Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí. ()

hot_spot 

všechny recenze uživatele

Po hodině jsem radši odešel. Hnusně digitální kamera působí jako by se s ní potácel ožralec z hospody (už mi chyběl jen detail nějaké nosní dírky), děj si snad někdo vymýšlel přímo při natáčení a z herce v hlavní roli spíš bolí hlava. Jestli je tohle ukázka prvotřídní vizuální stránky, můžu jako film uvést i řecké památky, které jsem natáčel v deseti letech... ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Paříž 1830. Smrt pracháčů Belmonta a Veraldiho a pátrání po Vidocqovi, muži jenž byl legendou sebou přináší rozkrývání záhady kolem muže s maskou. S maskou, která připraví o duši každého, jehož obraz se vní zrcadlí..... Vtíravá kamera, zajímavý barvy, super zvuk (DTS). A hlavně perfektní spojení obrazu a zvuku dělá z filmu zajímavou podívanou. Je zde mnoho slabších míst, ale díky neokoukanému filmařskému řemeslu se bylo na co koukat. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Detektívka, ktorá má pôsobivý vizuál a ponúka nám nahliadnutie do temnej éry francúzka. Tento film má kopec nedostatkov. Môžme začať určitou prehnanosťou v deji, snaží sa byť niečim čím nie je, Depardieu začína upadať a jeho herecký výkon je dosť strnulý a aj keď viem že Pitof je francúzky Cohen musím uznať že aspoň s týmto filmom dokázal ako tak zaujať. Teda aspoň mňa. Pretože aj napriek všetkej svojej kvázi umeleckosti a dokonalosti diela skĺzava do určitej fázi tuposti čo z neho robí film, ktorého jediným účelom je skrátka vypnúť a nechať sa unášať tou atmosférou alebo to dáko pretrpieť, lebo zase ak sa na to pozerám zo strany nezaujatého diváka fantóm lúvru je väčšia, tupšia, debilnejšia a umeleckejšia sračka, ktorej môže zdatne konkurovať film na plný plyn. inak sa dá povedať že som to pretrpel, aj užil, vychutnal aj sa k tomu vrátim a keď pre nič iné tak aspoň preto aby som mal film ktorý začal potápať kariéru Gérarda. Ja viem že je to nemoralistické ale aj také filmy musia byť. Nie? ()

choze 

všechny recenze uživatele

Brakové dobrodružství s adekvátně brakovým scénářem s okázale hloupými zvraty a spoustou flashbacků, který bohužel nedokáže budovat napětí, a pozoruhodně nevyrovnanou vizuální stránkou, střídající krásné stylizované a atmosférické obrazy staré Paříže na pokraji revoluce s hnusnými detaily točenými na digitál. A ty směšné pokusy otylého Depardieua o kung fu bitky... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Do role fantoma byl původně obsazen Daniel Auteuil, nakonec byl ale nucen odejít kvůli problémům s rozvrhem, když bylo natáčení filmu posunuto. (HappySmile)

Reklama

Reklama