Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Soudní lékař David Krane byl nedávno zproštěn obžaloby z vraždy vlastní ženy, ovšem jen proto, že došlo k nesprávnému důkaznímu řízení. Je posedlý snahou a najít skutečného vraha své milované manželky a očistit své jméno před dcerami, které soud svěřil do péče jeho švagrové. Na místě další brutální vraždy nalezne srolovanou krabičku od sirek, stejnou jako se našla v jeho domě. Detektiv Don Bresler však nechce, aby se David do vyšetřování míchal. Další den se David seznámí s neuroložkou Marthou Briggsovou, která provádí úspěšné pokusy s přenosem paměti pomocí mozkomíšní tekutiny. David o její práci zajímá a v jej laboratoři se stane svědkem úspěšného pokusu s krysami. Chce, aby lékařka udělal pokus na něm, ona však odmítne. David v policejní pitevně potají sebere vzorek mozkomíšní tekutiny své ženy, vloupe se do Marthiny laboratoře a ukradne tu chemikálii potřebnou k přenosu. Bez ohledu na riziko infarktu, které je vedlejším účinkem látky, si látky aplikuje a vzápětí prožije poslední okamžiky své ženy. Vrah ji však napadl zezadu a David proto nezahlédne jeho tvář. Druhý den proto v práci ukradne mozkomíšní tekutinu studentky, kterou zabil stejný pachatel. V jejích vzpomínkách vidí tvář vraha, mladého narkomana, kterého je později schopen kolegům přesně popsat a dokonce sám nakreslit jeho portrét, a to díky tomu, že dívka byla malířkou a on kromě jejích vzpomínek získal i její pocity, prožitky a částečně i schopnosti. Martha Davida marně žádá, aby jí vrátil ukradenou látku a přestal s nebezpečnými experimenty. Na základě Davidova popisu je vrah odhalen, při zatýkání však klade odpor a když vezme jako rukojmí dítě, detektiv Dresler ho zastřelí. Zoufalý David tak přijde o možnost vraha usvědčit a očistit své jméno. Odebere mozkomíšní tekutinu zabitému vrahovi a bez vědomí Marthy si látku vpraví do žil. V jeho vzpomínkách však odhalí, že všechno bylo trochu jinak na vraždě jeho ženy se podílel ještě někdo. Navíc s pomocí Marthy zjistí, že jeho žena měla milence. David se vydá po nových stopách, jeho zdravotní stav se však neustále zhoršuje. Přesto je odhodlán, bez ohledu na následky v pátrání pokračovat a odhalit skutečného vraha i za cenu vlastního života. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zdejší hodně podrobná anotace funguje částečně i jako spoiler, ale jelikož jsem film dával s anglickýma titlema tak jsem byl aspoň od začátku v obraze a tedy neremcám... Hned na úvod už mě nadchla těžce stylová komorní hudba, tyhle prvky na filmech dost oceňuju. A žádné zklamání se nedostavovalo ani potom. Perfektní (a typická) atmosféra devadesátkových amerických kriminálek, klidná oldschoolová kamera a hlavně skvělá fantasmagorická zápletka o mentálním cestování do minulosti sjížděním cizího mozkomíšního moku. Postupně hroutící se a halucinující Liotta se svým nevyzpytatelným kočičím obličejem byl pro tuhle roli šťastná volba, zdatně mu sekunduje sympatická a obětavá Fiorentino (zajímavá proměna po The Last Seduction!), seladon Coyotte, nebo třeba fajn týpek v úžasný roli vrahounskýho feťáka (Coates). Potěšilo mě i vypjaté finále s nečekaným melancholickým rozuzlením. A tedy si říkám proč nedat bůra pozapomenutýmu VHSkovýmu béčku, když mi na něm vlastně vůbec nic nevadilo, naopak se mi na něm skoro všechno líbilo a bavilo mě a parádně jsem si ho celou dobu užíval. A vo tom to přece je. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nejspíš původní a originální nápad. O jeho přijatelnosti a stravitelnosti však už lze pochybovat. Scénář ještě snese svoji béčkovou kategorii, ale jeho režijní ztvárnění je úplně nemožné. Film si díky němu ne a neudržet jednotné tempo a alespoň trochu zaujmout. Ray Liotta svoji roli zvládá na a možná i poněkud nad svou obvyklou úroveň. Trochu potěšit může ještě tak ne úplně klišovitý závěr. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Originální námět plně opodstatňuje přívlastek sci-fi, ale vypadá to, že scénárista nevěděl co s ním. Zbyla pouze hromada známých klišé. Kdyby to natočil schopnější režisér (a radši s někým jiným v hlavní roli), mohla tahle slátanina vypadat i zajímavě. Takhle jsem váhal, jestli dvě hvězdičky nejsou zbytečně moc. ()

hladass 

všechny recenze uživatele

Béčko jako stehno se zajímavým nápadem, ale scénáristicky a režijně naprosto nezvládnuté... A přitom základní myšlenka není vůbec špatná, jen by to chtělo trochu originality a fantazie místo kupy klišoidnách scén a mohl vzniknout parádní film, jakéhokoliv žánru... Herci hrají na své poměry docela dobře a film táhnou, ale co z toho, když velké množství zbytečně natahovaných a stupidních scén tenhle kus naprosto pohřbívají... Za mě těžce promarněný potenciál... ()

tron 

všechny recenze uživatele

Dodnes si pamätám, ako šiel film V labyrinte smrti v roku 1996 do našich kín. Stretol sa s absolútnym nezáujmom a s výsmešnými recenziami typu „nepoznám nikoho, kto by mal rád Raya Liottu“. Ani v amerických kinách to nebol žiadny zázrak a to napriek tomu, že tu Rayovi šťavnato nahráva početná banda talentovaných a charizmatických tvárí ako Peter Coyote (E.T. – Mimozemšťan), Christopher McDonald (Fakulta), vtedajší sexsymbol Linda Fiorentino (Jade), Kim Coates (Posledný skaut, Anjel smrti)  alebo David Paymer (Káčer Howard, Quiz Show). Navyše, režíroval to vôbec nie márny John Dahl (noirovka s Nicolasom Cageom Red Rock West) podľa scenára vcelku sviežeho Jeffa Jura (Hriešny tanec, Cudzinec v dome s Garym Buseym, Explózia s Brosnanom), o produkciu sa nepostaral nikto menší, než legendárny dinosaurus Dino De Laurentiis (s manželkou Marthou) a celé to stálo okolo 20 miliónov, čo nebolo veľa, ale na polovicu 90. rokov (a na vcelku komorný triler) ani málo. Výsledok som nabral odvahu pozrieť si až po 25 (!!!) rokoch. Ešte i dnes, v roku 2021, to tu má neuveriteľných, iba 15 komentárov. Síce nemôžem povedať, že by to bol úžasný film, ale posmešky a prehnane prísne kritiky si nezaslúži. Je pravda, že v príbehu sa dá orientovať trochu ťažšie, ale keď nebudete pri jeho sledovaní spať, alebo budete ho zodpovedne sledovať, tak si myslím, že na scenári nie je nič vyložene nezrozumiteľné. Vlastne je to priamočiary triler, ktorý sám sebe situáciu čiastočne komplikuje zaujímavým, ale uznávam, že pre niektoré okruhy divákov predsa len jemne náročnejším nápadom s „cítením cudzej bolesti“. Napriek tomu to fakt nie je zlé. Cítiť z toho ponurú deväťdesiatkovú atmosféru a kasting je samozrejme fajn. A to v čele s Rayom Liottom, ktorý je tu úplne v pohode. Hoci sa tomu dnes ťažko verí, boli doby, keď bol považovaný za relatívne solídnu hollywoodsku hviezdičku, minimálne vďaka Scorseseho Mafiánom. V danom období sa mu podarilo primotať sa k sérii zaujímavých projektov ako bola Krajina policajtov so Slyom alebo Turbulencia, čo bol síce prepadák, ale dodnes sa mi na tú ponurú lietadlovú vianočnú atmosféru nepodarilo zabudnúť. Nevraviac o tom, že neskôr mal Ray parádne úlohy v Identite, Hannibalovi a najmä Narkotikách. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama