Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

Učiteľka na gymnáziu Laura (Monika Horváthová) prijme pozvanie na rande od šarmantného chirurga Andreja (Tomáš Maštalír) tesne po rozpade jej dlhoročného vzťahu, ktorý v nej zanechal trpkú príchuť. Napriek tomu, po príjemne strávenom večeri pozve Andreja k sebe domov. Na druhý deň ho obviní, že ju nadrogoval a znásilnil. Andrejova verzia udalostí je však úplne odlišná a nájsť pravdu je takmer nemožné – na žiadne z ich odporujúcich si tvrdení nie sú dôkazy a dlho je to iba slovo proti slovu. Udalosti však začínajú žiť vlastným životom, verejné obvinenia a nemožnosť ich jednoznačne dokázať, vyplavia kopec špiny z minulosti ako Laury, tak aj Andreja... Nový seriál sa púšťa do na Slovensku zatiaľ neprebádaných žánrových vôd a otvára stále ešte tabuizovanú tému znásilnenia. Napínavý, psychologicky prepracovaný dramatický seriál sa pýta, či má každý príbeh skutočne dve strany a necháva divákov na pochybách až do samého konca. (TV Markíza)

(více)

Recenze uživatele fabecc1222 k tomuto seriálu (13)

Klamstvo (2023) 

Od tvůrců velmi podařeného Hnízda jsem očekával další šokující jízdu, která se nebude bát lákat na překvapivé zvraty a propracované charaktery. Tvůrci však odkrývají všechny karty poměrně ze začátku a opravdu zajímavých zvratů příjde pomálu. Z hlediska charakterů pak nabízejí jen jeden zajímavější a po hříchu ten nejsympatičtější, což je hlavní antagonista. Značně patrná je tu herecká nevyrovnanost, kdy na jedné straně je výborný Maštalír a na druhé straně značně nevýrazná Horváthová. Seriálu by spíše slušel název "Klamstva", protože postupem času tvůrci odhalují, že tu máme vlastně jeden zkažený charakter vedle druhého a každý si nese svou vlastní lež. Výsledkem je pak čistý průměr na všech frontách. ()

Rande (2023) (E01) 

Začátek poměrně dietní, hlavně skrze nevýraznou hlavní představitelku, a bohužel zatím značně nesympatickou hlavní postavu, kdy nevole k ní se vzhledem k upoutávce na další díl asi bude  ještě prohlubovat. Potenciální pachatel zatím působí mnohem více sympatičtěji. ()

Následky (2023) (E02) 

Horváthová vážně nepůsobí jako dobrá herečka. Z její strany stále velmi nevýrazné. Plus i postava je prostě nesympaticky napsaná. Začínám klidně věřit tomu, že si to opravdu celé vymyslela a bude to nakonec ona lež z její strany, protože je psychicky nějak labilní. Ale bylo by to ze strany tvůrců teda docela zoufalé, odhalit všechny karty takhle brzo. ()

Viem, že klameš (2023) (E03) 

Tak že by se nám to začalo rozjíždět? Více prostoru dostanou také další postavy, a celé to tak nějak rozpumpuje děj. Věci se začínají kompikovat a také se začínají více provázávat jednotlivé linky. Pořád nevím, jestli tvůrci odhalují karty takhle brzo, a tentokrát se znázorněním oné scény, okolo které se zatím točí celý děj, nebo jen lakují diváka, že toto může být jedna z variant děje. Každopádně Maštalír v některých dialogových výměnách opravdu výborný, úplně jinde než Horváthová. ()

Diana (2023) (E04) 

Pořád mi příjde, že tvůrci zbytečně brzo odhalují jednotlivá tajemství a extrémně doslovně vše vysvětlují, aby nemohlo být pochyb o tom, kdo všechno lže. Ten Andrej bude asi nějakej vadnej, když má potřebu znásilňovat všechny ženské, na které narazí. Krom toho je jasné, že to tady nebude jen o jedné lži, a že by to vlastně meli být Klamstva, ne Klamstvo :) Tady asi vážně nebude žádná postava bez poskvrny. ()

Šach-mat (2023) (E05) 

Strašně nereálné a nelogické chování Andreje...Však je má v podstatě na lopatě, nic na něj nemaj a on to na něj takhle všechno vybalí. Taky tim tvůrci pořád jen zbytečně odkrývají všechny karty, než aby nechávali nějaké napětí do dalších dílů. Takhle už je to jen o tom, kdy ho chytnou... ()

Močiar (2023) (E06) 

Časový skok tomu hodně prospěl. Jakoby jsme se dostali na takový nový začátek. Plus to vypadá, že seriál bude rámován dvěma polovinami. Tady se poměrně překvapivě ukončila cesta hlavního antagonisty....Takovýhle zvrat v půlce jsem teda nečekal. Mám teda dva hlavní adepty na pachatele, Geišberga a partnerku lesbopolicajtky, tak uvidíme... ()

Kľúč (2023) (E07) 

Takže druhou půlku budeme sledovat v rámci dvou časových linií, které se pravděpodobně spojí v odhalení pachatele vraždy. Jak se dalo čekat, postupně tvůrci ukazují jednotlivé podezřelé, z nichž někteří se dali snadno odhadnout, viz koment u minulého dílu. Uvidíme, jestli tvůrci příjdou s někým dalším a ještě nějak překvapí. Takhle zatim překvapila třeba synova sebevražda, ačkoliv je dost naivní, jak se vždy nějaká taková událost napojí na některou z postav z děje. ()

Kamarát (2023) (E08) 

Nová policajtka je další z řady nesympatických postav, zvlášť, když jí ještě hraje obecně vždy nesympatická Fialová. Ale zas trochu naloží obecně nesympatická Lauře, tak to je takovej kontrast, že vlastně nevíme, na čí stranu se přidat :D. ()

Vrah (2023) (E09) 

Tvůrci přidávají další "klamstvo", tentokráte je jasné, že i vrchni komisař má nějaké své domácí tajemství, které ovlivňuje jeho práci. Skrze nové postavy se toho jakoby nabaluje víc a víc, ale reálně to děj až tak dopředu neposouvá. Aspoň se podaří ospravedlnit, proč je hlavní policajtka tak nesympatická, ačkoliv by se dalo čekat, že v jejím případě bude zaujatá spíše na stranu Laury, než proti ní. ()

Otec (2023) (E10) 

Flashbackovej díl, který nás vrací do doby o několik let zpět, aneb jak se Andrej "k moci dostal". Jinak ale těžká výplňovka, kdy tvůrci natahují před finále, aby se vešli do těch dvanácti dílů. V rámci děje se jinak dopředu vůbec nepohneme. Lepší by bylo ty aspekty z dob před osmi lety nějak vestříhat do jednotlivých dílů a postupně skládat mozaiku. ()

Dôkaz (2023) (E11) 

Tak tady už naopak kvapíme směrem do finále. Karty už jsou snad jasně rozdány. Teď už to vypadá, že za Andrejův konec bude zodpovědný jeho "komplic", závěr se synem bude jen taková lakovačka od tvůrců na závěrečné drama. Co teda ze začátku vypadalo jako příběh jednoho klamstva, tak se nakonec rozjelo do toho, že své klamstvo tu má vesměs každý. Jen škoda, že ty ostatní nedostali tolik prostoru. ()

Milosť (2023) (E12) 

Z hlediska logiky je finále bohužel dost možná nejhorší díl. Dopátrali jsme se teda k tomu, jak to bylo s Andrejovou vraždou, ale celkové rozuzlení je vlastně takové nijaké, těžko říct, co si z toho vzít. Vražda z pomsty tedy projde bez trestu...Reálně to pak působí, že z toho vzešla akorát tak další psychopatka, která zabrala Andrejovo místo. Nemluvě teda o tom, jak taková droběna dokázala přeprat korbu Maštalíra. A proč byl Andrejův kámoš tak blbej a skočil tak snadno na špek, když do téhle doby neudělal vesměs žádnou chybu a nemohl mu nikdo nic dokázat. Závěrečný monolog od Fialové a dialog v restauraci s Geišbergem pak působili skoro až jako parodie. ()

Reklama

Reklama