Režie:
John BaileyScénář:
Roy CarlsonKamera:
Willy KurantHudba:
George FentonHrají:
Ed Harris, Madeleine Stowe, Charles Dance, Patricia Healy, Benicio Del Toro, Pruitt Taylor Vince, Buddy Dolan, Robb Edward Morris, Marc Macaulay (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Zkušený policista Kyle Bodine se zamiloval do ženy, která o něj zprvu nejevila zájem, neboť byla vdaná. Byl jí zcela okouzlený, znovu ji vyhledal - a tehdy začal jejich milostný román. Muž krásné Rachel byl násilník a týral ji. Netrvalo dlouho a manželka ho zabila. V panice povolala na pomoc svého přítele a on jí pomohl zahladit stopy. Za nějaký čas ale Kyle zjistil, že věci se mají jinak, než původně předpokládal. (Bontonfilm)
(více)Recenze (43)
Poctivá kriminálka se vším, co ke správné detektivce patří – zajímavá, napínavá, solidně natočená, hudební podmaz trefně zvolený, herci výteční. Okouzlující Rachel působí zranitelně a křehce, její manželství s hrubiánem a děvkařem nestojí za zlámanou grešli a celé její já volá o pomoc. Není divu, že se do ní sympatický polda zamiluje až po uši a zrozená náklonnost je viditelně oboustranná. Pravdou ovšem zůstává, že kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá a vražda nespadá do omluvitelných hříchů. Celou dobu jsem byla zvědavá, kdo je ten v pozadí, za tím, tušený, však dobře skrytý. Závěrečný kotrmelec je vydatně výživný. „Moje babička tomu říkala porcelánový měsíc, je jako velký talíř, působí na lidi a ti pak dělají divné věci.“ - aneb měsíc v úplňku. ()
Klasický devadesátkový thriller s femme fatale, který nenadchne, ani neurazí. Víc než na budování atmosféry či nějaké napínavé chvilky se Bailey soustředí na stavbu zápletky a to je asi trochu chyba. Poměrně předvídatelný děj se v závěru dočká několika veletočů, které působí až příliš překombinovaně a je tu tolik proměnných, že to ani nedává valný smysl. Nicméně koukalo se na to i tak dobře a jestli se něco povedlo stoprocentně, tak je to casting s nádhernou Madeleine Stowe. Ta by mě zblbla taky. 60% ()
"No, Kyle, měl jsi pravdu !! Dřív nebo později to vždycky poserou.." Výtečný kameraman John Bailey, jak se zdá, platí i za velmi dobrého režiséra, kdyby ovšem dostal příležitost, on totiž Porcelánový měsíc rozhodně nelze považovat za zvlášť originální snímek, zato ovšem jistě za snímek nesmírně zajímavý, s velkým důrazem na detail.. Precizní, poctivá a skvostně odehraná krimi, v níž zejména tradičně jistý Ed Harris předvádí neskutečně dobrou práci.. ()
Jeden z mnoha krimithrillerů, které v devadesátých letech zaplavily svět. Jeho vizuálním pozitivem je hlavně účast Madeleine Stoweové coby "femme fatale", jeho zápory jsou až úporná snaha o co nejpreciznější a nejkomplikovanější zápletku. Snaha se ovšem mění místy skoro až ve křeč, nicméně přes "šokující" závěr filmu se tvůrcům nedá upřít jistý potenciál, z nějž ovšem tentokrát ani zdaleka nevyčerpali vše. ()
"Začal jste dobře. Skoro jsem měla hříšné myšlenky." Kdyby podobnou frázi prohodila femme fatale Rachel směrem ke mně, tak bych se jí vysmál do výstřihu a šel bych si užít s o něco tupější, méně vdanou a o dost chudší kráskou. Jenže detektiv Kyle iniciativně zapojil ptáka do svého myšlení, takže bylo brzy jasné, že tady někdo bude za debila. Já jsem mu tedy celkem fandil, protože byl sympaťák, ale moc mě to nebavilo. Asi to bylo tím, že mi Rachel ani trochu nepřipomínala osudovou ženu, kvůli které by chlap dokázal zahodit mozek do popelnice a poslušně strčit hlavu do oprátky. ()
Reklama