Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Každý má své problémy. Vrchní inspektor Budík (J. Plesl) se svými dcerami, policejní agent Nováček (D. Šafařík) se svou dívkou, inspektor Havlík (J. Langmajer) s jistou dámou lehké pověsti (L. Žáčková). Ale vražda je přece jen vražda a má přednost. Tentokrát je to mladá pěkná holka jménem Kristýna, uškrcená v Malé Chuchli, tedy v Budíkově Velké Praze. Shání se po ní jiná pěkná holka, Eliška (E. Josefíková), která u ní bydlí. Vyšetřování se rozbíhá a najevo vycházejí zajímavé věci. Je tu jistý fotograf, který se kolem Kristýny točil, pak jsou tu jistí pánové, jejichž děti Kristýna učila hrát na klavír. Brzy ale vyjdou najevo i další věci. Budíkovi lidé najdou fotografie, které pocházejí z Malé Chuchle a jsou velmi zajímavé, Budíkovo policejní uvažování se rozbíhá naplno. Jde tu o vraždu pro peníze? Je to vydírání? Nebo něco úplně jiného? S mladými pěknými holkami to zkrátka není jednoduché. (Česká televize)

(více)

Recenze (47)

flanker.27 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po druhém díle jsem řekl, že s tím nehodlám ztrácet čas, a také jsem to hodlal dodržet. Třetí díl jsem neviděl a k tomuto jsem se dostal čirou náhodou. Mno, první a druhý díl byly absolutní katastrofa a takové scénáře s vyloženě školáckými chybami (to si dovoluji říct i jako pouhý divák) by neměly nikdy projít přes schvalovací dramaturgické kolečko, tento (patrně díky tomu, že ho nepsal Zikmund) základní nedostatky (typu do ztracena vedoucí linie bez jakéhokoli ukončení, mizející postavy a tak dále) neobsahuje a je jen průměrně špatný. I bez těch nejhorších chyb scénáristických jsou totiž stále přítomny chyby profesní. Věci jasné na první pohled docházejí policii po strašně dlouhé době, velká odhalení dlouho zůstávají nespojena s pachatelem (ehm) a fakt si nemyslím, že jsem jediný, komu byl v první vteřině jasný poměr mezi zavražděnou a její spolubydlící. I když ne katastrofa, pořád slabota. ()

Baltahzor 

všechny recenze uživatele

Oni to snad točí na první ,,dobrou,,... Záběr Budíka a tajtrdlíka na schodech proti světlu působí dojmem že si z nás někdo utahuje. Případně byl kameraman pod vlivem o čemž by svědčilo to jak se obraz neustále a zcela náhodně motá, přibližuje oddaluje či jen zabírá co zrovna letí okolo. Vrah je příšerně tupý a chováním by u každého ihned vzbudil podezření. Tedy krom policejního tria. No a dát do názvu minulé epizody řešení bylo taky geniální. ()

Reklama

Amalberga odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak a dost. S tímhle seriálem jsem skončila. Zpočátku to vypadalo, že se kvalita bude jakž takž držet, jenže ono to má sestupnou tendenci. Vraha uhodne člověk hned na začátku a zbytek dílu čeká, kdy na to dojdou slavní pánové z kriminalistiky. A že jim to trvá. Kdybych hodnotila jen děj, dala bych jednu, dvě hvězdy, ale "dožral" mě způsob, jakým se v seriálu jedná se ženami. Dvě pěkné dívky v pěkném bytě? No jistě, to nemůže být v pořádku, protože jsou pěkné a mají pěkný byt, že jo. Dva pěkní muži v pěkném bytě? Žádný problém. Ve vztahu k ženám boduje i Langmajer, pardon, inspektor Havlík. Sice na každou sukni háže vilné pohledy, ale jeho malá dcera ho musí koučovat, jak vlastně ženskou sbalit. Havlík to bral původně moc doslova a kupodivu mu objekt zájmu nepadl k nohám, když ji prvně nechal sbalit poldama a pak si pro ni přijel na motocyklu. Ale jedna kytka asi zachrání vše, i když vám ji podává slizký a manipulativní šmejd. ()

IvcaSammet 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

O něco lepší epizoda než předchozí, ale jenom kvůli kriminální zápletce. Celkově je seriál velmi slabý, už jenom fakt, jak velmi rychle zjistili, kdo je mrtvá, značí o tom, že tvůrci neví, jak jinak identitu zjistit. SPOILER! Navíc postava Evy Josefíkové se chovala podezřele už od začátku, takže bylo znovu velmi jednoduché odhanout pachatele téměř okamžitě. Navíc byla bohužel epizoda hodně vztahově založená, takže byl případ posunutý až druhou kolej, což je podle mě velmi špatně. Rozhovor Jardy Plesla s Denisem Šafaříkem byla vyložená amatérština, jak uměle prodloužit děj. Dvě a půl hvězdičky. ()

honajz 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je vidět, že scénář psal někdo jiný - konečně to dodržuje nějaká pravidla, pokouší se to lehce o humor, má to alespoň průměrnou dramaturgii. Pořád je to na produkt špičkového veřejnoprávního média, na které si ČT hraje, fakt jen průměr, ale dalo se na to dívat, něco se dělo, detektivové tentokrát dokonce vyšetřovali a dokonce sami odhalili pachatele, takže jo, zatím nejlepší díl. Jen mi pořád vadí, že jsou to současné postavy, současná mluva, současné jednání a současná agitační témata (tentokrát po bolševicích a Němcích lesbické téma) v historických kulisách. Stačí se podívat na jakýkoliv černobílý film ze 30. a 40. let, jak se k sobě lidé chovali s noblesou a ne podle moderních archetypů „bodrý řezník“, „zvědavá nabuzená domácí“ apod. Stejně tak co rodiče rozhodli, to platilo - žádné trajdání holek po venku, ale holky by stály v haptáku a říkaly „ano, tatínku, ano maminko, jak si přejete“. A toho otce Pleslovi fakt nevěřím. Ono vůbec dnes to bylo jen o přehrávání - nejen Plesl přehrával, ale (nijak překvapivě) i Melíšková a úplně nejvíc tedy Josefíková. Jinak mě pobavilo, když pánové kriminalisté věděli, že mají hledat někoho s fotoaparátem, že jim tak dlouho trvalo, než někoho našli, když jim to ten mladík řekl hned na začátku. Ale kdyby šli rovnou tímto směrem, bylo by hned jasno, že? Takhle ta váza, vkladní knížka a důlek na posteli vypadaly strašně mysteriozně. Jo, a přijít po tomhle za normální ženskou policajt s kytkou, hodí mu ji na hlavu, a ne že řekne, že nikdy žádnou nedostala a je z toho štajf. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Premiéru čtvrtého dílu zhlédlo 1,99 milionů diváků starších 15 let. Epizoda byla nejsledovanějším pořadem večera a zároveň celého dne. (rublik05)
  • V epizodě můžeme zaslechnout cizí slova jako: „plezír“ – to je zkomolenina německého Pläsier, tedy potěšení. Další slovo je „Wenzelsplatz“, německé pojmenování pro Svatováclavské náměstí, tak se totiž jmenovalo dnešní Václavské náměstí. Slovo „štráfek“, pravděpodobně z německého slovesa streifen, tedy dotknout se, zasáhnout – jednalo se o pojmenování frajera, štramáka, sekáče. Pak tu máme slovo „lábuž“ ze slova labužírovat, původem ze staročeského labuziti – mlsati. (sator)
  • V této epizodě jsou hned 2 chyby. Zatímco v kleci je kanárek, divák slyší hlas papouška vlnkovaného neboli andulky. Při kontrole lístků v tramvaji je pak na jízdenkách vidět velké písmeno D, tak byly označovány dětské jízdenky, na lístcích pro dospělé žádné písmeno nebylo. (Evusja)

Reklama

Reklama