poster

Hodina tance a lásky (TV film)

Drama

Česko, 2003, 105 min

  • Phex
    ***

    Se divím, že film nemá červený čtvereček...Pro mě nadprůměr. Až na závěr filmu s kterým si tvůrci jakoby nevěděli rady. Jinak velice dobře napsané postavy, hezky rozvinutá zápletka, zajimavé prostředí i doba. Film je natočen dle knihy Pavla Kohouta, která vyšla v roce 1989. Což je dle mého nejvíce opomíjený český spisovatel a dramatik.(10.8.2011)

  • triatlet
    *****

    Gestapácká rodinka v podání idealistického vůdce Terezína Borise Rösnera, pečující matky Zlaty Adamovské i válkou nedotčené Ester Geislerové se výborně doplňovala, Kontrast gestapácké dcerunky a maďarské Židovky znásoben scénami s kusem chleba či kusem dortu. Film mě nadchl, kniha uchvátila. Na malém prostoru skvěle propracovány charaktery postav.(24.7.2008)

  • Drom
    **

    Další v řadě sterilních nízkorozpočtovek na milionkrát využité téma německého útlaku menšiny (poznávací znamení: velkej nos). Mluvit überführer Borise Rösnera německy, byl by to dokonalý zážitek z jeho herectví. To bohužel neplatí o větší části ostatního obsazení rolí. Jedna z hlavních hrdinek, dcera přesvědčivého velitele Kleinburgera, mi svým přehráváním vše vyloženě znechucovala, Ester Geislerové pak zdatně sekunduje chabý herecký výkon Lucie Horákové. Zlata Adamovská moc prostoru neměla a až na pár nácíčků, kteří si to střihli (čímž nemyslím Pavla Nového, kterej ač plešatý řvouce jako árijec nepřesvědčil), žádné vzrůšo. V poměrně fantaskním a naivně zpracovaném příběhu mluví všichni česky, jediným dalším světlým a silnějším momentem je happy end šťastného opětovného shledání tanečnice s rodinou na cestě do východních věčných lovišť (luxusně a na náklady Říše, jak jinak). Není to vyloženě slabota, ale já bych si to už nepustil, protože interpretace už tak dost profláknutého druhu zápletky byla vážně nudná až trapná.(29.1.2014)

  • Lish84
    **

    Od režiséra Viktora Polesného se filmu, který by se mi líbil, asi nedočkám. Přitom příběh o dceři nacisty, která postupně zjišťuje, čemu vlastně její otec slouží, je tak vzrušující téma! Jenže to by se režisér nesměl vyžívat v dlouhých záběrech na tancující dívku a myslet si, že když detailně zabere vodu v řece, kdovíjaká to není přírodní symbolika a hlavně kdovíjaké tím netvoří umění. Kdyby se radši soustředil na tempo příběhu a na dramatické situace, síla příběhu by se projevila sama. Co se týče herců: výborný Boris Rösner, ale ostatní nic moc - zejména dost nepřirozený Roman Zach.(16.7.2008)

  • Marthos
    *****

    Vynikající drama jednoho dne, který pro nacistické impérium znamenal jeho definitivní konec. Precizně vyvedený Kohoutův a Mašínové scénář rozehrává nebezpečnou šachovou partii lidských příběhů, v nichž jako by neexistovala šance na přežití. Karty byly rozdány a dějiny zastavit nelze. Herecké výkony v hlavních (uhrančivý Boris Rösner) i vedlejších (mimořádná Zdena Studénková) rolích, vystupující nad rámec standardních povinností před kamerou, zde dosahují zaslouženého úspěchu a dávají bez nejmenšího zaváhání tušit, že náhoda skutečně přeje připraveným. Škoda, že tak výjimečný námět zůstal uvězněn jen v televizních kulisách. V případě Polesného filmu tím přicházíme o víc.(10.8.2014)

  • - Jelena Mašínová měla připravený scénář už v roce 1965, ale protože si vzala Pavla Kohouta, byla její projekt stopen. K realizaci televizního filmu došlo až po napsání stejnojmenné knihy Pavlem Kohoutem a výsledný televizní scénář je společným dílem Mašínové, Kohouta i Polesného. (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace