov. Sklamanie? Nuž patrím k tým mnohým, ktorí nepovažujú skĺbenie hororu a komédie za najsprávnejší krok, aj keď uznávam, že soundtrack zo zámerne vybratými songami dodával filmu príjemný šmrnc, zbavil ho starosvetskosti, ktorá by inak tento žánrový rozkol zničila. Humorné pasáže (ak nimi naozaj boli) mi komické nijako neprišli, nezasmial som sa ani raz a spomínané hororové scény, s výnimkou atmosferického úvodného útoku, rovnako na mňa nemali výraznejší účinok hrôzy. Zbytočnými vidím aj postavy dvojice vyšetrovateľov, prípadne chlapca z nemocnice. O prvých Oscarom ocenených maskách už bolo popísaného dosť. Okrem scény premeny by dnes už príliš neuspeli, make-up Davidovho kamaráta srší svojou lacnou latexovosťou. Vlkolak, podľa vzoru starých hororov, plne odhalený až v závere len potvrdzuje, že tie najlepšie filmové monštrá vznikali vždy za pomoci jednoduchých trikov a dobrých maskérov, nie v dobe súčasných, všemocných CGI efektov. (1024. hodnotenie, 118. komentár k filmu) ()
"Americký vlkodlak v Londýne" sa stal už klasickým dielom werewolf-horrorovej produkcie. Divák tu môže zhliadnúť jednu z najdetailnejších vlkodlačích premien. No inak je to len bežné horrorové béčko s plytkým scenárom, akých sa v 80.-tych rokoch natočili stovky. Dvaja mladí Američania sú pri svojom výlete do odľahlých anglických bažín napadnutý vlkodlakom. David Kessler tento útok prežije, ale sám sa potom stáva pri splne Mesiaca krvylačnou beštiou. *** ()
“"Fee-fi-fo-fum, I smell the blood of an English man." Těžké, těžké tohohle Americkýho vlkodlaka v Londýně hodnotit, naprosto chápu, že v osmdesátých letech to musela být pecka jako kráva, ten film má totiž všechno, co na osmdesátkách milujeme anebo nesnášíme. Navíc masky a efekty jsou fakt vypečený, to se ani nehodí psát, že jakože na tu dobu a bla bla bla, protože v tomhle směru film předběhl svou dobu a i současný kousky by se od něj mohly učit, Jenže ten příběh... To fakt ne toto, začátek, kdy se ti dva cápci (btw je úplně jedno, že jsou z USA, stejně tak dobře by mohli být třeba z Mongolska) procházejí po anglických venkovských blatech a narazí na hospodu s pentáčem na zdi a štamgastem Rikem Mayallem, je ještě fajn, ale od napadení vlkodlaka už je to jedna velká haluz. Každopádně tenhle song tam sedl jak prdel na hrnec :-) ()
Jsou filmy, které nikdy nezestárnou. Pak jsou takové, které ano, ale třeba až za padesát let. No a pak jsou filmy, jako Americký vlkodlak, které už zub času ohlodal notně. V roce 1981 film třeba šokoval, vylekal a poutal pozornost, ale dnes už je dosti vyčpělý. To, na co čekáme, se začne odehrávat až po hodině projekce a až závěrečná část filmu vylepšuje celkový výsledný dojem. Tři sekvence stojí za vidění 1) První proměna, která probíhá takřka před divákovými zraky v přímém přenosu a je velmi působivá. 2) Scéna v metru. 3) Závěrečná Davidova proměna v porno kině a následný masakr v ulicích Londýna. ()
Reklama