Režie:
Maggie GyllenhaalScénář:
Maggie GyllenhaalKamera:
Hélène LouvartHudba:
Dickon HinchliffeHrají:
Olivia Colman, Dakota Johnson, Peter Sarsgaard, Jessie Buckley, Paul Mescal, Oliver Jackson-Cohen, Ed Harris, Dagmara Dominczyk, Jack Farthing (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Na dovolené u moře ji silně zaujme mladá matka. Jejich setkání jí ale připomene dávná tajemství, a tak začne rychle jít do tuhého. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (84)
Kvalitní herci film dělají koukatelným, ale k záživnosti má pořád daleko. Studie hlavní postavy baví v první polovině, po prvních náznacích co-jí-trápí ale zájem diváka opadává. Nejde s ní sympatizovat ani ji litovat. Vedlejší motivy s okolitými postavami taky šlapou pouze na půl plynu a dramaturgicky snímek příliš neobohacují - především nic moc postava Eda Harrise, ale ne jenom ta. ()
Myslím si, že najsilnejším elementom "The Lost Daughter" je jeho hlavná myšlienka. O tom, že nemať deti niekedy nie je prejavom sebectva. A dokonca si myslím, že sú ľudia, ktorí by urobili lepšie, keby žiadne deti nemali. A tomu tento film brilantným spôsobom nastavuje zrkadlo. No súčasne je to trošku monotónny a komplikovaný film, ktorého sledovanie je niekedy celkom náročné. Najmä ak chcete, aby ste sa trošku pohli v určitých bodoch z miesta. Musím pochváliť ale herecké výkony v tomto filme. Olivia Colman, Dakota Johnson, Jessie Buckley, Ed Harris... všetci pôsobia veľmi dobre vo svojich rolách a vedia svoje postavy predať. Je tu dokonca aj niekoľko celkom zaujímavých prekvapení. Nevedel som kam sa to celé postupne vyvinie a najmä z tej scénky na začiatku som tak vnútorne nevedel ako to vlastne dopadne. A čo to celé spôsobí. Možno to mohlo mať tťošku dynamickejšie podanie, no myslím si, že práve ten komornejší prístup k tomu filmu mu dodáva svoju vlastnú tvár a jeho hlavná myšlienka vyplynie oveľa silnejšie. Ale skrz všetky tieto pozitíva si vnútorne neviem predstaviť, že by som si to niekedy pozrel znovu. Hodnotenie: B ()
Režijní a scenáristický debut Maggie Gyllenhaal je především příslibem toho, že autorka si nechce vybírat banální témata a zpracovat je rutinním způsobem. Její atmosférický pohled na mateřství stojí na skvělých hereckých výkonech, pod tíhou tématu se však až příliš rozpadá. Více zde. ()
Herecké výkony naprosto skvělé. Olivia dokonalá, Jessie Buckley skvělá a i Dakota Johnson se mi moc líbila. Měla jsem občas velký problém si uvědomit, že je to Dakota. Ale film má 121 minut a těch 121 minut mi přišlo šíleně ale šíleně nekonečných. Nudila jsem se, strašně moc jsem se nudila. Jo, jsou tam zajímavé scény a upřímně nejvíc mě bavily ty flasbacky do minulosti, ale po většinu dobu jsem myslela na něco jiného nebo jsem měla nutkání dělat něco na mobilu. Prostě velká a nezáživná nuda. Tenhle film už rozhodně znovu ne. ()
[2,5*] Tento film je jeden nepretržitý nepríjemný pocit. Čo mu určite nemožno uprieť, je veľmi autentický dojem skutočnosti, film doslova prenesie diváka spolu s hrdinkou na dané miesto, do prímorského strediska na gréckom ostrove. Ale namiesto pozerania sa dve hodiny na hrozne nesympatickú, zvedavú, totálne vyšinutú ženskú si viem predstaviť aj podstatne príjemnejšie strávený čas. Ešte aj tie rozhovory medzi postavami, ktoré sa nepoznajú a snažia sa o prekonanie zábran, sú tak realisticky banálne, až sú trýznivo nepríjemné. V podstate celý film sa nesie v silne znepokojivom tóne, ale ide o znepokojivý tón takého typu, ktorý vôbec neobľubujem. V každom prípade film vo mne dokázal vyvolať veľmi intenzívne pocity (nazvem ich úzkosť a odpor). Musím ale oceniť aspoň výborné herectvo, hlavne oboch predstaviteliek hlavnej hrdinky, v staršom i mladšom vydaní (Olivia Colman a Jessie Buckley). ()
Galerie (128)
Zajímavosti (6)
- Dakota Johnson (Nina) odstoupila z filmu Don't Worry Darling (2022), aby si mohla zahrát v tomto snímku. (hansel97)
- Maggie Gyllenhaal získala práva na zadaptování knihy od Eleny Ferrante v roce 2018, kdy začala pracovat na scénáři filmu. (hansel97)
- Spisovatelka Elena Ferrante trvala na tom, aby adaptaci režírovala žena. (hansel97)
Reklama