Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (481)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tahle subkultura je mi zcela cizí, například o existenci toho srandovně pomalovaného drsného pána jsem ještě do středy vůbec neměl tušení. Tématem a postavami mě tedy BANGER. míjí asi nejvíc, jak to jde, ale přesto musím ocenit, že tu v Česku takový film vzniknul. Scénář jako celek dává smysl (ale problémy mám s určitými jednotlivostmi), zahrané je to fajn, komediální timing u dialogových výměn mezi Mišíkem a Bendigem na jedničku. Lehce bych ubral memíček. (56th KVIFF) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Adam Sedlák je jedním z nejprogresivnějších a bezpochyby i nejtalentovanějších českých filmařů současnosti. Autor senzačního seriálu Semestr a také celovečerní debutant fyzicky nepříjemného a emocionálně silného Domestika, který jen sváděl k tomu, že by snadno chtěl divák od Sedláka víc. A to i když informace o jeho druhém celovečerním filmu BANGER. nepotěšili každého. Český rap, Adam Mišíka a snaha o nahlédnutí na současnou generaci, to je sama o sobě kombinace, kterou by těžce překousl i průměrný pravidelný návštěvník Festivalu otrlého diváka. Šikovnému tvůrci by se ovšem měla vkládat důvěra. A to především proto, že je menší šance, že ve finále šikovný tvůrce zklame. BANGER. tak ve finále nečpí jen ze samotného názvu, protože film samotný je jednoduše BANGER! Film pořízený za 6,9 milionů korun, který se natáčel dohromady 15 dní a byl kompletně točen iPhone je jedním z nejvýraznějších zářezů československé kinematografie posledních let, který Adamovi Sedlákovi ještě více naleští nálepku šikuly a stejně nadějného tvůrce jako byl na svých počátcích třeba Jan Svěrák. Jestli mají nějaké filmy posunout českou kinematografii o kus dál, budou to právě filmy jako BANGER., které od počátku působí dojmem, že by se na takových festivalech v Cannes nebo v Benátkách neztratili. Dvakrát nesejde na tom, zda člověku přijde moderní rap jako znásilnění hudby samotné a sledování filmu s Adamem Mišíkem jako ideální předehra k sebevraždě. BANGER. člověka snadno přiměje k milosti, protože tak silná a energická sonda do subkultury nevzniká každý den. Adam Sedlák má pochopitelně ve svých 33 letech výhodu v tom, že do nitra mladší populace vidí poněkud více jak jeho starší kolegové, přesto nikdo v současné kultuře nedokázal tak silně nahlédnout do generace, která vrchol zábavy vidí v konzumaci drog a často radši hledí do filtrů Instagramu či TikToku. Solidně napsán je protagonista Alex v podání Adama Mišíka, který by rád kráčel ve stopách Sergeie Barracudy, má ovšem problém v tom, že na to tak nemá. I přes prodávání drog a tahanice se zákonem má totiž svůj morální kodex, pod náporem nervů, obav o budoucnost a honem za svým životním snem ovšem přeci jen k jistému podlomování dochází. Po vzoru Dobrých časů a Drahokamu bratrů Safdieových se i zde představuje morálně komplikovaný antihrdina, který má ovšem daleko k opovrženíhodnosti Howarda Ratnera v podání Adama Sandlera, blíže má spíše právě ke Conniemu v podání Roberta Pattinsona z Dobrých časů. Právě při vzpomínání na Adama Sandlera se i zde Adam Mišík pod silným režijním vedením projevuje jako správná herecká volba, která v sobě očividně nějaké to herecké nadání přeci jen má. Právě i proto, že má Alex blíže k naivnímu mladíkovi než vyloženému parazitovi na neštěstí druhých se Mišík jeví jako ta správná volba, se samotným Alexem je poté sice se na plno ztotožnit, protože se při honbě za snem přeci jen dopouští pár zvěrstev, právě přítomnost jeho morálního kodexu to ovšem celé drží na uzdě. Marsell Bendig je poté jako Alexův sidekick Láďa neskutečnou castingovou trefou, který si po vzoru Tomáše Magnuska ihned žádá o nominaci za nejlepší herecký výkon na Cenách české filmové kritiky. Člověk mu snadno uvěří chlapíka, který sebe v rámci 24 hodin neskutečnou várkou omamných látek, je plný nevysvětlitelné energie a přitom zvládá uhrát i vážnější momenty. Bravurní castingová trefa. Při sledování prostě jen stačí koukat, jak málo peněz Adam Sedlák potřebuje, aby dokázal předvést strhující jízdu. Natáčení na iPhone by kdekdo snadno mohl brát jako handicap, roztěkaná kamera ovšem k celému pojetí filmu bravurně sedí a natáčení na iPhone navíc nezahodilo potenciál vynikajícího vizuálního pojetí. Ještě hravější je střih, kdy již dvornímu Sedlákovu střihači Šimonu Hájkovi pomohl Jakub Jelínek a oba pánové jsou zodpovědní za neskutečně hravý střih, který svou hravostí dokáže překvapovat. Jeden příklad za všechny - nikdo doposud nedokázal využít odkaz Josefa Čapka tak fantasticky jako právě BANGER. BANGER. dokáže jít pod kůži, kdyby se poté někdo z nějakého důvodu rozhodl vzít na projekci BANGERU. svou matku, pro ní by šlo o neskutečný horor a zděšení nad současnou generací. BANGER. nepostrádá humor (který nutně nesedne každému), pod onou hravou honbou za snem a rádoby duhou stezkou se ovšem objevují nepříjemné vývoji a když dojde na zmíněné využití tvorby Josefa Čapka, člověk se už v ten moment tak nějak snadno dovtípí, jak to celé skončí. BANGER. přesto zůstává v mnoha svých momentech nevyzpytatelný a zamrzí jen, že film ve finále ztratí doposud fantastické tempo i rytmus. Vše na jednu stranu nevyhnutelně eskaluje, dojde i k nějakému morálnímu vývoji a po vzoru právě filmů bratrů Safdieových není závěrečná cesta vyloženě zalitá sluncem, paradoxně ovšem v závěru po všem doposud předvedeném působí krapet jako po detoxu. Na druhou stranu ovšem právě tato eskalace celého příběhu vlastně působí ideálně, kdy definitivně dochází k sundání růžových brýlí. I v závěru má poté postava Sáry v podání Anny Fialové nějakou hlubší pointu, člověk už ovšem v ten moment jen doufá, že se Bendigův Láďa časem dočká spin-offu. BANGER. především předvádí, že pár omamných látek sice neuškodí, nic se ovšem nemá předvádět. BANGER. působí autenticky v zobrazování stavu z omamných látek či předávkování, především je ovšem v jistých momentech i správně nepříjemná a ostrá, v jistých momentech i hraničí s černým humorem. Když i navíc Sergei Barracuda dokáže působit poměrně herecky přesvědčivě (i v poloze takového dědečka Hříbečka po krk ve fetu) a někdo konečně dá šanci Stacy Cruz i v normálním filmu (pochopitelně bez absence jejích předností), jen to dokazuje, že se filmu chopil šikovný chlapec, který přesně věděl, co dělá a jen mohl v závěru tak trochu přidat na plynu a být ještě krutější. Přesto by byl člověk automaticky v českém filmovém rybníčku rád za tucet filmařů jako Adam Sedlák, tudy totiž vede cesta. Film, který by měl automaticky dostat alespoň 5 nominací na Českého lva.... jen, aby fanoušci dobrých českých filmů za pár měsíců zplakali nad výdělkem (i když propracovaný zvuk má přeci jen šanci). Ti, kteří ovšem volají po změně ovšem mohou Adamu Sedlákovi do budoucna přát jen to nejlepší a doufat, že v kvalitách svých filmů jen tak neklesne. V jeho šikovných rukách by člověk totiž rázem klidně rád viděl i jím vysněné pokračování Mandragory.... () (méně) (více)

Reklama

InJo 

všechny recenze uživatele

Expresivně nasnímaná low-budget buddy gangsterka o zoufalé honbě za lepším životem a splněným snem mladého drogového dealera. Autenticky drsná, syrová a bezútěšná exkurze do současného pražského podsvětí, z něhož se jedna jeho bezvýznamná součástka za každou cenu snaží vymanit. Drogy, rap a značkový hadry jsou tady trefně vylíčeny jako alfa a omega života dnešní (nejen) mladé generace. Mišík dostal svou dosud jednoznačně nejlepší roli a je v ní až překvapivě dobrý (Marsell Bendig jako jeho cool sidekick není o nic horší). Po vynikajícím Semestru Adam Sedlák znovu dokazuje značný cit pro stylisticky precizní a nápadité generační výpovědi, které v závěru dokážou emočně silně zarezonovat. Všem to určitě nesedne, pro mě ale zatím český film roku. 85 % ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Tie všetky pozitívne reakcie nie sú ani tak zrkadlom kvality samotnej, ako skôr dôkazom veľkého diváckeho hladu. Česko-slovenský divák je už prežraný druhou svetovou, komunistami a hercami za zenitom predvádzajúcimi romantikuš. BANGER. nie je šablóna, nie je sádzka na istotu. Keby však takýchto filmov vzniklo za rok 10, tak by zapadol ako víťaz SuperStar mesiac po finále. Zopár fajn momentov, to jo. Ideálne padnúci záver, to jo. Bendig ako smažka roku, to jo. Kreatívny slovník, to jo. Ten príbeh miestami vytváral na postavy neexistujúci tlak, a tak tomu chýbali emócie. Na drama málo drsné, na komédiu málo vtipné. Dajte si radšej Anděl Exit (2000). Inak Anna Fialová má myslím potenciál, aký sa kedysi tak nejako neúspešne očakával od Kláry Issovej. Uvidíme. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

O tom, ze to zbytocne spadne do moralitky sa este docitame. Na druhu stranu, pred ketakom, rezanym, pikom a speedom decka niekto varovat musi. Popri tom je Banger naozaj podarena generacna vypoved. Ci uz v rovine frustracie z toho, ze nie vsetci budeme Forbes 30 pod 30, aj ked nam este par rokov ostava (fnuk), alebo v rovine pouziteho filmoveho jazyka. Banger doveryhodne naplna to stare zname "medium is the message". Jumpcuty a diskontinualnu skladbu tu mame od 60tych rokov, obrazova kolaz a jazyk youtubu, dekompozicia obrazu a roztrasena rucna (iphone) kamera z ruky tiez nie je nic nove. Banger ich ake konceptualne uchopuje ako hlavne tropy vnimania a (ne)schopnosti sustredenia a koncentracie u generazie Z, o kt vypoveda. Mame tu (takmer) perfektny film ako state of mind, dramaturgicku simulaciu vnimania a premyslania o svete okolo nas. O neschopnosti cakat a dat si na cas. - text je priznacne pisany asap na iphone cestou z kina. bang bang. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Slovo „banger“ v raperském prostředí znamená povedená či dobrá písnička. (SONY_)
  • Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)
  • Banger. se kompletně natáčel na iPhone 12. „Rap je hudba ulice a chtěl jsem, aby i Banger působil jako film ulice. Volba natáčet na iPhone nebyla snahou ušetřit. Cílem bylo příběh zachytit co nejvěrněji, nechtěl jsem, aby se kamera předváděla jako v rapových klipech,“ prohlásil režisér Adam Sedlák. (rakovnik)

Související novinky

30. Český lev - výsledky

30. Český lev - výsledky

04.03.2023

V sobotní večer 4. března 2023 proběhl v pražském Rudolfinu jubilejní 30. ročník předávání cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Přímý přenos ceremoniálu, během nějž byla oceněna výrazná… (více)

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

04.02.2023

V letošním roce se nominace na Cenu české filmové kritiky za rok 2022 dočkalo celkem sedmnáct filmů. Našli jste mezi nimi nejen snímky promítané v loňském roce v kinech, ale i seriály, minisérie,… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama