Tom a Mae Garveyovi žijí se svými dvěma dětmi v Tennessee, kde se v době hospodářské krize pokouší uživit farmařením na své farmě, která se neustále potácí krůček od krachu. Jejich farma stojí poblíž řeky, která na jedné straně dává jejich polím potřebnou vláhu, na druhé straně však neustále hrozí záplavami, které by mohly úrodu zničit. Navíc se objeví manažer Joe Wade, který se rozhodne zemědělce kolem řeky zlikvidovat, aby mohl levně skoupit jejich pozemky a draze je prodat vládě, která tu hodlá vystavět přehradní nádrž. Garveyovi se však nevzdávají a jsou odhodláni udělat cokoli, aby se udrželi. Prodávají zařízení farmy v dražbě, ve které někteří jejich sousedé přijdou téměř o veškerý majetek, Tom se rozhodne nastoupit do blízké továrny jako dělník-stávkokaz poté, co odbory vyhlásí stávku, Mae, která se téměř zaplete s Wadem, se snaží farmařit sama s dětmi. A když už se zdá, že jsou z nejhoršího venku, udeří osud v podobě přírodní katastrofy. Po silných a vytrvalých deštích se řeka rozvodní a hrozí, že vše zničí.(oficiální text distributora)
d-fens
výborná sociálna dráma spracovaná štýlom pripomínajúcim mi Malicka spojeného so Spielbergom.....veľmi pekná konfrontácia tém príznačných pre ducha Ameriky - boj o prežitie, tradícia, komunita, rodina, drsnosť, spolupatričnosť, civilizácia vs. príroda, mesto vs. vidiek.....prítomný aj silný apel na skazenosť, nezdravosť až sociálnu patologickosť industriálnej spoločnosti strativšej akúkoľvek väzbu k pôde, krajine, predkom, domovu, prírode....napriek tomu, aj z najnaliehavejších "industriálno-sociálnych" scén je cítiť humanizmus a pochopenie existenciálnej nevyhnutnosti ľudského konania proti vlastnej prirodzenosti ("útek" za prácou do továrne)..... vzdialene mi to pripomínalo aj Olmiho "Strom na dreváky", pretvorený na americký spôsob, kde pokora, asketickosť a viera talianskeho filmu bola nahradená nepokoriteľnosťou-dravosťou ľudského ducha, optimizmom a...romantickou kamerou Vilmosa Zsigmonda (nominovaná na Oscara 1984)(26.1.2008)
MickeyStuma
Hospodářská krize a s tím spojené těžkosti. Příběh je zasazen do oblasti státu Tennessee a je napsán tak, že to v podstatě nemá klad ani zápor. Každému tu jde o přežití a tím se přirozeně stává někomu terčem nenávisti. Týká se to i zdánlivě hyenistického manažera snažícího se všechny vyštvat ze svých pozemků, aby je mohl vykoupit a postavit tak na řece přehradu. Farmáři by totiž skončili i bez toho, neboť jejich živobytí pravidelně ničí při vydatných deštích rozvodněná řeka a když se k tomu přidá ona hospodářská krize, dílo zkázy je dokonáno. Manažér chce jen využít přírodní živel. To je jako snaha farmářů si vydělat peníze ve zdejší továrně. Jenomže když tam zrovna stávkují odbory kvůli zajištění lepších podmínek, jsou všichni v jejich očích bráni jako stávkokazové a tím terčem nenávisti zrovna tak. Koho zajímá, že oni ty peníze opravdu potřebují hlavně na své dluhy a k záchraně svého hospodářství. Tady prostě nelze určit kdo je v právu a kdo ne. Atmosféra snímku je tak velmi reálná a hodně k zamyšlení. Pohled na danou věc z více stran je velice přínosem. Silný příběh v přirozeném tempu s vynikající kamerou pozvedávajíce tragédii doby.(1.2.2016)
Damiel
Drama Marka Rydella působí značnou syrovostí, když bez obalu a příkras vykresluje neradostnou situaci farmářů, kterým pod rukama mizí to, co jejich předkové vybudovali a na čem lpěli. Výborný výkon podává zejména Sissy Spacek, pozice ženy v mezní situaci jí sedí přesně na tělo. Také Scott Glenn dokázal svou na první pohled negativní postavu postavit do nejednoznačného světla. Jediné, co Řece hodně ubralo, je samotný závěr. Celou dobu divák sleduje značně realistický příběh, ale posledních deset minut se zvrhne v americky sentimentální doják, který bez problémů podrazí nohy solidně vystavěnému scénáři.(9.1.2006)
majo25
Jedna z prvých rolí Mela Gibsona v Hollywoode. Dostáva netypicky rolu farmára, ale dá sa na ňu zvyknúť, hlavne keď mu herecky vypomáhajú skúsenejší kolegovia ako Scott Glen a Sissy Spacek. Film s riekou súvisí iba okrajovo, je skôr o zanovitosti obyčajného farmára a jeho rodinky. Zajmä skôr sociálnou nadstavbou, aj keď nejde príliš do hĺbky. Film pôsobí občas kostrbato a niektoré scény by som z neho vyhodil - napr. tá exponovaná trapošina so srnkou.(27.8.2020)
T2
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $11,489,982║Tržby Celosvetovo $11,650,000║ Mel Gibson ako vždy fajn, len škoda že nemá takmer čo hrať, dej mohol aspoň zatlačiť o niečo viac na dramatickú nôtu, lebo dej sa tvári prevažne dosť pasívne bez skutočného napätia, potom ani záver nevyznie tak dramaticky očistne voči byrokracii ako by mal. Film má bližšie v spracovaní k televíznej produkcii bez vyšších cieľov. /55%/(26.1.2010)