poster

Hodina tance a lásky (TV film)

Drama

Česko, 2003, 105 min

  • Phex
    ***

    Se divím, že film nemá červený čtvereček...Pro mě nadprůměr. Až na závěr filmu s kterým si tvůrci jakoby nevěděli rady. Jinak velice dobře napsané postavy, hezky rozvinutá zápletka, zajimavé prostředí i doba. Film je natočen dle knihy Pavla Kohouta, která vyšla v roce 1989. Což je dle mého nejvíce opomíjený český spisovatel a dramatik.(10.8.2011)

  • topi
    **

    Nevýrazný televizní film Viktora Polesného, u kterého jsem už zvyklý, že buď se zadaří, nebo je to průser. Tady to od průseru zachraňuje pouze Boris Rosner, který svého němčoura hraje věrohodně. Jinak ostatní slabé a křečovité postavy netřeba zmiňovat. Mnohem radši si přečtu stejnojmennou knihu Pavla Kohouta.(18.5.2018)

  • Koryntos
    ****

    Sám o sobě,závěr by samotný stačil na 5 *. Přiznám se, když jsem film před hodně dávnými časy viděla poprvé, byla jsem z něho daleko více unesena. Když ho vidím dnes, tak mi na něm hrozně vadí jedna věc, prostě nemám ráda, když by postavy měly mluvit německy a jediné co je tam německé je pozdrav vůdci, prostě čeština tomu ubírá na dramatičnosti, to samé v písni o Rudé růži, nechápu, proč je ta píseň česky, protože česky to prostě zní hrozně měkce.(17.1.2014)

  • Mafian
    *****

    Povedený film, který by možná nesklidil moc dobrý ohlas, kdyby šlo o Hollywoodskou produkci, ale jako televizní tvorba z českých studií je to až překvapivě dobré. Vzhledem k nepříliš pěknému hodnocení zde a všudepřítomné kritice Hodiny tance a lásky lehce cítím povinnost si trochu nadhodnotit. Ale proč ne?(24.6.2014)

  • NinadeL
    *****

    Růže, růže, růžičko, rudá růže v stráni... Hodina tance a lásky je příliš dokonalá na to, aby byla pouze televizním filmem. O tom jsem se znovu přesvědčila na 26. Finále za přítomnosti autorky Jeleny Mašínové a moderátora Jana Lukeše. A ačkoli na jinou tvorbu Pavla Kohouta nahlížím skrz prsty, tady věřím v Jelenu a Viktora Polesného. Dokonalost rozvrstvení mnohačetných vrstev příběhů a motivů odehrávajících se během jediného dne 6. 6. 1944 mě opakovaně dokáže zaujmout, rozvášnit, ale vyprávění také apeluje na obecná poučení z krizové (válečné) situace a stává se lepší freskou na téma rozkladu dekadence lepší společnosti Třetí říše, nežli Viscontiho Soumrak bohů. Skvostná a nadoblačná je Zdena Studenková jako Monika, bývalá umělkyně, která přednesem Goetha interpretuje veškerou závrať z panství, které se neodvratně přiblížilo svému konci. Vynikající jsou ostatně všechny ženské postavy, ať už matka s dcerou Adamovské a Geislerové nebo jejich elitní mužské protějšky v čele s Rösnerem a Zachem. Mohu jen zatleskat tak, aby to dolehlo až k uším maďarského Královského baletu. #finaleplzen(18.2.2009)

  • - Jelena Mašínová měla připravený scénář už v roce 1965, ale protože si vzala Pavla Kohouta, byla její projekt stopen. K realizaci televizního filmu došlo až po napsání stejnojmenné knihy Pavlem Kohoutem a výsledný televizní scénář je společným dílem Mašínové, Kohouta i Polesného. (NinadeL)