Reklama

Reklama

Poslední žena

  • Francie La Dernière Femme (více)

Obsahy(1)

Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buňuela a Dalího, ve Španělsku a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho "francouzského období", v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieura, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem. (oficiální text distributora)

(více)

Diskuze

petr.c17

petr.c17 (hodnocení, recenze)

Pana Depardieu jsem nikdy nemusel a tady nehraje, ale předvádí sám sebe. Neboli je mi nesympatický až na půdu, zatímco Ornella působí jako křehká víla a trochu ji lituji, že se účastní natáčení takového softporna.  O tom to asi má být, jako že protiklady se přitahují. V podstatě nuda. 
 

Uživatel petr.c17 smazal svůj příspěvek.

bloke

bloke (hodnocení, recenze)

To je ale náhoda, "práve tento týždeň by režisér Ferreri oslávil 80 rokov", ďalší týždeň zas, tak isto o pol roka, o 5 či 10 rokov... aj keď sa narodil 11.5.1928 .

Velmi bizarne zvolený text dlhodobého popisu filmu.

Gumi.30

Gumi.30 (hodnocení, recenze)

Mám rád tyhle staré francouzké filmy.Jsou originální, jak her.výkoky tak tématikou.Tento film vypraví o partnerském soužití mladých lidí tehdejší doby..jako pár pusobí přirozeně stejně, jako celý film a k tomu, již kultovní závěr :))

cinefob

cinefob (hodnocení, recenze)

Tak nevím, tenhle film uvidím nejspíš až zítra, ale nejvíc mi k Gerardovi sedí role z Mého strýčka v Americe. Trošku buran/maloměšťák, pilný student účetnictví, později vedoucí regionálního provozu v nějaké, průmyslovou či zemědělskou činností se zabývající, společnosti, jako hobby vaření. No a ten slušivý, béžový, na míru šitý oblek, ve kterém naplno vynikne jeho plnoštíhlá, fešná postava...:-)

hirnlego

hirnlego (hodnocení, recenze)

Ještě žádná role, ve které jsem Gérarda viděla, mi k němu nesedla tak, jako právě tahle...

Reklama

Reklama