Režie:
Joseph RubenScénář:
Gerald Di PegoKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James HornerHrají:
Julianne Moore, Christopher Kovaleski, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Linus Roache, Gary Sinise, Dominic West, Alfre Woodard, Robert Wisdom, Lee Tergesen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Telly Paretta (Julianne Moore) přišla před 14 měsíci kvůli tragické letecké havárii o svého osmiletého syna Sama. Zatímco se snaží vyrovnat s tímto neštěstím a následným rozchodem s manželem Jimem (Anthony Edwards), dozvídá se od svého psychiatra Dr. Munce (Gary Sinise) děsivou skutečnost - dle jeho tvrzení trpí halucinacemi, nikdy žádného syna neměla a své vzpomínky si sama vytváří. Šokovaná Telly se pokouší nalézt jakékoliv důkazy o Samově existenci - fotografie, videonahrávky, památníky... Ale to všechno je pryč.
Telly začíná propadat přesvědčení, že se skutečně zbláznila. Pak ale potká naději v podobě Ashe Corrella (Dominic West), otce jedné z dalších obětí stejného leteckého neštěstí, a oba společně se vydávají hledat způsob, jak dokázat existenci svých dětí a vymanit se z šílenství, které je obklopuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (232)
Spíše zloději času.. Je smutné sledovat přední hollywoodskou herečku, jakou Julianne Moore bezesporu je, v tak plytkém psychologickém dramatu. Ošidné téma nedokázal ani scenárista, natož režisér, udržet v nějaké napínavé rovině, film se několikrát nelogicky převrátí, v první polovině se z něj stává thriller, kdy po hlavní hrdince jde několik federálních agentů, kteří musejí za každou cenu uchovat tajemství jednoho vládního experimentu. Věci se totiž mají tak: Telly žije v představě, že její malý synek umřel při letecké katastrofě, jenže nejbližší okolí (včetně manžela a psychiatra) jí přesvědčují o tom, že dítě se nikdy nenarodilo, jelikož těhotenství skončilo potratem. Jak to tedy celé bylo? Upřímně zhruba po třiceti minutách filmu mi to bylo relativně jedno. Atmosféra chybí, jen kameraman s autorem hudby Jamesem Hornerem se snaží vyloudit na divákovi alespoň nějaké emoce!! Ostatně příběhy s „nadpřirozenem“ mi nikdy moc neříkaly, ono si stačí vybavit poslední snímky M. Night Shyamalana. ()
Na začátku je tu možnost, že film bude opravdu kvalitní a vystihne pocity matky, kterou se snaží všichni přesvědčit o neexistenci jejího syna. Postupem času se přidává více a více šílených nápadů, vykonstruovaných spiknutí a slz hlavní hrdinky. Vše je zakončeno úletem. Je to škoda, protože ze začátku je to zajímavý snímek a velmi dobrá atmosféra vám pomůže dostat se do kůže matky, jejichž dítě podle všech okolo, neexistovalo. Bohužel z celého filmu mi jasně vychází, že neví čím chce být. Psychologickým dramatem matky, horrorem na téma "Každý může zapomenout" nebo snad komedií? ()
║Rozpočet $42miliónov║Tržby USA $67,133,509║Tržby Celosvetovo $117,592,831║ Utopená pointa v mišmaše, absolútne nezvládnutý projekt, kde z príchodom záveru príde konečná úľava po pretrpených minútach. Film pre tých čo radi trpia nesúrodosťou deju, čo sa chce tváriť ako veľké posolstvo. /15%/ ()
Tenhle film bych nazval spíše zlodějem času, protože je na něm zajímavých asi prvních 30.minut, než se to roztříští v nesmyslný blábol, kterých je v béčkově vystavěných scifi dost. Jak jsem napsal, začátek hodně slibný, tajemné pozadí ztráty syna hlavní hrdinky, a pak následné tvrzení o neexistenci syna. To všechno bylo opravdu velmi dobře instruováno, ale pak pochopitelně se taky ve filmu muselo nějak pokračovat, a k něčemu vysvětlujícímu se dobrat. A od té chvíle film ztratí všechny svoje trumfy, jde se na to blbým stylem, všechno se to rozpadne na pár nezajímavých a lacině vyhlížejících scének a je po dobré scifi. Kde se stala chyba, a proč se šlo na to právě tak slabomyslně, se asi nedopátrám, ale od půlky filmu nepřijít s ničím kloudným, to už jsem dlouho takový zmar neviděl. Co naplat. Film se do toho všeho sám působivě zamotal, ale nabídl v podstatě jen hodně jednoduché rozuzlení. Nespokojil jsem se s ním. 40% ()
Na tento kousek jsem se moc těšila (i přes dosti negativní recenze v tisku). Musím také říci, že prvních 20 minut jsem byla přímo unešena. Atmosférou, dějem, barevnou stylizací, podmanivou kamerou, zvláštní hudbou. A byla bych udělala moc dobře, kdybych po těch dvaceti minutách prostě film vypla. Neučinila jsem tak, čímž jsem si připravila hodinu dlouhý dojezd - s každou přibývající dějovou hm hm gradací se dílko prapadalo hloub a hloub do stoky televizních plagiátů Akt-X. Ano scénář, ten za to může. Bohužel ani uvěřitelná Julianne Moorová a příjemný Dominic West to nezachrání. A proto nemohu dát více než dvě, i přestože audio-vizuiální složka je nadprůměrná a velmi náladotvorná (úhly kamery, pohled na špinavý NY). Jako jediné přirovnání promarněné šance díky hroznému scénáři mě v poslední době napadá Gothika, která však byla o fous níž, a to díky příšerným hereckým výkonům. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (14)
- Film sa natáčal v New Yorku (New York, USA) a Los Angeles (Kalifornia, USA). (Arsenal83)
- Chátrajúci motel, v ktorom bývajú Ash (Dominic West) a Telly (Julianne Moore), má na záberoch v noci a osvetlené predajné automaty na oboch stranách vchodu. Ráno, keď sa motel natáča z vtáčej perspektívy, tam nie sú žiadne automaty. (Arsenal83)
- Snímek byl produkován relativně novým studiem Revolution Studios, které se v roce 2001 uvedlo snímky Černý jestřáb sestřelen či Jedinečný. (imro)
Reklama