Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Něčím mě tento snímek prostě upoutal hned v kině a od té doby jsem si ho již několikrát zopakoval pro osvěžení paměti. Nejvíce bych zde vyzdvihl asi grafiku a vůbec to ponuré prostředí, do kterého je film zasazen, do té doby jsem se s ničím podobným nesetkal, opravdu zdařile depresívní vykreslení Paříže. Taktéž mě uchvátil styl kamery, který je vytvářen stylem jakoby "go-pro". Možná lehce předvídatelný, možná v mnohých ohledech nedotažený, ale kulisy,kostýmy,napětí a herecký výkony, klobouk dolů - můj asi vůbec nejoblíbenější francouzský film moderní doby...............moje hodnocení = 8,5 z 10. ()

Turiec 

všechny recenze uživatele

Otras. Depardieuovi viac sedia komediálne role alebo drámy. Jedna hviezdička je len s prihliadnutím na experimentálnu kameru a výtvarné stvárnenie. Hoci prílišné experimentovanie, celkovo veľmi divný scenár a réžia spolu s nepresvedčivosťou a umelou snahou o mysterióznosť tvoria celkom služný chaos. ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele

Mě tento film bavil především svou velice ponurou atmosférou staré Paříže a zručně budovaným feelingem tajemna. Co se týče tolik zde kritizovaného scénáře, jako běžný, VŠ školou neerudovaný divák jsem si nevšiml tolika fatálních nedostatků, abych ho zde nad míru kritizoval. Naopak bych řekl, že způsob, jakým se drží film při zemi a jak buduje napětí je mnohem lepší, než filmy podobného ranku. Ne, není to špičkový film, ale ten nepříjemně mrazivý pocit při jeho sledování se nerozplynul, proto (možná trochu nezaslouženě) za 4. Tečka. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí. ()

rounen 

všechny recenze uživatele

Toho kameramana bych odstřelil na místě... tak nepřehledné scény a prostředí už jsem teda dlouho nezažil... k vůli kameramanovi jsem musel poslat film k zemi, pač ten film totálně zpackal... mohlo to být solidní drama - krimi, na způsob Havran (2012), ale bohužel nebyl... scénář byl dobrej, ale chyběl tomu jiný rejža a celkový jeho tým (hlavně kameraman)... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

Reklama

Reklama