Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fanoušci spaghetti westernu zvyklí na filmy jako Django nebo Hodný, Zlý a Ošklivý budou při sledování Sabaty pravděpodobně překvapeni. Ve snímku sice hraje stejnojmennou hlavní roli nepříliš výřečného hrdiny hvězda spaghetti westernu Lee Van Cleef, ale tento film má v porovnání s tradičním žánrovým zpracováním vycházejícím ze stylu Sergia Leoneho výrazně odlišný ráz. Režisér a spoluautor Gianfranco Parolini (alias Frank Kramer) vytvořil dílo, které by se dalo zařadit spíše někam mezi televizní seriál Wild Wild West a typickou bondovku. Film je totiž plný roztodivných postav, exotických zbraní a akčních scén, které kombinují divoké kaskadérské kousky s pyrotechnikou. Hlavní hrdina ve filmu získá odměnu za zabití tří zločinců, kteří uloupili armádní zásilku zlata, ale pak zjistí, že šlo o podvod a sám se stane terčem tří zabijáků. Parolini dal filmu zcela správně spíše odlehčený tón a při akci na plátně tak zdůraznil pestrost a humor. Výsledkem je příjemný a zábavný film, který by se málokomu doopravdy nelíbil. Sabata je zkrátka jistotou nejen pro fanoušky žánru, ale také kohokoli, kdo by rád shlédl v rámci westernu něco netypického. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (30)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Úvod samostatné kapitoly spaghetti-westernu. Příběhů o Sabatovi - Jamesi Bondovi "italského" Divokého západu. Není to Leone, ale mezi obrovskou spoustou italské spaghetti produkce Sabata výrazně vyčnívá. Vcelku se jedná o jeden z mnoha salónních westernů, ovšem režijně velmi dobře zvládnutý. Kralují tu stylizované postavy - Sabata suverénního Lee Van Cleefa, méně výrazný, ale vpodstatě rovnocenný někdy spolu- někdy protihráč Banjo Williama Bergera nebo hlavní záporák Franca Ressela s obličejem a manýry jako z dobrého italského hororu. Ještě stylizovanější jsou časté detaily - povětšinou oněch obličejů, drsné a často i vtipné přestřelky a neuvěřitelně barevná, takřka bordelová výprava. Snímek si vypůjčil i cosi z hongkongských akčních filmů své doby - akrobata s jeho salty a přemety. Co se týče hudby - je to děsná směs všeho možného, popem počínaje, mexickou kytaru nevyjímaje a varhanními preludiemi konče, ovšem tady to funguje na jedničku. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Trojdielnu sériu o pištoľníkovi menom Sabata som odštartoval v opačnom poradí. Záverečný diel Zbohom Sabata už bez účasti L. Van Cleefa, ale zase s lepším príbehom , lepším prístupom a tvárou skutočného kovboja - Yull Brynera. Na postave Sabaty sa dá stavať, iste mohla mať nekonečné množstvo pokračovaní, ale L. Van Cleef je v prvom rade pištoľník, nie zvodca žien a sedia mu skôr zápornejšie postavy. V tomto príbehu sa Sabata spojí s krotiteľom vší, podivným Bendžom a indiánom akrobatom...Podivná sebranka...Nič nové, nič prekvapujúce, navyše humor, ktorý mi veľmi nesedí. Slušná úvodná pieseň, výborný L.Van Cleef , ale inak iba priemer. 60%. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kdo ksakru jste ??" - "Mohl by to bejt tvůj hrobník !!" ;) Vyřiďte někdo Parolinimu, ať se přestane schovávat za pseudonym Franka Kramera !! ;) Protože tenhle Banjo Band Leea Van Cleefa platí jednoznačně za jeden z vůbec nejzábavnějších a nejvynalézavějších westernů, ačkoli nesmírně hravý Gianfranco Parolini si spíš střílí z žánrových motivů a velmi citlivě je paroduje, než aby slepě opisoval od legendárního krajana Sergia Leoneho, a činí tak s takovou lehkostí a úctou, s jakou si velký ironicky pomrkávající Van Cleef, který se prostě narodil, aby hrál ve spaghetti westernech, užívá svého rozporuplného hrdinu.. Ten mimochodem právě zde jasně naznačuje, jak velkým a především přirozeným komediálním nadáním vlastně dík té své škatulce, byť tedy opravdu luxusní a jedinečné, mrhal.. Sabatu přes všechny nedostatky, k dokonalému snímku má totiž skutečně hodně daleko, které mu však i dík Gionviniho parádní hudbě rádi odpustíte, nelze nepovažovat za opravdovou kultovku.. Kterou si já kdykoli rád vychutnám znovu.. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Vážně jen slabé dvě hvězdy. Celé je to takové divné - vlastně ani nevíte, komu o co jde, prachy lítaj sem a tam, zleva doprava, mrtvoly se hromadí, a všem v městečku je to úplně jedno, nikoho střelba na ulici už ani nevzrušuje, padouchů je furt plná pr.del, kdoví, odkud se berou, farář se taky nechá přesvědčit, aby zkusil vraždu - no, kde to jsme? Lee van Clef je charismatický, roli Zavšivence jsem nepobral, a ještě za něco stojí ten skákající indián. Ale jinak vážně netuším. Hráč na banjo je kdoví proč hajzlík, a že bude střílet z banja je jasné v podstatě od začátku. Objeví se i kulomet. Střih je mizerný, skript nefunguje (postavy jsou v jedné scéně třeba vlevo a klečí, a v příští vpravo a stojí), logická návaznost scén je na pováženou, a to jak těch akčních, tak i těch, kde se nic neděje. Mohla by to být parodie sebe sama, kdyby to prostě nebylo hloupé. A vlastně by mne zajímalo, o co šlo nakonec Sabatovi. A proč se v obsahu filmu přirovnává Sabata k Bondovi - no tak! ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Nezbývá mi, než taky zaplakat na Leoneho hrobě. Inspirace režiséra Paroliniho leonovkami je nesporná a občas až blízká karikatuře, ovšem kde režijní umění není, tam ani inspirace nepomůže. Několik pilířů společnosti se rozhodne odcizit armádní trezor se 100 000 $, pistolník Sabata se zase odváží jim od bohatství pomoci. Akce je dostatek, pistolníci občas padají mrtví dříve než jsou zabiti, Lee Van Cleef je sympaťák a to je asi tak vše. Jediný nový nápad je střelec se střílejícím banjem, jinak jde o italský western křiklavý kostýmy a vykřičený provedením. Trailer: http://www.dailymotion.com/video/x8pqkj_sabata-1969-trailer-lee-van-cleef-s_shortfilms ()

Galerie (45)

Zajímavosti (3)

  • Vo filme Sabata je na rukoväti vykreslené S, v pokračovaní Návrat Sabatu (1971), je S zakryté hnedými krytmi. (mortimerm)

Reklama

Reklama