Reklama

Reklama

Pracovnice IT oddělení trpící agorafobií najde nahrávku násilného trestného činu a nahlásí ji svým nadřízeným. Uvědomuje si však, že bude muset opustit svůj byt, aby mohl být zločin vyšetřen. (HBO Max)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (140)

samkko odpad!

všechny recenze uživatele

0/10 na tomhle filmu není nic dobrého! Nic horšího snad v roce 2022 nikdo nenatočil a horší thriller jsem snad neviděl. Film není vůbec ničím zajímavý, je tak maximálně nudný, zdlouhavý a zbytečný. Zoe ještě pořád podělaná z covidu ale tvůrci by si mohli uvědomit, že to nikoho nezajímá. Děj je předvídatelně trapný a nezáživný. Všechny herecké výkony jsou hodně podprůměrné a kamera je přímo strašná (obzvlášť když Zoe chodí rychle). Postava jsou jsou směšné a nemají mezi sebou žádnou chemii (a to ani matka a dcera). Prostě fakt katastrofální film. PS: Po nějakém čase jsem došel k závěru, že tohle je ten nejhorší film co jsem kdy viděl, sice zápasí o první místo s Cosmic sinem, ale sin je aspoň tak špatný až je vtipný, a vy se jeho špatbostí dobře bavíte. Zatímco tohle hovno si hraje na inteligentní film a vy si máte chuť (i delší čas po dokoukání) vystřelit mozek z hlavy. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Hitchcockovský motiv připomínající svou strukturou především „Okno do dvora“ (1954), je impozantní nejen svou atmosférou v budování napětí a tajemna, ale hlavně skromným a nikam nespěchajícím dějovým vývojem. Právě tím se udržuje napětí a daří se. Agorafobie hlavní postavy Angely dává o sobě vědět už u ní doma, ale především se vyobrazuje venku a pocovidová atmosféra už působí jen jako doplněk. I když je fakt, že pocit izolace a její dopad, zejména v oblasti všeobecné úzkosti, je vyobrazen naprosto reálně. A právě tím je hodně zajímavý charakter Angely a to po psychologické stránce. Vlivem covidové pandemie je uvězněna doma a neochvějně ji paralyzuje už jenom vůle projít dveřmi. Proto doma také pracuje a to analyzováním nahrávek softwaru KIMI, což je ovládací systém tzv. chytré domácnosti, ve kterém manuálně zdokonaluje příkazy. A právě tady vše začne. Po dějové stránce se sice jedná o hodně jednoduchou záležitost, ale jako sonda do dnešního světa vcelku impozantní ve své výpovědi. Svět kolem nás takový, jaký je. Například už ten fakt, že ani tady není sběr dat žádný problém. Každopádně se námětem vyjadřuje zranitelnost a houževnatost a to se stejným přesvědčením. Angelina počáteční křehkost se později stane motivací a hlavně silou. Technologický průmysl se svými zákeřnými aspekty je jen opatrně naznačen, ale i tak z toho lze vyvodit mnohé. Je to film, který v jádru věci poukazuje na víc, než si dokážeme uvědomit, čímž je svým způsobem i moralizačně varující. Každopádně tu máme další filmový počin o struktuře kapitalismu a lidech snažící se proti nežádoucímu vlivu bojovat. Je to i přes svou jednoduchost film, u kterého je třeba vše dobře vnímat a zároveň u toho přemýšlet. ()

Reklama

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Steven Soderberg se ve svém nejnovějším počinu KIMI věnuje hned třem základním tématům. Prvním z nich, který divák odhalí hned v úvodních minutách, je problematika agorafobie. Tedy úzkostného stavu, při níž má tímto postižená osoba chorobný strach opustit svůj domov a pobývat na veřejném prostranství. Psychickému rozpoložení jedince navíc nepřidávají ani souvislosti spojené s covidovou situací. Existuje nějaká hranice toho, kdy už se člověk trpící touto poruchou vydá mimo "bezpečí" svého domova? Dalším významným tématem je zamyšlení se nad přínosem virtuálních asistentů v běžném životě (Siri pro Apple, Alexa pro Amazon či Google asistenta od stejnojmenné značky). Právě z nich vychází samotné jméno snímku KIMI. Tito asistenti by nám měli život ulehčovat, ale je tomu skutečně tak? Třetím a na virtuální asistenty úzce navazujícím tématem jsou hrozby, plynoucí ze svolení nakládat s vašimi osobními daty. Neposkytují lidé firmám typu Google, Facebook, Apple ad. příliš mnoho osobních informací, které mohou být ve finále zneužity proti nim samotným? Právě docílení zamyšlení se nad těmito tématy jsou hlavním účelem KIMI. To činí prostřednictvím velmi přímočarého thrilleru, který připomíná takovou soft variaci na Muži, kteří nenávidí ženy, jen s tím rozdílem, že záporáci jsou zde totální paka. Ne nadarmo se nám zde vyskytuje „easter egg“ v podobě herce Devina Ratraye, celosvětově známého ze snímku Sám doma, ve kterém hrál bratra Kevina Buzze. Sám zde právě pod jménem svého bratra vystupuje "). To má symbolizovat jakousi paralelu k totálně neschopným zločincům ze zmíněného Sám doma, kteří zde vyvolávají onen komický feeling, a to zde paradoxně bere snímku v samotném závěru těžce nasbírané body. I přes vyloženě nepovedený konec si snímek KIMI zaslouží za svůj myšlenkový přesah tříhvězdičkové bodové ohodnocení. 🙂 (14.03.2022) ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Další Soderberghovi hrátky s minimalismem, tentokrát překvapivě v docela žánrovém filmu. I když se to nemusí zdát, Kimi je klasickým thrillerem o zákeřné korporaci, která se může zbavit kohokoliv, kdo jim stojí v cestě. Půlka filmu je jak od Hitchcocka, která se přetaví do klasické "neakční" nahánečky. Není to zlé, Soderbergh umí pracovat s málem a Zoe je fajn. Jen je to takové malé a zapomenutíhodné. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Soderbergh pokračuje v točení si filmů pro radost a Kimi je jeho nejjednodušší a nejpřístupnější film za poslední dobu.Mínusem je nicméně to,že Kimi je víceméně kopírkou Coppollova Rozhovoru (jen s moderními technologiemi) a díky tomu nemá čím překvapit.Jako jednohubka je poslední Soderbergh ok,ale v rámci je filmografie se budu vracet k jiným kouskům...60% ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • Natáčelo se v amerických městech Seattle a Los Angeles. (BMW12)

Související novinky

Soderbergh jde od parťáků ke špiónům

Soderbergh jde od parťáků ke špiónům

21.01.2024

Není to tak dávno, co jsme tu psali novinky ohledně světa Dannyho parťáků. George Clooney (Gravitace) se totiž nechal slyšet, že existuje hotový scénář, který by byl přímým pokračováním posledního… (více)

Reklama

Reklama