poster

Hodina tance a lásky (TV film)

Drama

Česko, 2003, 105 min

  • triatlet
    *****

    Gestapácká rodinka v podání idealistického vůdce Terezína Borise Rösnera, pečující matky Zlaty Adamovské i válkou nedotčené Ester Geislerové se výborně doplňovala, Kontrast gestapácké dcerunky a maďarské Židovky znásoben scénami s kusem chleba či kusem dortu. Film mě nadchl, kniha uchvátila. Na malém prostoru skvěle propracovány charaktery postav.(24.7.2008)

  • Crust
    *****

    Vynikající film s netradičním námětem o dospívající dceři nacistického pohlavára, kterou naprosto skvostně zahrála Ester Geislerová, jejiž citlivé sociální vnímání a empatie je nahrubo konfrontováno se zrůdností nacistické ideologie a realitou, před níž byla doposud chráněna. Z hereckých výkonů nejde nevyzdvihnout i Borise Rösnera v roli jejícho otce a Romana Zacha v roli ambiciózního náckovského eléva.(11.4.2013)

  • zalmalen
    ***

    Jsem asi zaujatá, protože bezprostředně před shlédnutím snímku, jsem přečetla Kohoutovu stejnojmenou knihu. Ta přes jednoduchou zápletku (jednoho červnového dne) nutí čtenáře k zamyšlení. Také psychologické propracování a jednání postav v knize skvěle funguje, ovšem ve filmu se logicky ztrácí, protože ze zkoumavého pohledu Romana Zacha opravdu nevyčteme, co si dotyčný myslí a proč tak jedná. Film nerozkrývá minulost jednotlivých postav, aby je divák lépe pochopil, koncept snímku totiž stojí na vyprávění události "jednoho bez-významného červnového dne". Celkové vyznění je tedy o dost méně působivé než kniha. Boris Rösner je však excelentní a většina hereckého obsazení mu skvěle sekunduje. Přestože mi ve filmu chyběl epilog v knize datovaný rokem 1966, určitě stojí za to se na film podívat. Já ovšem doporučuji si nejprve přečíst knihu (která paradoxně vznikla na základě scénáře k tomuto filmu).(10.9.2014)

  • Sarkastic
    ****

    Rozhodně zajímavý film. Boris Rösner působil dost uvěřitelně, stejně tak Ester (dalši role dcery nacistického otce). Ale nejvíc zajímavá mi přišla role Romana Zacha, který zde solidně zahrál mladého nacistického důstojníka (já se v těch hodnostech nevyznám). Příběh docela napínavý a ten konec byl moc hezký (nemyslím to nějak cynicky; ten balet mladé, nevinné a talentované židovské dívky na božím/nebeském pódiu byl opravdu krásný a divák ho pochopil i beze slov). Jak tak koukám, asi budu patřit mezi tu hrstku, co tento film nevidí jen jako průměr, ale to nevadí, stejně hodnotím 4*.(15.7.2008)

  • Drom
    **

    Další v řadě sterilních nízkorozpočtovek na milionkrát využité téma německého útlaku menšiny (poznávací znamení: velkej nos). Mluvit überführer Borise Rösnera německy, byl by to dokonalý zážitek z jeho herectví. To bohužel neplatí o větší části ostatního obsazení rolí. Jedna z hlavních hrdinek, dcera přesvědčivého velitele Kleinburgera, mi svým přehráváním vše vyloženě znechucovala, Ester Geislerové pak zdatně sekunduje chabý herecký výkon Lucie Horákové. Zlata Adamovská moc prostoru neměla a až na pár nácíčků, kteří si to střihli (čímž nemyslím Pavla Nového, kterej ač plešatý řvouce jako árijec nepřesvědčil), žádné vzrůšo. V poměrně fantaskním a naivně zpracovaném příběhu mluví všichni česky, jediným dalším světlým a silnějším momentem je happy end šťastného opětovného shledání tanečnice s rodinou na cestě do východních věčných lovišť (luxusně a na náklady Říše, jak jinak). Není to vyloženě slabota, ale já bych si to už nepustil, protože interpretace už tak dost profláknutého druhu zápletky byla vážně nudná až trapná.(29.1.2014)

  • - Jelena Mašínová měla připravený scénář už v roce 1965, ale protože si vzala Pavla Kohouta, byla její projekt stopen. K realizaci televizního filmu došlo až po napsání stejnojmenné knihy Pavlem Kohoutem a výsledný televizní scénář je společným dílem Mašínové, Kohouta i Polesného. (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace