Režie:
Ewan McGregorScénář:
John RomanoKamera:
Martin RuheHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Jennifer Connelly, Dakota Fanning, Peter Riegert, Rupert Evans, Uzo Aduba, Molly Parker, Valorie Curry, Hannah Nordberg, Mark Hildreth (více)Obsahy(2)
Snímek Americká idyla rekapituluje život Seymoura „Švéda" Levova (Ewan McGregor). Švéd býval na univerzitě úspěšným sportovcem, vzal si za ženu královnu krásy a ta mu porodila krásnou dceru Merry. Stává se z něj úspěšný podnikatel, který se veze na vlně americké poválečné prosperity. Společně žijí správný život, ale jejich „americká idyla" netrvá dlouho. Pomalu končí 60. léta a Merry se k překvapení rodičů stává zarputilou politickou aktivistkou, bojující proti vietnamské válce. Poté, co se zapojí do příprav a realizace bombového atentátu, uprchne z domova. Švédova představa trvalého rodinného štěstí a dokonalého světa je v troskách. V jediném okamžiku je vytržen ze svého krásného snu. Švéd věnuje všechnu svou energii nalezení své dcery a záchraně rodiny. To, co ale při pátrání po Merry objeví, jím zásadně otřese a donutí ho ke konfrontaci se společenským chaosem, který kolem něj postupně narůstá. Urputně se snaží přijít na to, co se stalo s jeho milovanou holčičkou. Kdy a proč se z ní stal člověk, který je schopen zabíjet. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (84)
Myslím, že American Pastoral je primárně určený především pro rodiče, možná ještě konkrétněji, pro otce, kteří mají děti starší deseti a více let, jelikož právě ti nejpřesněji pochopí postavu Ewana McGregora, a právě pro ně bude tento snímek skutečně silným a emotivním zážitkem, což mohu jen potvrdit, jelikož právě do této skupiny spadám a je tak pravdou, že po celou dobu mi běhal mráz po zádech, protože žádný z pečujících rodičů by se nechtěl ocitnout zrovna v takovéto situaci, jako ústřední hrdina zde, nehledě na to, že se jedná o natolik univerzální příběh, že je zcela jedno, v jakém čase a na jakém místě se odehrává, důležitý je onen vztah mezi dítětem a rodičem, respektive ta rodičovská bezmoc vůči rozhodnutí jejich potomka, to je prostě vážně síla, se kterou se musí žít úplně strašně. Pochválit každopádně musím ale nejen McGregorův výkon v hlavní roli, který byl přesvědčivý a věrohodný, ale i jeho stylové režijní zpracování této podívané, které přineslo jak mnoho působivých emocí, tak i mnoho funkčních dramatických scén a samozřejmě opomenout nemohu ani výraznou dobovou atmosféru a vizuál, které též měli ve výsledku nemalý vliv na celkový silný dojem z tohoto filmu. American Pastoral je zkrátka poměrně divácky náročnějším snímkem, který tedy určitě nepřekypuje nějakým strhujícím tempem, nápaditostí, či originalitou, ale to v tomto případě vůbec nevadí a nehraje to žádnou roli, jelikož zde se jedná především o emočně podmanivou podívanou, a v tomto ohledu to funguje na výbornou. ()
Roth jako spisovatel mi nesedí, ale coby autor filmových předloh mě zatím nezklamal. V tomto případě nejde jen o generační střet, ale především o rodiče, kteří dali svému dítěti prakticky vše, co mohli, vychovali ho podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale ani to nebylo nic platné. McGregorovi se podařilo až příliš věrně zachytit jednu z mých nočních můr, přičemž vedle skvělé režie přidal i výborný herecký výkon, díky němuž jsem jeho otcovské zoufalství cítil takřka na vlastní kůži. Skvěle mu sekundovala Jennifer Connelly v roli matky, která se se ztrátou dcery vyrovnává po svém a líbila se mi i poněkud hysterická Dakota Fanning jako dcerka zblbnutá levicovým aktivismem. Skvělá prvotina a poměrně nízké hodnocení jako už tolikrát opět nechápu. 90% ()
Spolu s filmem Umírající zvíře zatím asi nejlepší filmová adaptace Philipa Rotha. Film se stejnojmenné knižní předlohy drží velmi věrně (byť je z ní samozřejmě mnoho látky vypuštěno). Líbilo se mi obsazení, kamera i celkové vystižení ducha Rothova románu. Velmi jsem se na tento film těšil a velmi se mi líbil, v závěru jsem byl vyloženě dojatý (ačkoli jsem díky znalosti knihy věděl předem, jak to dopadne). Film reflektující závažné téma, kterému bych přál co největší návštěvnost - za sebe ale spíš čekám jen slabý divácký zájem a nedocenění jeho kvalit, tem film se příliš vymyká běžné mainstreamové zábavné produkci. Ostatně sám se nemohu zbavit dojmu, že ten film měl být natočený už v roce 1997, v němž Rothova kniha vyšla a v němž to téma podle mě ve společnosti rezonovalo víc. ()
Dokonalá rodinka vyšší střední třídy, se zvláštní dcerkou, která se v dospívání vzbouří a přilne k ideálům tehdejší revolty. Vše má vyvrcholit bombovým útokem, kdy dcera zmizí a je z útoku podezřívaná. Na filmu vadilo, že jak rozpad vztahu manželů, hledání dcery a bolest otce, nejsou nikdy dostatečně intenzivní. Vše plyne velmi zvolna a nic moc se zásadního nekoná, byť s náznakem zvratu. Zvlášť jednání otce při hledání dcery je dost nelogické a debilní. Film se snaží vyvolat emoce v úplném závěru při shledání s dcerou, ale místo toho bych ji střihl pár facek. Nevím, jak moc se to předloze podobá nebo jestli byl McGregor méně zručný, ale určitě se z toho dalo vytěžit více......5/10 ()
Snímka o pubertálnej feministickej liberálke, ktorá lezie na nervy svojim koktaním. Ide o režijnú prvotinu Ewana McGregora. Ujal sa tejto pozície s odvahou, pretože príbeh a štýl predlohy nie je ani ľahko sfilmovateľný, ani pochopiteľný pre masy divákov. V úlohe otca neideálnej rodinky pôsobí McGregor tak ako má, úprimne, citlivo a poctivo. Sexi Jen Connelly rovnako zvláda úlohu milujúcej matky a neskôr ženy navonok silnej, ale osamotenej v nefunkčnom manželstve, s drvivým vedomím, že najskôr vychovala vrahyňu. Snímka je zbytočne dlhá a sú v nej hluché miesta, navyše postava Dakota Fanning je neuveriteľne protivná. Priemer. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (4)
- Do role Sweedeeho byl původně obsazen Paul Bettany, Jennifer Connelly byla obsazena jako jeho žena a Evan Rachel Wood jako jejich dcera. Všichni se svých rolí vzdali, když se přípravy filmu protáhly na příliš dlouhou dobu. (Fevas)
- Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2016 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (ČSFD)
- Původně měl film režírovat Phillip Noyce. (TammiLargo)
Reklama