Režie:
Stanisław BarejaKamera:
Jan LaskowskiHudba:
Jerzy DerfelHrají:
Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Stanisław Tym, Ewa Wiśniewska, Ewa Ziętek, Marek Bargiełowski, Damian Damięcki, Janusz Gajos, Stanisław Bareja (více)Obsahy(1)
Hlavní postavou filmu je Tadeusz Krzakoski (Krzysztof Kowalewski), ředitel společnosti „Pol-Pim“, který se vydává na služební cestu do Paříže. Na tamním velvyslanectví se seznámí s atraktivní Danusií (Ewa Ziętek), která mu po několika měsících oznámí, že je s ním těhotná. Brzy se také ukáže, že dívka je dcerou stranického prominenta. Sňatek s ní by pro Krzakoského znamenal příležitost k vylepšení jeho kariérního postavení. Předtím se však musí rozvést se svou ženou (Ewa Wiśniewska), a tak zorganizuje intriku, aby u soudu dokázal manželčinu nevěru... (Bush13)
(více)Recenze (3)
Polsko je niekedy dost podivinska krajina - Poliaci su mentalitou uplne inde ako Cesi, Slovaci a cechoslovaci, a to sa na filme plne podpisuje. Ono je to aj dobre, kazdy narod ma mat svoju mentalitu. Vyborne su zobrazene polske komunisticke realie z konca 70. rokov, perfektne dialogy a Bareja /Maskot 1981/ je u mna este lepsi reziser nez vseobecne precenovany Krysztof Kieslowski. 89 % ()
Klasický Bareja - ztřeštěná zápletka, která se sice rozvíjí, ale je upozaděna sérií neméně ztřeštěných etud a skečů, které český divák nemusí vždy pochopit, ale v Polsku se leckdy staly kultovními, neb krom své krásné absurdity tepou opět politické a společenské poměry Polska plného front a vyčuranosti. Aneb Pan tu nie stał! ()
Co mi uděláš, až mě chytíš... Poláci i Polky mají zvláštní vkus. Podvádět svou blonďatou fenu domácí s jakousi mladou unylou jezevčicí (avšak s dobrým rodokmenem) může jen zazobaný ředitel podniku a dobrý člen polské komunistické strany. Stejně tak jen v Polsku se může podváděná blonďatá a řádně zajištěná fena spustit s čokliskem, které se svou vizáží, rychlostí i inteligencí může směle měřit se psem poručíka Columba. Nu což, každý národ je nějaký. Dost odvážným způsobem kritizovat politické i společenské poměry bylo na konci 70. let v Polsku již možné, a tak vznikaly filmy, jako je tento (Barejovi to prošlo vícekrát). Korupce všudepřítomná, efektivita výroby v lepším případě neznámá, nahraditelnost nepohodlných funkcionářů okamžitá... zkrátka: pravda je krutá, avšak v tomhle filmu se jí můžeme zasmát. 80% ()