Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (485)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tahle subkultura je mi zcela cizí, například o existenci toho srandovně pomalovaného drsného pána jsem ještě do středy vůbec neměl tušení. Tématem a postavami mě tedy BANGER. míjí asi nejvíc, jak to jde, ale přesto musím ocenit, že tu v Česku takový film vzniknul. Scénář jako celek dává smysl (ale problémy mám s určitými jednotlivostmi), zahrané je to fajn, komediální timing u dialogových výměn mezi Mišíkem a Bendigem na jedničku. Lehce bych ubral memíček. (56th KVIFF) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Solidně syrový náhled na úzký vzorek současné mladé (nechvalné) generace. Přemíra zdlouhavých scén, slabší dramatičnost, také vkrádající se nuda a nesnesitelný zjev Sergei Barracuda kazí optimální zážitek. Na scénu vyrazí svérázná dvojice aktérů. Běloušek, pouliční drogový dealer, co má ambice prorazit v hip hopové hudbě, v provokativním textu svojí skladby chce všechny pomočit (používá k tomu mnohem ostřejší výraz) a nutně potřebuje BANGER (úspěšný písňový hit).  A vyfetovaný cigánek, co vyfetuje i trenky a má ambice hláškovat. Režisér Adam Sedlák oba dva hlavní protagonisty obsadil proti jejich typu. Adam Mišík se herecky snaží, jakmile ale zapěje, je po dobrém dojmu. Jeho popově zabarvený hlas se na hopera zoufale nehodí. Marsell Bendig, který nezapře podobnost se svým starším slavnějším bratrem Janem Bendigem, je spíše plážový typ, kterého si dovedu představit někde na letní zahrádce sát brčkem limonádu. A tady hraje drogově závislého, co nemá zábrany do sebe nacpat kdejaký pochybný prášek. Oba vytvářejí zajímavou i (tragi)komickou dvojici, která se ale nedostává vždy do prudce zajímavých situací.  Na dvě dobré a svízelné situace připadá větší množství zdlouhavých sekvencí, u kterých dost dobře nešlo udržet stoprocentní pozornost, jelikož se v nich nic podstatného neudálo, abych měl zpozornět. Film byl natočen na iPhone za rekordních 14 dnů a krátká doba vzniku vždy sebou nese určité riziko. Bylo by lepší, kdyby si režisér vše o něco více utřídil, následně pak vypustil/odboural některé zdlouhavé až přebytečné sekvence. Z vedlejších postav nebyla žádná moc zajímavá. Jen Anna Fialová, která nikdy nezklame, držela prapor diváckého zájmu. Extrémních scén bych čekal víc. Dalo by se napsat, že jsou jen dvě: Bendig vytasí na veřejnosti svého nepokojného oře z kalhot, profesionální pornohvězda Stacy Cruz ukáže neblahé následky užití extrémní drogy. Mnozí diváci budou mít potíže se snímáním filmu. Kamera protagonisty velmi často snímá/zabírá z bezprostřední blízkosti. Povedlo se tak ale navodit pocit jakési syrové autentičnosti, která film profiluje. Vznikl poměrně ojedinělý snímek, který sice ve mně nevzbuzuje touhu po opětovném zhlédnutí, určitě není určen ani pro divácké masy, ovšem coby netradiční výtvor české kinematografie relativně docela dobře funguje. 6/10 ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zcela mimořádně povedený počin, nejen na zdejší poměry prosím pěkně. Zdejší hodnocení se dá považovat za hodně nemístný vtip. Marsell Bendig předvádí jeden z nejlepších hereckých výkonů všech dob. Chápu že z Bangeru se nestane nějaký evergreen českého filmového odpoledne na Nově. Tohle opravdu po Na samotě u lesa v televizi nepoběží. Šňupe se ve velkým všechno co je sypké a bílé, hraje zde známá pornohvězda a hudební texty jsou vulgární. Přestože neposlouchám rap a podobné věci, tak mě film neskutečně vtáhnul a do toho světa se vydám znovu velmi rád, všude doporučím a na Adama Sedláka si dám rozhodně pozor. 100% PS: Takový Kamarád do deště na speedu. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Jo. Funguje to, až do konce. Prvních patnáct minut je teda slabších, jako kdyby tvůrci neměli možnost použít moudro, co nás učili na FAMU, že materiál z prvního natáčecího dne se má vyhodit, herci jsou ještě nesehraní. Ale pak se to rozjede. Zvukaře bych teda vytahal za uši a "ostřiče" za nevím co (chápu, že to byl koncept, ale diváka to prostě sere, že je třetina filmu přisleplá), ale technické nedokonalosti nakonec na výsledný dojem nemají tak velký vliv. (Písničku a zbytečné záběry na přirození jisté lady nechám bez komentáře.) Adam Sedlák potvrzuje, že je jedním z našich nejzajímavějších tvůrců a tentokrát to už není jenom příslib do budoucna... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BANGER. není žádný sophomore slump, jak se označují druhé počiny tvůrců, kteří nedokázali dostát vysokým očekáváním i kvalitám prvního - průlomového - počinu. Sice preferuji debutový DOMESTIK, protože mám slabost pro tělesné horory, ale tahle variace na noční thrillery/černé komedie, situované do jednoho dne a konstruované kolem vršení pro ústřední postavu čím dál tím horšího (PO ZAVÍRACÍ HODINĚ, DRAHOKAM...), je taky výborná.__________ Dosavadní pokarlovarské přijetí je dost odvislé od míry vnímané autentičnosti (realismus v zachycení nočního života, promluv včetně vulgarit a slangů, snímání na mobilní telefon) a její údajné ztráty v druhé polovině, která je pro některé až příliš moralizující. Docela paradox u díla, které je celé založeno na narušování iluze, její ztrátě, což se projevuje jak v tematické, tak i formální rovině. Jednak se protagonista žene za iluzí úspěchu v konkrétním hudebním žánru, ale má leda na zcela jiný, změkčený, byť tvrdě odžitý. Ústřední postava je obsazena někým, komu díky mediální image i jím produkované hudbě anebo předchozím hereckým výronům nevěříme, že by svedl být potetovaný a nafetovaný raper/hip-hoper a drsný hoch z ulice, což si během sledování máme uvědomovat. Jednak se natáčelo na mobil, jenže místo přiblížení se skutečnému skrz technologii (jako v tuzemském exploatačním selhání MĚSTO) je upozorňováno na technologii a médium: záběry se neustále rozostřují a zaostřují, těkají, případně vypadává zvuk. Do toho - jako další distancující, dění i počínání postav jízlivě komentující - jsou vkládány virální videa, která užívají jazyk jedná generace proti ní. Po SEMESTRU i LIKE HOUSE je BANGER. dalším Sedlákovým počinem, který je črtou generace, využívá nová média a technologie, které ji definují, zároveň představují její možnou zkázu.__________ A hlavně se narušuje iluze vyprávění. Odchylováním se od toho konvenčního s ohledem na styl, který na sebe a svou umělost strhává pozornost (akcentování natáčecí technologie a jejich limitů, práce s náladotvornými barvami v různých prostředích, souvztažnost mezi nimi) a ideologickou zatíženost montáží (virální glosy). Podvrací se i iluze ohledně šťastného vyřešení osobního (vztah) skrz pracovní (prodej říznutých drog pro zisk peněz na natočení hitu s jedním raperem/hip-hoperem), případně se ironizuje jeden konkrétní mýtus (gen Z Orfeus není nadaný a svým umem nestrhává pozornost davů; pro záchranu své Euridice se vydává do "podsvětí", ovšem skutečným podsvětím se ukáže být společností akceptované: všechno a všechny si kupující vyšší /střední/ třída mediálních celebrit a zlaté mládeže). Jeden akademický arbitr - přes studentky a ekologicky ohleduplné jezení burgerů, dovážených avokádových toustů a častého cestování do zahraničí - si na adresu BANGER.a hravě vyjádřil, že jde o "zesílenou kokainuitu". Není to ale úplně přesné, protože - pokud bych měl přejmout dealerskou hravost co do práce s filmovědnými pojmy - vedle kokešovského (konzervativního, klasického) vyprávění je toto kombinováno s narací pikometrickou (aka parametrickou, kdy styl vystupuje do popředí a dílo se uskupuje do vzorců) a hiphopově-materialistickou (aka historicko-materialistickou, kdy se vše podřizuje určité ideologii, čemuž je uzpůsobena montáž a typizace postav).__________ Adam Sedlák si může být po tomhle jist, že jeho jméno a jeho ksicht bude známo, i když si ho peklo zavolalo tam nahoru (na festival do Varů). () (méně) (více)

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Slovo „banger“ v raperském prostředí znamená povedená či dobrá písnička. (SONY_)
  • Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)
  • Banger. se kompletně natáčel na iPhone 12. „Rap je hudba ulice a chtěl jsem, aby i Banger působil jako film ulice. Volba natáčet na iPhone nebyla snahou ušetřit. Cílem bylo příběh zachytit co nejvěrněji, nechtěl jsem, aby se kamera předváděla jako v rapových klipech,“ prohlásil režisér Adam Sedlák. (rakovnik)

Související novinky

30. Český lev - výsledky

30. Český lev - výsledky

04.03.2023

V sobotní večer 4. března 2023 proběhl v pražském Rudolfinu jubilejní 30. ročník předávání cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Přímý přenos ceremoniálu, během nějž byla oceněna výrazná… (více)

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

04.02.2023

V letošním roce se nominace na Cenu české filmové kritiky za rok 2022 dočkalo celkem sedmnáct filmů. Našli jste mezi nimi nejen snímky promítané v loňském roce v kinech, ale i seriály, minisérie,… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama