Reklama

Reklama

Kde zpívají raci

  • USA Where the Crawdads Sing (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Úchvatný, tajemný příběh podle úspěšného knižního románu „Kde zpívají raci“ vypráví o Kye, opuštěné dívce, která až do dospělosti vyrůstala sama v nebezpečných mokřinách Severní Karoliny. Celé roky se šířily po Barkley Cove historky o „dívce z mokřin“, které izolovaly strohou a odmítavou Kyu od místní komunity. Když se v Kyině životě objeví dva přitažliví mladíci z města, začne se novému, neznámému světu otevírat. Jenže ve chvíli, kdy jednoho z nich najdou mrtvého, ji komunita bez váhání označí za hlavní podezřelou. Případ se začne rozvíjet, je stále nejasnější a hrozí, že budou odhalena mnohá tajemství, pohřbená v mokřinách. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (223)

Fr 

všechny recenze uživatele

„CHCETE, ABYCH PROSILA O SVŮJ ŽIVOT? NEUDĚLÁM TO. NEBUDU SE BODBÍZET. AŤ SAMI ROZHODNOU. ALE NEROZHODUJÍ NIC, CO BY SE MĚ TÝKALO. ROZHODUJÍ O SOBĚ. SOUDÍ SAMI SEBE…“     Příroda, láska, dobro, zlo a lidský předsudky… takže (asi) smutnej příběh s jednou mrtvolou. Fajn vyprávění. Vona ta holka z bažin je taková…. celkem fajn. Vobyčejná, nenáročná, s láskou k přírodě v duši… takže si ji (normální) člověk oblíbí. Pak ten proces. Jeden by řekl, že absurdní... A ten závěr…   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2018 napsala Delia Owens, neznám. 2.) Hledám dívku s čistou duší.  3.) Mám ráda péra (ptačí). /// Thx za titule „lordek“.                PŘÍBĚH  *****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Olivia Newman sa ukazuje ako šikovná režisérka a prináša nám príbeh, ktorý nepoznám, no o to viac ma dostal. Možno mohol byť vo finále trošku zaujímavejší a možno sme nemuseli mať scénky až do večnej staroby, ktoré tej dojem trošku posunuli niekam inak, no všetko ostatné hodnotím veľmi pozitívne. "Where The Crawdads Sing" je pre mňa filmom, ktorý svoju nasilnejšiu stránku dal niekam, kde som to vôbec nečakal. A tou je krása. Je to skutočne veľmi krásny film na pohľad. Vyzerá to nádherne, celý ten močiar má svoju úžasnú atmosféru a obdivujem našu hlavnú hrdinku Kyu, ktorá roky žila na tom mieste úplne sama, no bola schopná prežiť, naučiť sa tam existovať a využiť to na maximum. A pôsobí to na mňa uveriteľne. Okrem toho Daisy Edgar-Jones je skutočne skvelá. Po "Fresh" je toto ďalší film, v ktorom ukazuje svoj talent a opäť ma svojim výkonom presvedčila. Príbeh skrýva v sebe niekoľko prekvapení a je fajn, že som neustále hádal čo sa vlastne stalo. A vzniklo niekoľko teórií. Možno aj preto by som bol radšej, keby to koniec moc nerozmazával. Lebo som radšej, keď si môžem sám v hlave nejako predstaviť výsledok celej situácie. Pochváliť ešte musím aj úžasného Davida Strathairna. Je absolútne excelentný vo svojej role a dal do toho absolútne maximum. Celkovo si myslím, že postavy robia tento film silnejším, než by možno bol normálne. Pretože to celé pôsobí veľmi ľudsky a ukazuje aj typické ľudské vlastnosti, ktoré vidíme aj dnes všade okolo nás. Ide pre mňa o skutočne krásny film, ktorý stálo za to vidieť a môžem len úprimne odporúčať. Hodnotenie: A ()

Reklama

warrenur 

všechny recenze uživatele

Uvod, recap z minulosti, kde dievca z mociarov bolo mladucke dievcatko, vyborne zahrala drobna Jojo Regina, do buducna urcite vyrastie do takej hviezdy ako drobci zo Stranger Things. :) Druha tretine je potom jedna velka romantarna s kacatkom, z ktoreho vyrastie bielucka labut, ktoru si svojim zbabelym spravanim nezasluzi ani jeden princ. Posledna tretina to vsak celkom pozdvihne, zvlast vyborny melodramaticky zaver a odhalenie v knizke. Ta to opat u mna zdvihla o hviezdu nahor. Daisy je v tomto snimku ako plache, ale inteligentne a rydze ziena presvedciva a uveritelna. V zavere vynikajuca pesnicka v podani Taylor Swift s nazvom Carolina. Uzasna vokalna a emotivna zalezitost, urcite poputuje do mojho playlistu. Celkovo odporucam, zvlast kvoli pocitu v zavere. ()

MiniMinion 

všechny recenze uživatele

Do českých kin dorazil film „Kde zpívají raci“, atmosférické mysteriózní drama o „dívce z mokřin“. Film byl natočen podle oceňovaného stejnojmenného románu, který napsala spisovatelka Delia Owens. Vypráví příběh osamocené dívky jménem Kya, která žije odloučeně v mokřinách a na kterou společnost pohlíží s opovržením, a která je nyní obviněná z vraždy mladého muže, se kterým má jistou historii. V hlavní roli se představuje herečka Daisy Edgar Jones (Fresh, Ve jménu nebes), a právě ona je pro mě jednoznačně nejlepší částí tohoto snímku.. Její výkon pro mě bezpečně patří mezi ty vůbec nejpozoruhodnější z tohoto roku - naprosto fantasticky zvládla ztvárnit Kyinu křehkost a plachost, ale zároveň vysokou inteligenci, vnímavost, a schopnost a odhodlání učit se. Kya je díky ní velice silnou postavou a divák ji během několika málo okamžiků přijme a začne jí fandit a soucítit s ní. Edgar-Jones pro mne patří mezi nejvýraznější herečky své generace. Občas zapomínám, že sleduji film, a prostě sleduji mrazivý příběh jedné dívky. Edgar-Jones působí na plátně naprosto přirozeně a stává se postavou, kterou hraje - což by se u filmu zdálo jako samozřejmost, ale bohužel tomu tak v poslední době, kdy leckdy získávají role celebrity čistě díky svému jménu, úplně není. Přestože filmografie Edgar-Jones zatím není nijak obsáhlá, je velice působivá, a již teď vyhlížím její budoucí projekty. Vedlejší role nejsou až tak výrazné, vyzdvihnout chci ovšem Michael Hyatt (Střípky, Ray Donovan) a Sterlinga Macera Jr. (Sběratelé kostí, Super finta), kteří zde hrají manželský pár, který nad mladou Kyou drží ochrannou ruku. Převážně druhý Macer Jr., jinak především seriálový herec epizodních rolí zde má neskutečné charisma a i když jeho herectví není nijak zvlášť výrazné, je promyšlené a velice detailní. David Strathairn (Země nomádů, Ulička přízraků) zde ztvárňuje advokáta Toma Miltona, jižanského dědy, který vyvolává pocit, že se mu můžete se vším svěřit a kterému na vás opravdu bez přetvářek záleží - a tuto roli zvládl zcela perfektně. Hlavní obsazení uzavírají Taylor John Smith (Hunger games, Útok z hlubin) a Harris Dickinson (Kingsman: První mise, Trojúhelník smutku) jakožto Tate a Chase, dva mladíci, kteří se okolo Kyi motají. Upřímně, jejich herectví bylo místy trochu dřevěné, ale výsledný produkt to nijak nenarušovalo a celkově odvedli solidní práci. Snad nejdůležitější postavou vůbec je ale v příběhu samotný močál, ve kterém se děj odehrává. Famózně je zde ztvárněno jeho nebezpečí ale i jeho krása, jen záleží, z jakého úhlu se na něj díváte. Zároveň skvěle slouží jako metafora pro příběh hlavní hrdinky. Močál je pro lidi zvenčí nevyzpytatelný, jakmile jej ale poznáte, stává se pro vás něčím nádherným. Zároveň v něm, ostatně jako snad všude v přírodě, můžeme sledovat vztah predátora a kořisti, což je také relevantní pro tento příběh. Celým filmem se nesou témata jako opuštění, trauma, a jakou škodu mohou tyto věci na člověku napáchat. Toto jsme na plátnech či na obrazovkách viděli již tisíckrát, takže nejde o nic světoborného či originálního, je to však skvěle zpracované, a proto více zapamatovatelné. Pochvalu si zaslouží režisérka Olivia Newman (First Match, Chicago Fire) - její režie je pevná a téma uchopila s naprostou jistotou, s citem a s pochopením. Skvěje i kamera, za kterou se postavila famózní kameramanka Polly Morgan (Legion, Tiché místo: II. část). Její vizuální rukopis je velice výrazný a při některých částech jsem se přistihl na kraji sedačky s pokleslou bradou. Co filmu bohužel podkopává nohy je jeho pacing. Děj se střídavě odehrává v přítomnosti (respektive v roce 1969), kdy dochází k vyšetřování vraždy a k soudu, a v minulosti, přesněji řečeno v průběhu 50. a 60. let. Bohužel ne vždy přijdou přechody mezi léty zcela v přirozený čas, někdy scéna v minulosti trvá příliš dlouho a naopak když si člověk na minulost zvykne, přijde opět prostřih do doby soudu. Scény z minulosti navíc pokrývají spoustu času, téměř dvacet let, a někdy si divák nemusí úplně uvědomit, kolik času uběhlo od poslední události, a film tím lehce ztrácí na přehlednosti. Nejde však o nic hrozného a časem to snad každý pochopí. Příběhová struktura navíc místy působí spíše románově nežli filmově, což se ovšem dá do jisté míry pochopit vzhledem k tomu, že jde o adaptaci románu. Příběh také skvěle pracuje s divákem v tom smyslu, že divák až do poslední chvíle vlastně neví, zda je Kya z vraždy vinna či nikoliv, a když si už divák myslí, že se to nikdy nedozví, film mu odpověď šokujícím způsobem podá. Jde tedy o solidní film, který rozhodně není dokonalý a ze scénáristického hlediska má své problémy, ani v nejmenším však neuškodí jej vidět, ať už jste fanouškem jeho předlohy nebo ne. 75 % () (méně) (více)

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Škola je týmto smerom, máš právo tam byť ako ktokoľvek iný..." Už veľmi dlho som nevidel film tak plný citu a lásky. A popravde veľmi mi to chýbalo. Film je nádherne natočený, plný prírody a lásky k nej. A nie len k nej. Daisy Edgar Jonesová  stvárnila plachú a dobrosrdečnú Kayu tak presvedčivo, že sa ňou vlastne stala. David Strathairn je strašne sympatický chlapík, majster vedľajších úloh, ktorý výborne dopĺňa skvelé herecké obsadenie a dvíha úroveň filmu svojím herectvom a charizmou. Film občas tesne balancuje na hrane medzi krásou a gýčom, ale našťastie nikdy tam nespadne. Záver asi mal dojať a mňa skutočne dojal a to sa mi už dlho nestalo. Záverečná pieseň od Taylor Swift, znie skôr ako od Lany Del Ray https://youtu.be/ADk505Oo454  ,ale je nádherná a som rád, že som na ňu natrafil. Stačí pozrieť tento klip a viete či to bude pre vás. Uvažoval som aj nad plným počtom, ale asi by som bol za príliš veľkého romantika. A možno som...80%. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (16)

  • Americká vlajka v Jumpin'ovom (Sterling Macer Jr.) obchode má 50 hviezd. V čase tejto scény (1953) ešte Aljaška a Havaj nevstúpili do zväzu. Správna vlajka by mala mať iba 48 hviezd. (Pat.Ko)
  • Kya (Daisy Edgar-Jones) zakrúžkuje 4. júl 1962 v kalendári, v ktorom vidíme, že to vychádza na sobotu. Ten dátum vlastne vyšiel na stredu. (Pat.Ko)
  • Pieseň, ktorú Chase (Harris Dickinson) spieva Kye (Daisy Edgar-Jones) v posteli, sa volá "Long Black Veil" a je to ľudová balada od Leftyho Frizzella z roku 1959 o mužovi, ktorý odmieta poskytnúť alibi, keď je obvinený z vraždy, ktorú nespáchal. (Pat.Ko)

Související novinky

Startuje týden nejúspěšnějších filmů

Startuje týden nejúspěšnějších filmů

14.12.2022

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 15. do 21. prosince tohoto roku BestFilmFest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama