Režie:
Donna DeitchScénář:
Robert J. AvrechKamera:
Jacek LaskusHudba:
Frédéric TalgornHrají:
Kirsten Dunst, Brittany Murphy, Paul Freeman, Mimi Rogers, Louise Fletcher, Ljubomiras Laucevičius, Caterina Scorsone, Louis Negin, Stewart Bick (více)Obsahy(1)
Šestnáctiletá Hannah Sternová slaví s rodiči a tetou Evou židovské Velikonoce. Jako každý v jejím věku nemá ráda vzpomínání dospělých, zvlášť když se točí kolem holocaustu, kterým prošli její předkové. Letos má Hannah podle starého zvyku otevřít dveře proroku Eliášovi. Právě v tu chvíli se ale záhadně ocitá v Polsku roku 1941, kde poznává stejně starou sestřenici Rivkah. Spolu pak jsou pozvány na tradiční židovskou svatbu půvabné Leah se Samuelem. Uprostřed obřadu je ale slavnost přerušena nacisty a všichni jsou násilím odvlečeni do koncentračního tábora. V nelidských podmínkách se všudypřítomnou smrtí si Rivkah přeje jediné: přežít a jmenovat se Eva. To je moment, kdy Hannah dochází, že je spojením mezi minulostí a současností a že Rivkah je ve skutečnosti její milovaná teta... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (68)
když ona je to děsná kravina, celkem ucházející holka se přenese časem, pak přijde přihlouplá svatba, koncentrák, trapný hlášky o zapomínání, přehazování bláta na dvorku, to je skutečná práce :-) němci vykreslení jako zvířátka ale naprosto tupý, připouštím že ta výmněna a myšlenka by ještě ušla, ale realizace je děsná. Co říct na to když u plnový komory člověk přemýšlí proč jim tam vůbec svítí. ()
Nemám v oblibě tu holku ze Spider-Mana, ale překousl jsem to a nelituju! Rozhodně se nejedná o film, který by měli vidět jen američtí teeneageři! Ono taky záleží, co v životě hledáme a jaké máme postoje?!? K zábavě, cizí krvi a utrpení, k minulosti, ke kořenům a k budoucnosti... Každopádně svou mravoučnou formou velmi pěkně polopaticky ukazuje, jak hezky se camrá a naparuje a zapomíná, když se máme relativně dobře nebo výborně, či jak prasátka v žitě - a jaké by to mohlo být, kdyby... ()
Připomínat mladé generaci, že existovaly časy, kdy šlo o víc než o nějaké LGBT či GDPR nebo kýho čerta, je chvályhodné, ale zřejmě marné. Film navíc není po umělecké stránce nijak zvlášť zdařilý. Děj, který se odehrává v koncentračním táboře, není realistický. Poučení o tom, jak to tam ve skutečnosti vypadalo, lze načerpat ze vzpomínek pamětníků, kteří pobyt v takovém zařízení zažili. Po roce 1945 u nás vyšla nejedna taková kniha, mnohdy i s autentickými fotografiemi pocházejícími z německých archivů. Také když se do plynové komory nasypaly granule, z nichž se začal uvolňovat kyanovodík, projevovalo se to jinak, než že Židé jenom poklidně kašlali. Dokládají to svědectví osob, které vyklízely z plynových komor mrtvá těla. Po dokoukání filmu mě napadlo, že dnešní mládež možná ještě zažije neméně zajímavou dobu, o níž se jednou budou točit podobně historicky zkreslené filmy. Lidé jsou nepoučitelní, takže stačí, aby zlo přišlo v nějaké jiné masce a – – ()
Film spracovaním zameraný skôr na mladého diváka. V závere sa hlavná hrdinka pýtala že "prečo to všetko sa stalo". Teta jej poradila, "na to sa musíš spýtať Boha - ale potichu". Pochybujem, že keď sa mladý divák, po zhliadnutí filmu na to Boha spýta (hoc aj potichu, či dostane odpoveď. ()
Co by se dalo s tak vynikajícím námětem udělat ! Jenže : to musí být režisér osobnost a též někdo, kdo v té době žil a dokáže se do té hrůzy vžít ! A též je povinná réžie divákovi aspoň naznačit, že je určitá pasáž snem mladé dívky, která na svatbě vypije více vína než je zdrávo. No, podle mě, to mělo dost chyb. Takový film nemůže být rébus, aby divák hádal co se stalo s novorozenětem a jeho matkou, atd. atd. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (1)
- Po přečtení scénáře se stal Dustin Hoffman také jedním z producentů filmu. (Asmodin)
Reklama