Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1758 se má dědičný princ Damián Karel Ludvík zasnoubit s pruskou princeznou Frederikou. Damián z toho ale není příliš nadšený a raději holduje lovu, flirtování s místními vesničankami a popíjením se svým nejlepším přítelem, alchymistou Matoušem. V současnosti se zase Eliška Mlynářová chystá na propagaci nejnovější řady svých proslulých marmelád. Vzhledem k tomu, že její firma Marmelišky příliš neprosperuje, jde o naprosto zásadní událost. Buď se povede firmu opět nakopnout, nebo ji bude muset Eliška prodat, jak ji často připomíná její partner Martin. Že spolu tyhle dvě události vůbec nesouvisejí? Tak to se pletete! Stačí, aby Matouš při jednom alchymistickém pokusu omylem vytvořil tinkturu k cestování časem. A pak už se tyhle dvě období začnou proplétat víc, než si dovedete představit! (TV Prima)

(více)

Recenze (218)

Bozvav odpad!

všechny recenze uživatele

Možná, kdyby kolem toho nebylo tolik mediálního humbuku, možná kdyby tam nebyl vypravěč (byť charismatický hlas Jirky Dvořáka, bylo to jediné osvěžující, co se dalo vydržet bez pocitu, že musím skočit hlavou do zdi), možná kdyby děj tak blbě neskákal a časové přechody byly plynulé a kdyby tam alespoň jedna jediná osoba něco opravdu zahrála, možná by se to dalo vzít na milost. Přitom ten nápad není úplně marný a dalo se z něj zejména v komediální rovině vytěžit mnohé. To by ovšem chtělo, aby se výrazně přidalo na výpravě v době historické, stejně tak naučit herce, jak se v té době chovala vysoká šlechta, jaká panovala etiketa, hlavně mluva a chování vůbec. A hlavně vyměnit Smetanu třeba za polotučné mléko, pokud by ho naučili mluvit. Protože to se fakt nepovedlo. Ale abych nebyla vůči hercům nespravedlivá, oni fakt neměli moc co hrát, neb scénář se zatím jeví jako peklo a dialogy, to je jeden velký průšvih.  Váhala jsem mezi jednou otlučenou hvězdou z milosti, nebo odpadem, nakonec spíš ten odpad,. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Byl to ten nejvoňavější člověk, se kterým jsem natáčela. Takto se Emma Smetana vyjádřila po výtěru stolice na adresu Roberta Urbana. Paruka za 600 tisíc naražená na Urbanově palici a přilepená Kanagomem možná nedělala natáčení tím nejpříjemnějším, rozhodně se ale stvořilo bizarně pozoruhodné dílo, pohádkové, růžově roztomilé, s náznaky cudné erotiky. Lenka Hornová, autorka seriálu, musela zadržovat orgasmy, protože při pohledu na hlavní mužskou hvězdu zažívala osvětu v této oblasti. Nápad spojit dva sexuálně strádající lidi, kteří jsou každý z jiného století, sice není z nejoriginálnějších. Ovšem po dvanáct večerů, co s námi seriál bude, můžeme dospět k překrásným zážitkům. Už jen ty interiéry, ve kterých jistě po natáčení vznikne nějaká pěkná a narychlo natočená kriminálka s Janem Komínkem v roli mladého Hercula Poirota,  který bude vyšetřovat smrt kastelána, který týden ležel na prostěradle s podezřele velkým výskytem biologických skvrn neznámého původu, to je příslib zářných seriálových zítřků. Povedly se též exteriéry, ve kterých vynikly kostýmy z vetešnictví Theodora Pištěka. A úžasný vypravěč Jiřího Dvořáka objasňoval to, co by náhodou jasné nebylo. Tomu říkám seriálový komfort. Nemohu dát tomuto seriálu odpad, protože mě zbavil fobie z marmelád. Hlavní hrdinka provozuje firmu na marmelády, a když se přišlo s novou příchutí, byl to rachytník, tak můj dávivý reflex zafungoval skvěle. Doba mého zvracení se z hodiny zkrátila na slabou půlhodinu. A ještě  jsem se v nastalém deliriu a s rozmazaným zrakem dostal do pokušení svádět přes obrazovku pruskou princeznu. Po pečlivém uvážení jsem došel ke zjištění, že tenhle seriál je unikátní v tom, jak je neodhalitelný. 11 zbývajících epizod je svým dalším obsahem natolik záhadných, až ve mně vzklíčila zvědavost to zjistit. 4/10 ()

Reklama

knihovna

všechny recenze uživatele

Neviděl jsem z toho ani minutu, když nepočítám tu reklamní masírku, která tomu předcházela, takže hodnotit nebudu. Nicméně nedá mi, abych se nepodělil o postřeh z rozhovoru s paní Smetanou, který jsem teď poslouchal, a kde se jí ptali, zda je připravená i na negativní reakce. A ona se skromností sobě vlastní odpověděla, že jí zajímají jen kritiky od zkušených herců a umělců. Tak paní Smetano tohle není Sedmá pečeť od Bergmana, tohle měl nebo má být seriál pro obyčejné lidi, tady by vás právě reakce těchto diváků zajímat měli. Pokud ne, proč jste do toho lezla? ()

nwx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Prostě nepochopená retro pohádková parodie typu Mazalové s Hrušínským a Bočanovou. Místní ovečky si to buď ani nepustily nebo nepochopily, že jde o odlehčenou pohádkovou komedii a né o další "hlubokomyslnou" Ordinaci nebo Ulici. Navíc někteří lidé díky archaickému systému na CSFD, který tu panuje, ani možná nepochopí, že hodnotit se dá jen epizoda, ke které se musejí níže proklikat, že u celého seriálu nezahlasují, přes celkové procento se k hodnocení epizod nesmyslně neproklikají. Emma Smetana je ke všemu obětí jakéhosi hejtu pro hejt, možná kvůli tvaru příjmení? I media na tento seriál pořádají hon a vyjadřují se k němu zuřivě v diskusích hlavně ti, kteří se v druhé větě hned prǐznají, že se na to ani nekoukli. Říci "mě se ten seriál líbí,"=hejty se na dotyčného od ostatních taky sesypou. nechápu. Dám maximum hvězdiček, na protest. Jinak bych dal asi tři až čtyři. I všichni herci hrají fajn, umějí si to užít a dělat si ze sebe i srandu. Tento seriál si publikum lehce najde, i třeba časem, v reprízach. Tady ho popsali a pochopili správně: https://magazin.aktualne.cz/kultura/eliska-damian-prima-recenze/r~2058010c4bee11eebc030cc47ab5f122/ ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jsem rád, že se do Česka stále více dostávají žánry jako sci-fi, fantasy nebo horor, strašně tu taková tvorba chybí a obzvlášť o sci-fi tu člověk skoro nezavadí, takže jsem rád za každý takový český projekt. Ať už dopadne jakkoli. Ovšem Prima to pojala opět způsobem jim vlastním - jako telenovelu. Jejich seriály vlastně vždycky jsou buď telenovela nebo kriminálka, ani si nepamatuji, že by měli nějaký odlišný projekt. Potenciál zápletky Eišky a Damiána ovšem nezabijí hned ze začátku ten telenovelový styl, ale vypravěč, který vždycky když se ozval, tak jsem měl pocit, že koukám na Prasátko Peppu. Pro ten hlas si navíc vybrali toho, kdo jim dabuje upoutávky a reklamy a znají ho odsud všichni, takže to působí o to víc jako pěst na oko. Pak už přijde všechno ostatní a vypadá to úplně stejně, jako Slunečná, ZOO, Pálava atd., akorát se to odehrává ve dvou různých časech a mezi nimi jeden z hlavních hrdinů cestuje. Což pořád je inovace, ale úplně zabitá svým vedením - v pilotním díle, co trvá hodinu (pocitově skoro tři), na sebe ti dva sotva narazí a Damián po prvním cestování v čase pak do stejné doby cestuje ještě párkrát a nahodile. Většinu času teda můžete sledovat strhující dramata ze životů prodavaček v Eliščině marmeládovně, které kromě svojí velké scény řeknou v seriálu 1-3 věty. Zase na druhou stranu, máme to důraz na postavy a pomalý vývin příběhu, to je dnes u seriálů oblíbené, akorát tady to nikdo nechválí. Ono taky není o co stát, protože hrát tu umí jen Syslová a ostatní se buď snaží nebo jsou Emma Smetana, které bez titulků člověk rozumí jen každé osmé slovo. Přitom to mohlo být opravdu epické, globální objev cestování časem ve dvou různých časových liniích, z čehož minulost může ovlivňovat budoucnost - kdyby tohle byla hlavní zápletka, bylo by to hodně zajímavé. Takhle to bude jen o lásce napříč časy a asi tu žádná postava neskončí sama, ach... no krásné, jak z Esmeraldy nebo Divokého anděla. V druhém díle se prý proflákne v minulosti to cestování časem a v současnosti asi zasáhnou mafiáni (!!), ale na to nebudu mít koule. Prima se zpětně přetáčet nedá a pronudit se celou epizodou bych znova nedal. Hvězdička jen za to, že je to sci-fi a asi i za to, že odpad si představuji jinak. Tady se dá stupiditě dialogů aspoň zasmát, takže to není až takové utrpení. 1* ()

Galerie (24)

Reklama

Reklama