Reklama

Reklama

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (196)

FilmysMartym 

všechny recenze uživatele

Adam Driver je pro ty italské role (Ferrari, The House of Gucci) úplně jako dělaný a v roli Enza Ferrariho září a dokazuje svoje nadání, jelikož jeho charakter jasně vystihl. Stopáž se vzhledem k žánru snímku pohybuje v rozumném rozmezí, nýbrž první polovina se zbytečně táhne a určitě by se některé situace daly urychlit nebo vyjádřit efektivnějším způsobem. To je ovšem poměrně subjektivní a nemá to vliv na kvalitu příběhu a postav. Penélope Cruz si každou scénu ve které je, krade pro sebe a panovačnou a na můj pocit dosti "sekýrnickou" manželku ztvárňuje úchvatně! Film jako takový je po scénaristické, střihové, hudební i kamerové stránce na vysoké úrovni, a především hand-heldové záběry při scénách s auty fungují skvěle a zvyšují napětí do naprostého maxima. S tím i úzce souvisí zvukové a střihové kontrasty při různých nárazech nebo důležitých momentech v Enzově životě. Kolem a kolem povedený biopic, kterému škodí tempo a chybí větší risky. Ale milovníci aut budou v sedmém nebi :) ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Mann i v pokročilém věku točit nezapomněl což dokazuje hlavně v závodních scénách, které nepostrádají potřebnou intenzitu a divák soucítí s jezdci řídící nejrychlejší rakve na světě. Zbytek je klasická Mannovka, která sleduje trápení a tvrdohlavost Enza Ferrariho, který se těžko srovnává se smrtí syna a zároveň bojuje o přežití svojí továrny. Jak už bývá u Manna zvykem tak to celé působí celkem chladně, ale přesto dokáže vtáhnout. Plusem je, že se tady režisér nesnaží stavět Enzovi pomník, ale ukazuje ho jako člověka z masa a kostí se všemi jeho klady i zápory...80% ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„…NESMÍŠ ODEJÍT K CIZINCŮM. JSI NÁŠ NÁRODNÍ POKLAD. KLENOT KORUNY ITÁLIE…“ Exhibice Adama Drivera, Penelope Cruz a veteránskejch závoďáků. Scény, ve kterejch jsou ti dva spolu, jsou parádní! (A věřím, že motorističtí fanoušci si užijou i ty veterány…) Jinak je to prostě takovej film o kousku života Enza Ferrariho, kterej se zaměřuje na události před závodem „Mille Miglia 1957“, jenž měl pro Enza zásadní význam. Takže nečekejte žádnej další „Le Mans 66“ nebo „Rivalové“. Jde o životopisný drama s jedním zajímavým závodem. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film je založen na biografii „Enzo Ferrari: The Man, the Cars, the Races, the Machine“, kterou v roce 1991 napsal novinář Brock Yates. 2.) Onen automobilový závod „Mille Miglia“, byl kvůli událostem v tom roce 1957 posledním v historii. 3.) Thx za titule “lordek“. ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  *  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Když věci dobře fungují, tak se na ně i dobře kouká, poučuje Enzo Ferrari svého synka. Stejnou maximou se řídí i Michael Mann. Další z jeho portrétů umanutého profíka v existenciální krizi je radost sledovat díky vypravěčské semknutosti a tomu, jak rytmicky, bez jakýchkoli zádrhelů šlape. Během expozice se prakticky z každého záběru dozvídáme nějakou podstatnou informaci, která bude později zužitkována. Zároveň je představen řídící stylistický postup - využívání duality a kontrastů (např. světlé scény s milenkou vs. tmavé scény s manželkou). Pomalejší scény se pravidelně střídají s rychlejšími, pohyb se zastavením a melodramatickým (v jedné scéně vyloženě operním) zveličením určitých emocí, zejména žalu, který - každý po svém - zpracovávají oba manželé. Mann navazuje na hollywoodské klasiky jako Hawks nebo Sirk a nechává mnohem víc než jiní současní režiséři vyprávět mizanscénu. Současně se vzpírá konvencím klasických životopisných dramat, když se soustředí pouze na krátký úsek Ferrariho života a namísto vytváření umělých konfliktů skvěle dramatizuje všednodenní setkání a běžné byznysové úkony (vyplácení mezd, podepisování dokumentů, dohody s investory). Tento cit pro detail současně přispívá k uvěřitelnosti fikčního světa. Práce se přitom neustále konstruktivně nebo destruktivně střetává s osobním životem (Ferrari díky ní nachází řeč se synem a zároveň kvůli ní ztrácí svou ženu). Nejvíc emocí a vzrušení je příznačně přítomno ve filmařsky bravurních scénách závodů, které představují Ferrariho největší vášeň. Katarzi ale oproti jiným sportovním filmům nakonec nepřinášejí. Spíš vědomí křehkosti života (tehdejší závodní auta i díky vynikajícímu zvukovému designu fakt nepůsobí bezpečně) a poznání, že jakkoli se budete snažit mít vše pod kontrolou, určité události stejně předvídat nelze a nakonec vám nezbude, než je přijmout a nějak začlenit do svého životního příběhu. 90% ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má jednu velkou chybu a to je, že tvůrci nevěděli, co chtějí natočit. Buď natočím snímek o závodění, konkrétně o závodě, který skončil tragicky nebo životopisný snímek o Ferrarim. Tady je to tak půl na půl a přijde mi, že právě kvůli tomu to nefunguje tak, jak má. Adam byť je to skvělý herec, tak to moc nezachránil, naopak je tu velmi odměřený a divák si nestačí s ním vytvořit nějaké pouto. Líbil by se mi plnohodnotný životopisný snímek o Ferrarim než jen část jeho života, která se věnovala milostnému trojúhelníku a byla prokládána tragickým závodem. Prostě jsem od toho čekala něco jiného než jsem nakonec dostala a jsem spíš zklamaná. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama