Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výprava zemědělských rekreantů přijíždí zhlédnout cirkusové představení, na něž mají již tři měsíce zakoupené vstupenky, právě v den, kdy zaměstnanci cirkusu mají náhradní volno. Inspicient cirkusu Liška s pokladní Marií se však rozhodnou, že se pokusí zorganisovat improvisované představení, což se jim po usilovném shánění a četných humorných příhodách podaří.
Film byl uveden na VIII. MFF v Karlových Varech a byl poctěn Cenou za filmovou veselohru „za velmi dobrou, scénáristicky, režijně i herecky zdařilou veselohru, s vynikající úrovní artistického umění, majícího předpoklady velkého úspěchu, společného užitku a zábavy u filmových diváků". (Filmový přehled)

(více)

Recenze (68)

PedroPo 

všechny recenze uživatele

Jako dítě jsem tenhle film miloval, jako dospělý musím ubrat hvězdu za agitaci (telefonát ředitele cirkusu na konci). Ale jinak je to výborná komedie obsazená hereckými esy a naplněná úžasnými cirkusovými čísly. A taky perfektní zachycení minulosti, protože stabilní cirkus už v Česku (ani na Slovensku co vím) není. Holt doba pokročila. Tak aspoň že nám zůstaly ty filmy. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé sledovat, jak prostředí cirkusu, které je ze své podstaty extravagantní, uzavřené a tak trochu "západně dekadentní" se tu potkává s vědomím, že samotný cirkus je vlastně ideální volnočasová odměna dělnictvu, protože se jedná o zábavu bez jakýchkoli intelektuálních nároků a v tomto rámci se snaží ty dva světy ve filmu prolnout. No jako snaží, je tu zřejmé, že film slouží spíš jako pódium pro předvedení rozličných cirkusových čísel, které stále budí velký údiv (zejména tím, jak moc je možné nechat zdegenerovat zvířata). Lipský tady uvádí svojí režijní metodu postupné akcelerace děje až k surreálné maniakálnosti, přičemž je bizarní sledovat, jak se mu v tom motají mladý Kopecký, Kemr, Hlinomaz, Sovák, Hrušínský a v roli jedné z akrobatek dokonce Věra Čáslavská. František Filipovský s vlasama tu možná nevěda vytvořil předlohu pro J. Jonaha Jamesona. ()

Reklama

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Poněkud ideologicky nedotažené, soudruzi. K čemu je novému, pokrokovému člověku nějaká pochybná, reakční zábava v cirkuse? Když už krotitelé a cvičitelé vynakládají takové usilí, mělo by mít aspoň nějaký minimální smysl. Poskakováním mědvědů se asi moc hodnot nevytvoří, co je zapojit jinak? Mohli by třeba nastoupit do dolů hezky rubat uhlí. Krtkové by se mohli využít pro tahání kabelů, holubi samozřejmě na přepravu pošty, mravenci pro jemnou IT práci a kousání třídních nepřátel, blechy by Číňani mohli vycvičit pro své proslulé velké kulturní skoky, využití štěnic nemusím blíže specifikovat, papoušci by mohli učit děti ve školách, vlk by se mohl zapracovat na hajného a kozel na zahradníka. Samozřejmě existuje možnost, že pod vlivem práce by došlo k polidštění zvířat, ovšem koneckonců by to bylo jedině dobře - počet proletářů by se zněkolikanásobil. No ale abych se vrátil k filmu, v podstatě jediné, co se mi líbilo, bylo to řádění postaršího silnějšího plešatého pána. Příjemné zjištění, že důchod nemusí znamenat jen belhání se o holi. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Klasika naší filmové tvorby. Bohužel se v mém hodnocení promítne moje nesnášenlivost drezůry zvířat, jinak proti cirku jako takovému nemám nic. Ale bez zvířat. Herecká elita se sešla a užila si to. Zábavička pro celou rodinu, pokud ještě něco takového existuje. Asi nejlepší film z trojice „Šarivari“ a „Cirkus v cirkuse“. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ale ne, není to tak hrozné... Oldřichu Lipskému se ideologii podařilo vcelku rozumně udržet na uzdě, film má řadu vtipných, milých míst a většina zúčastněných artistů předvádí vážně obdivuhodné výkony. Herecké obsazení je veskrze sympatické, jen neustálé glosy pánů Trégla a Záhorského začnou časem nudit, o rozhovorech Rudolfa Hrušínského a Rudolfa Deyla mladšího raději ani nemluvě. Jaroslav Marvan v roli energického inspicienta je ovšem neodolatelný stejně jako parádní klaunské číslo Miloše Kopeckého a Lubomíra Lipského. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Režijní debut Oldřicha Lipského. (M.B)
  • Pri scéne s Tamerom (Josef Kemr), keď levy na konci predstavenia opúšťajú klietku, vidno naľavo na zemi tieň postavy v klietke, ktorá patrí krotiteľovi. (J.J.1972)

Reklama

Reklama