poster

Dobrodružství pod postelí (TV film)

Komedie

Česko, 1997, 88 min

  • D.Moore
    *****

    Jiří Lábus a Martin Dejdar trnou pod postelí, Oldřich Kaiser v perfektní masce senilně žertuje o hemeroidech, Klára Issová s hrůzou očekává, kdy se všechno provalí, a Jana Paulová očekává také, ale úplně něco jiného a vůbec ne s hrůzou. Zkrátka nadmíru podařená komedie, která možná mohla být malinko kratší. Herecké osazenstvo mě potěšilo a ačkoliv Janu Paulovou rád nemám, tady mi vůbec nevadila ani ona. Takže jsem spokojený po všech stránkách. Mimochodem tu skvělou hudbu složil a nahrál náš nejlepší kytarista Štěpán Rak se synem Janem Matějem.(20.7.2014)

  • Segrestor
    *****

    Už během krátkých okamžiků sledování jsem začal promýšlet, kolik chvály napěji na tento televizní unikát z depozitáře věhlasného archívu České televize. No, nebudu zdržovat výčtem kvalit zúčastněných herců. (SPOILEROIDNÍ) Vypíchnu nápad situační komedie, umístit meritum celého dění pod postel (kam se ubírají amanti, a v našem případě tam právě skončí hned dva, a to přitom žádnými amanty nejsou) přátelsky poplácám mladého režiséra, jenž svou prvotinou skutečně zabodoval a jdu dál, za trochu lásky světa kraj.(6.8.2012)

  • helianto
    ****

    “Každá žena je had a každý had je žena.“ Další z dlouhé řady televizních zpracování ruské literární klasiky, které mají v československé kinematografii tradici. Zde poněkud netypicky komická Dostojevského povídka, převedená do svižné televizní inscenace, jíž bezesporu kraluje trio protagonistů pražského divadla Ypsilon – pánové Kaiser, Lábus, Dejdar, s nimiž si nikterak nezadají ani dámy – Paulová a Issová. Všichni zúčastnění předvádějí velmi zralé, civilní komediální výkony, prosté jakéhokoliv pitvoření. A účinek je maximální. Atmosféru carského Ruska v inscenaci podtrhuje příjemná a přitom velmi moderní hudební linka, jejímž autorem je český kytarový mág Štěpán Rak.(27.5.2015)

  • Sticks
    ***

    Priznám sa, že som tu čakal až šedé označenie a ja snímok uvrhnem aspoň do lepšieho priemeru troch hviezd. O to viac som prekvapený údelom 78%. Ono myšlienku - absurdity, to má, ako väčšinou sfilmované poviedky a romány mávajú. Ale to je asi tak všetko, čo by sa dalo spomenúť(možno ešte spotený Lábus). Herecké výkony priemerné, spracovanie tiež. Žiadna výraznejšia komika, skôr nudný a nesympatický psí chumáč, ktorý vďaka svojej nedobovosti neponúkne očistu od žiarlivosti. 5,5/10(7.8.2012)

  • kingik
    ****

    Ještěže v Rusku dělají tak velké postele. Dva vysoce postavení pánové se oba kvůli své nutkavé žárlivosti a dávky podezřívavosti pod jednu takovou museli schovat před despotickým a notně vetchým starcem, jenž má lepou mladou ženušku. Dva muži se ocitli v prekérní situaci vlastně omylem a rozhodně si nechtějí navzájem kázat o morálce, když oba podezřívají své drahé polovičky z nevěry. Ale i pod velkou postelí je poněkud těsno, zvláště když pod ní leží několik hodin a nepříjemný stařec se stále nechce vzdálit. Z toho vyplývá, že za vším hledej ženu a žárlivost. Crazy taškařici podle Dostojevského povídky sice chybí přehlednost a možná o stupínek absurdnější humor, ale z mého pohledu se jevila neotřele propracovaně v příjemném divadelním aranžmá s osobitým humorem. Se zachováním knižně - divadelních dialogů si herci poradili přímo skvěle. Oldřich Kaiser vysekl brilantní etudu skleroticky despotického starce trpícího nedoslýchavostí ve velmi zdařilé masce, kterou by hollywoodští maskéři mohli jen obdivovat, stejně jako jeho herecký výkon. Lábus s Dejdarem, většinu času ležící pod postelí, byli také velmi liboví. Issová s Paulovou jako zástupkyně něžného pohlaví byly dokonce sexy a hrály velmi roztomile. Neškodila ani špetka černého humoru a to v podobě zabitého pejska, který po smrti vykazoval umělost figuríny, což ještě umocnilo humornost dané situace. Nějaký dobře zpracovaný divadelní kousek v podobě televizní inscenace mně už dlouho na televizních obrazovkách chyběl a tenhle se blýskl velmi vysokou kvalitou. 80%(6.8.2012)