VOD (1)
Epizody(9)
-
Je léto a dochází nám led (E01)
-
Válečnické umění komančských jezdců (E02)
-
She Was Killed by Space Junk (E03)
-
If You Don't Like My Story, Write Your Own (E04)
-
Little Fear of Lightning (E05)
-
This Extraordinary Being (E06)
-
An Almost Religious Awe (E07)
-
A God Walks into a Bar (E08)
-
See How They Fly (E09)
Obsahy(1)
Seriál Watchmen od výkonného producenta Damona Lindelofa (Ztraceni, Pozůstalí z produkce HBO), zasazený do alternativní historie, v níž jsou maskovaní strážci postaveni mimo zákon, vyvolává nostalgické vzpomínky na původní stejnojmennou komiksovou klasiku. Přesto se v tradici díla, které ho inspirovalo, snaží jít zcela originální cestou. V čele hereckého obsazení stojí Regina Kingová, představitelka Angely Abarové, nositelky dvou masek – hlavní vyšetřovatelky policejního sboru v Tulse a také matky tří dětí. V seriálu se dále představují Jeremy Irons v roli stárnoucího a panovačného lorda z britského panství, Don Johnson jako Judd Crawford, náčelník policie v Tulse, Jean Smartová coby federální agentka Laurie Blakeová a Tim Blake Nelson v roli detektiva jménem Looking Glass. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (185)
Jeden z nejatraktivnějších komiksových vesmírů obývají tři dekády po jeho nejzásadnějším příběhu jen proměnlivé zajímavé nové charaktery, vypráví se více než rozvážným tempem a ústřední témata, dříve tak neodolatelně rozprostřená napříč společností, se slévají k tolik kritizovanému, ale paradoxně žánrově průzračně pojatému rasismu. Tak dlouho jsem se snažil na novou strážcovskou atmosféru naladit, až byl téměř konec. Pokaždé mě rozčarovala zbytečná nepochopitelná vsuvka, která jen pozvedla moje obočí, místo toho, aby mě nutila zajímat se, jaká bude pointa. Zamrzel mě i černobílý flashback, který může přinášet střihových nebo režijních nápadů, kolik chce, ale ve své podstatě neodpovídá na nic, co bych chtěl vědět a "jenom" odvážně podrývá dávné teorie, které ale byly vždy jen teoriemi a nikdy ne pravdami. Ale ani přes zmíněnou odvahu se jak předloze, tak její vypulírované filmové adaptaci nikdy docela nepřiblíží. Respektive přiblíží, na pouhou jednu epizodu, konkrétně rozhovor v baru. Právě při něm poprvé a naposledy naplno cítím ono mrazení v zádech a očekávání možného i nemožného, jakkoli jsem se nejednou musel trpce zatvářit při směru, jakým právě tahle stará známá milovaná i nenáviděná postava míří. Na druhou stranu Jean Smart je dech beroucí a vy-víte-komu dodává vrstvy, o kterých jsem netušil, že se v ní skrývají. Jenže co naplat, po nepřekvapivém a smutně zdlouhavém finále mám jasno o tom, že z téhle události ve mně převládá zklamání. Když je pokračování nejsilnější ve chvílích, kdy vzpomene nebo na scénu vrátí původní postavy a ty nové mě většinu času zdržují od toho, co mě doopravdy zajímá, je něco špatně. ()
Po troch dieloch som to vzdal. Klady: veľkolepá výprava, bezchybné efekty, kvalitné prehľadné a tak akurát krvavé akčné scény. Proste celkovo technická stránka je perfektná a vôbec to nevyzerá ako seriál ale ako drahý blockbuster. Zápory: extrémne pomalé tempo, ústredná zápletka s dnes strašne nadužívanou témou rasizmu ma vôbec nebavila. Prakticky komplet nesympatické postavy na obidvoch stranách barikády na čele s extrémne protivnou hlavnou hrdinkou. Tým pádom ma fakt nebavilo čakať, jak sa táto zápletka vyvrbí. Z troch tohtoročných komixových seriálov (ďalšie sú Umbrella Academy a The Boys, ktorý dopadol asi najlepšie) som sa najviac tešil na Watchmenov, ale nakoniec ma bavili najmenej. Asi som už na okostýmových panďulákov príliš starý a to že je to natočené v R-ku z toho nerobí dospelácky prístup. 4/10. ()
Damon Lindelof vztyčil gigantický prostředníček všem, kdo tvrdili, že nedokáže napsat vypoinované dílo. A jen tak mimochodem u toho stvořil geniální seriálovou (minisériovou?) záležitost, která vzdává poctu komiksové předloze, věrně se drží jejích motivů a principů, ovšem přesto dokáže přinášet nové a nové paralely, motat zamotané příběhy (a ve finále je bravurně rozmotat) a uvádět známé postavy ve světle nových reflektrorů. Tenhle seriál je jednoduše naprostý vrchol toho, čeho mohl dosáhnout, přestože není ani na moment divácky přívětivý.Howgh. ()
Závěr seriálového roku byl opravdu mimořádně silný. Po Mandalorianovi další nekompromisně plné hodnocení, i když v prvním případě to bylo z lásky, tady z obdivu. Vyplatilo se počkat a zhlédnout celou sérii najednou bez týdenních pauz. Lindelof má předem celý příběh do detailů promyšlený a od první scény klade indicie, vedoucí klidně až do posledního dílu. Skvělá práce s charaktery a aktualizace Moorova odkazu. Netřeba dokonce ani původní Watchmeny znát, i žena si užila jako výjimečně kvalitní seriál po vysvětlení pár základních skutečností. ()
Navázání na původní Watchmen univerzum sociálně kritickou blaxplotací nemusel být tak špatný nápad, pokud by se dalo uvěřit, že se jedná o autorský záměr a ne jenom vypočítavý business plán Warnerů v čele s markeťákem Lindelofem, který se nikdy rasové problematice nevěnoval a já tak nemám důvod si myslet, že to není jen další bohatý bílý korporát, který se snaží přiživit na současném společenském pnutí v USA, které je mu jinak samosebou na salámu. Ve Watchmen se tento připosraný přístup "chceme být strašně jedovatí a radikální, ale nemáme na to odvahu ani kapacity" objeví pak skoro ve všech dílčích tématech. Vedle té bandy uvzdychaných amatérů v rolích kladných protagonistů pak nechtěně vypadá post-KKK komunita Rorschachů se svojí chladnokrevností, disciplinovaností a trpělivostí jako nejatraktivnější pilíř celého univerza, což asi původně nikdo moc nechtěl. Největší problém je ale v tom, že jakkoli se série zaštiťuje původním dílem Alana Moora, tak není schopné udržet jeho nejsilnější devizu a to onu bolestivou morální ambivalenci. Zatímco hořkou pravdou původních Watchmen bylo, že existenci lidstva je schopno zachovat pouze skrze správně načasovanou genocidu a jediní strážci tohoto tajemství byli samozvaní hrdinové, kteří se se zapřisáhli boji proti zločinu, seriál není schopný s touto hořkou pravdou pracovat a trvá na své infantilní tezi, že zločin musí být potrestán, nehledě na důsledky a ideálně s rádobyvtipnou hláškou k tomu. S Moorem tohle pak nemá prakticky nic společného. Je to jen další infantilní projekt, kde se všichni mračí, mluví sprostě (hoodně na sílu mimochodem) a odehrává se to v noci, aby měl člověk pocit, že se dívá na seriál pro dospělý. Nepopírám každopádně, že to není občas zábava. ()
Reklama