Reklama

Reklama

S vražednými sklony

(festivalový název)
  • USA Homicidal
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmy Williama Castla často přetékají z plátna přímo do kinosálu. Mistr tzv. gimmicků věděl, že nejlepší způsob, jak prodat film, je udělat z promítání interaktivní show. V tomto případě šlo o další z Castlových legendárních promo kejklů - tzv. „Coward's Corner“, česky „Hnědý koutek“. Snímek S vražednými sklony je prý tak strašidelný, že není ostuda z něj zbaběle prchnout. Těsně před finální scénou filmu tak Castle umístil „oddechový čas“, během kterého se děj zastaví a vy můžete, pokud jste příliš vyděšení, odejít ze sálu, tzv. po hnědé stopě. Musíte ale veřejně podepsat prohlášení, které z vás udělá certifikovaného poseroutku. Samotný Castlův film patří k jeho vrcholným kouskům. Tvůrce se v něm rozhodl, že změří síly s mistrem napětí Alfredem Hitchcockem. Šel na to tak, že vzal tehdy rok starý hit Psycho a vypůjčil si z něj, co uznal za vhodné. Ano, Castlův příběh o tajemných vraždách na odlehlém rodinném sídle je sprostá vykrádačka, ale je to dobrá vykrádačka. Scenárista Robb White, který pracoval na Castlových nejzásadnějších filmech, se s hitchcockovskou látkou vypořádává nápaditě a s nadhledem a samotný Castle ukazuje, že není jen ukázkový marketingový showman, ale také kompetentní režisér. (Festival otrlého diváka)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Tolikrát jsem se o nějakém filmu dočetl, že navazuje na filmy "jako Psycho a Homicidal", až mi to nedalo a tajemný Homicidal jsem si sehnal. Vedla mě jen a jen touha zjistit, čím si zaslouží být vedle jednoho z nejlepších filmů všech dob tak často kladen. Srovnání se proto neubráním ani při hodnocení. Mno... Je to nový pokrm ze stejných ingrediencí. I v Homicidalu je chladná blondýnka na dráze zločinu, invalidní stará žena, temný stín dominantního rodiče a několik vražd nožem. Ale spojnice mezi těmito body jsou jiné. William Castle není Alfred Hitchcock. Stejně jako z filmu Strait-jacket, je i z Homicidalu zřejmé, jak moc se mu chtěl podobat. Dokonce po jeho vzoru film osobně uvede krátkým prologem. Podobá se v tom Vladimíru Slavínskému, který svým velmi lidovým způsobem (protože pro jiné publikum) recykloval trendy, nastolené Martinem Fričem. Takže Psychu se film rozhodně nevyrovná, přesto stojí za vidění a díky jednomu nevšednímu hereckému výkonu, který naplno oceníte až na konci, má své místo v historii "twist-endů" předplacené. Na druhé straně musím zkritizovat množství užvaněných scén, kde postavy formou dialogu o něčem, co je jim dávno známé, předžvykují publiku svou spletitou minulost a IMHO tím zas a znovu brzdí plynulý spád příběhu. Perličkou, která dnes bude budit spíš smích, je "fright-break". Na určitém místě filmu se objeví schéma ciferníku, odpočítávajícího 45 vteřin, a hlas vypravěče naléhá na diváky, kteří jsou příliš vyděšeni, aby opustili kino před koncem, který by nemuseli snést. ;-) Ale podívejte se. Myslím, že je to druh filmu, který pořád ještě polovina lidí ocení, jak bylo zamýšleno, a druhá se dobře pobaví na účet tvůrců. Moje titulky najdete zde 70% ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Aj keď chce niekto vykradnúť Psycho, musí mať aj istú dávku invencie a odvahy. Tú William Castle so svojim béčkovým snímkom rozhodne mal a napokon mu to vyšlo. Tento film je pozerateľný, má svoje mysteriózne kúzlo, ale azda ma najviac pobavila interakcia v podobe prerušeného filmu a výzvy, aby slabší diváci radšej opustili kino... ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Špeciálna prestávka hrôzy pred záverečným vyvrcholením a úvodné slovo režiséra sú tradičnými poznávacími znameniami filmov Williama Castla. Homicidal je jedinečnou variáciou Psycho (USA 1960, r. Alfred Hitchcock) motívu. Nejde o nejaké sprosté ani prosté epigónstvo (= netvorivé napodobňovanie vzoru), ale svojrázny originál, nanovo rozvíjajúci pôvodný hitchcocovský motív. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Předně, o filmu je lepší nic nevědět, protože v komentáři se zákonitě objeví alespoň náznak toho, co by mělo být divákovi až do téměř samotného konce utajeno. A protože už zdejší obsah i mnohé komentáře pointu vyzrazují, nebo alespoň výrazně naznačují, tak ji rovněž naznačím. Popravdě neřekl bych, že Scénárista vytěžil Psycho, jelikož tam byla příčina naprosto jiná stejně, jako jiné byly pohnutky vraha. Joan Marshallová v roli Emily je úžasná. Když se chystá k činu, naprosto změní výraz obličeje, oči se jí otevřou a zablýskne se v nich. Vraždění je nemilosrdné, a když v jedné scéně neuvidíte, jak s obětí naložila, pochopíte později proč. Vůbec herecké výkony jsou solidní, jen Miriam je taková naivka, bez čehož by ale zase snímek neměl patřičné napětí. Výborná černobílá kamera se smysle pro detail. Scéna s nožem v časopisu byla fakt napínavá. Za mě spokojenost. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Po skončení filmu zahlásila moje maminka, velká filmová fanynka „To bylo ještě lepší, než od Hitchcocka!“ Nevím, tak odvážný bych v tvrzení nebyl, nicméně místním kritizujícím – zkuste se oprostit od nesmyslného srovnávání a musíte uznat, že William Castle odvedl dobrou práci. Twist na konci mě fakt překvapil a to se považuju za poměrně bystrého diváka (a taky jsem si dopředu o tomhle filmu nic nezjišťoval, tak proto) a některé vizuální vtípky, jako to uvození 50-ti sekundovou přestávkou na opuštění kina před vypjatou scénou, mě fakt pobavily. Chtěl bych být v té době na premiéře a slyšet ten divácký výjev úžasu při odhalení :o) V roce uvedení prestižní časopis Time zařadil Homicide mezi 10 nejlepších filmů roku. Budiž mu přáno. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Jediný film, v ktorom sa objavila herečka vystupujúca pod menom Jean Arless. V skutočnosti to bol pseudonym, ktorý si Joan Marshall zvolila práve pre úlohu Emily. (ČSFD)

Reklama

Reklama