Režie:
Jiří SádekScénář:
Michal SamirKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Ben CorriganHrají:
Aňa Geislerová, Karolína Lipowská, Zdeněk Mucha, Daniela Kolářová, Jiří Štrébl, Marie Ludvíková, Mikuláš Prošek, Halka Jeřábek Třešňáková, Marek Pospíchal (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (433)
Označit Polednici jako psychologické drama, nikoliv jako horor, je už sám o sobě spoiler jako kráva. Člověk tudíž ještě před filmem ztratí naději v tom, že by se zde objevil onen lehký mysteriózní prvek. O strašení se tu tak stará hlavně stará Mrázová v podání Daniely Kolářové, která se asi ve dvou případech objeví tam, kde ji zrovna nečekáte. Samozřejmě za přispění div ne ohlušujícího zvuku, takže se leknete tak či onak. Geislerky proměnu z počátečního zoufalství do čirého šílenství přivádí Sádek na ploše necelých 90 minut celkem uspěchaně, na druhou stranu se hrdince nelze divit - horko jak kráva, umyjete se leda tak suchou hlínou, barák v příšernym stavu, na krku exekuce a do toho neposlušný děcko - no depka jak svině. Obsazení a vizuál každopádně super, jen se připravte na to, že to s Erbenem nemá nic společnýho. ()
Aj napriek slabšiemu dojmu z filmu mám dobrý pocit a Polednicu rozhodne nepovažujem za stratu času. Aspoň sa ukázalo, že moderná česká kinematografia má metódy a prostriedky na to, aby vyprodukovala kvalitný mysteriózny horor. Niektoré momenty ma celkom príjemne zamrazili, takže z tohto pohľadu veľká spokojnosť. Len ten scenár... všetko tu stojí a padá na ňom. Keby si s ním dal niekto viac práce, určite by bol celkový dojem lepší. Z tohto pohľadu ide len o nezáživný a nudný žvanec, ktorý smrdí až príliš veľkou jednoduchosťou a strohosťou. A hlavne by som tomu dal lepší mysteriózny základ, aj keď snaha by tu bola. Námet si však jednoducho pýtal viac. Preboha, veď česká mytológia v tomto smere ponúka netušené možnosti a práve preto tu ide až o trestuhodne premárnený potenciál, čo sa samozrejme prejavilo najmä na slabšej atmosfére. Niektorí herci sa tiež mohli posnažiť, a nie si len mumlať popod nos. Slabší priemer. 55/100 ()
Není to úplně za 4*, nicméně jakoukoli snahu natočit v našich končinách cokoli odlišného od "hezkých českých filmů" je třeba ocenit. Pravdou je, že Polednice není úplně žánrově ukotvená, finále podobně useknuté a uspěchané jako v Mafii II. Navíc já osobně považuji Aňu Geislerovou za poměrně špatnou herečku a její part jsem ji příliš nevěřil. Pořád jde ale o osvěžující počin, který nabourává zavedené konvence českého hraného filmu posledních let. ()
„ONA SE VRÁTÍ A VEZME DÍTĚ!“ /// Tenhle příběh vo starodávný sociální pracovnici nejde brát jako Erbenovu baladu. K tomu slouží Kytice. Tady jde o vesnickej film plnej vaty (aneb jak nasytit 85 minut), při kterým člověk sice prozře, ale zároveň zalituje promarněnýho času. Svýho. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) „U lavice dítě stálo“… tak to už mě nebere! 2.) Venku je vedro, že by starý hráblo! /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Do horkého a dusného léta, v němž se příběh odehrává, by se hodila Lednice. Kdepak na mě s Polednicí. I když o ni půjde převážně. Jenže jak se záhy ukáže, příběh je šíleně překombinovaný a šíleně nezáživný. To, co mu trvá rozplést drahnou dobu trvání filmu, ví divák už dávno, jen jaksi není srozuměn, proč se s tím film tak loudá. Geislerová do své stěžejní postavy singl maminy nedala vůbec nic. Asi si až později uvědomila, v jaké píčovině hraje. A tak je jediným hereckým pilířem umolousaná stařena Daniela Kolářová, u které zamrzí, že dostala jen pramálo prostoru. A teď to zásadní - film je natočen tak, že má jen mini prvky hororu. Pokud mě měl vyděsit lán pole se švitořícím ptactvem, je na místě zvážit příčetnost režiséra. Takže nic krutě brutálního nečekat, jo. Horory u nás fakt nemá smysl točit. Tenhle vypadá zatraceně levně, s chatrně vrstveným příběhem, chatrná je i kreatura, co se na pár vteřin zjeví. Je k posrání zoufalá. Skoro jsem měl strach z toho, že těch pár minut, co měla fungovat a postrašit, se spíše rozpadne. Film se vleče, nezáživný jak partie šachu v hlavním vysílacím čase, nelze mu však upřít, že atmosféru léta k zalknutí měl natolik intenzivní, až se dala pocítit (téměř) fyzicky. Dle mého úsudku bylo zaděláno na zajímavý atmosférický horor, kterým se český film mohl pyšnit. Slabá realizace jej šoupla do Lednice. 4/10 ()
Galerie (30)
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se v okolí Berouna i v Praze. Vesnice, kam se Eliška (Aňa Geislerová) s dcerou vrací, jsou Vinařice na Berounsku. (Terva)
- Tématika knihy "Kytice" od K. J. Erbena není pro Aňu Geislerovou (Eliška) cizí. V roce 2000 si zahrála ve filmu Kytice. (vyfuk)
- Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)
Reklama