Režie:
Paco PlazaScénář:
Alberto MariniKamera:
Javier SalmonesHudba:
Mikel SalasHrají:
Julian Sands, John Sharian, Elsa Pataky, Gary Piquer, David Gant, Ivana Baquero, Maru Valdivielso, Macarena Gómez, Tacho González, Ben Temple, Jesús BerenguerObsahy(2)
Příběh natočený podle skutečné události. V polovině 19. století docházelo ve Španělsku k sérii dlouho neobjasněných bestiálních vražd. Desítky obětí byly doslova rozsápány, znetvořeny a byl jim odstraněn podkožní tuk. Nikdo netušil, z jakého důvodu se tak děje. Šířily se pověsti o vlkodlakovi, který je ve dne spořádaným člověkem. V jedné vesnici se náhle objevuje muž jménem Miquel Romasanta. Tento film byl natočen podle skutečných událostí tak, jak byly zaznamenány v soudních spisech té doby. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (49)
Velice zvláštně podaný "vlkodlačí" příběh, plynně (i když to, pravda, občas drhne) přebíhající z historického dramatu do krimi, následně romance, aby se nezapomělo na soudně-lékařské drama. Scénáristé tento příběh založený na skutečných událostech prostě patlají hlava nehlava, což mu dost ubírá na kvalitách. Velká škoda, protože film obsahuje spoustu zajímavých věcí - je to první film, v němž se člověk nemění ve vlka, ale vlk v člověka (a samotná scéna proměny je po technické stránce velice povedená, nápaditá a vcelku originální). Julian Sands je sice trochu suchší, ale ksichty pro svou roli háže dobré, Elsa Pataky je bez debat, má to docela dobrou kameru, historického ducha a výborné scény pokaždé, když se v nich objeví malý ptáček (skvělé). V konečném důsledku velmi rozpačitý film. Nečekejte vlkodlačí horror, budete zklamáni, pokud vás baví historické krimi drama, můžete být i spokojeni. 2,5* ()
Tento horor (?) svojím prístupom k látke ( avšak nie až tak veľkolepým a akčným ,) v mnohom pripomína francúzsku pecku BRATSTVO VLKOV. Romantickou atmosférou 19. storočia a skôr detektívnym, ako strašidelným príbehom. A na počudovanie to u mňa zafungovalo. Snáď málokedy nečakám od vlkodlačieho snímku ( a dupľom od producenta Briana Yuznu ) záplavu gore a brutality. A to je pre tento film, dosť veľká chvála. ()
Galicie 1851. Lidé se bojí chodit do lesů, protože čas od času tam někdo prostě zmizí. Pokud dojde k nalezení těla, je vždy zohaveno a roztrháno. Lid je přesvědčen, že to dělají vlci. Starosta oblasti zakazuje chodit do lesa bez povolerní a za každéhon zabitého vlka je nabízena odměna. Lidi však i nadále něco vraždí dál.... Viník je i přes pátrání nepolapitelný a tak se začíná šuškat, že je to práce vlkodlaka, který se přes den mění v počestného občana a za nocí vraždí. Do oblasti proto přijiždí věhlasný profesor, který má za pomoci vědy a svých znalostí pomoci lapit tuto nestvůru... Ten po ohledání mrtvol tvrdí, že je to dílo člověka.... Snímek je natočen podle skutečné události a je celkem dobře koukatelný. Ale i přes hodně zajímavý námět, který mohl být dotažen skoro až k hororu, naprosto postrádal napětí. To je velké mínus, protože vše bylo solidně zpracováno, dobový výprava, hezká kamera, hudba...Pro mne doposud neznámí španělští herci hráli dobře a Elsa Pataky je fakt nádherná ženská. Celé to tedy v souhrnu skutečně působí televizním dojmem a ubrat na stopáži, mohl Romasanta být dalším dílem Dobrodružství kriminalistiky... Dávám tři štříbrné kule. * * * ()
Námětem tohoto filmu jsou soudní spisy o Manuelu Blancu Romasantovi (narozen - 18. listopadu 1809 vesnice Regueiro, Esgos / zemřel † 1854). Je to první zdokumentovaný případ lykantropie (odkazuje se na duševní nemoc, ne mytologické bytí). Ve Španělsku u soudu byl případ veden pod č. 1778: "příčina Wolfman", SOUD Allariz (Orense)... - Viděno 1x + 2009 - 1/2 filmu - 40% ()
Jsem si dobře vědom toho, že každé KDYBY, vztahující se k věcem a činnostem, které již byly vykonány, je KDYBY zbytečné. Přesto si teď jedno takové nemůžu odpustit. KDYBY Romasanta režíroval Alejandro Amenábar nebo Jaume Balagueró, vznikl by film, o kterém by se v zasvěcených kruzích ještě dlouho mluvilo. Rozhodně nechci tvrdit, že takto zbyla na jazyku jen pachuť z nepovedené podívané, popřípadě, že vše zachraňoval kníže temnot Sands, to jistě ne. Jen se domnívám, že velká příležitost a obrovský potenciál byl promarněn z režisérského křesílka-namísto vynikajícího temného thrilleru s horrorovými prvky, vznikl pouze lehce nadprůměrný snímek. ()
Galerie (47)
Photo © Fantastic Factory (Filmax)
Zajímavosti (7)
- Soudní řízení, jež vešlo ve známost jako „Případ vlčího muže“, trvalo přibližně rok. Obžalovaný byl obviněn z únosů a vražd žen a dětí, které, poté co je obelhal či jinak oklamal, zbavil tělesného tuku a ten následně prodával. Během soudního procesu prohlašoval, že je obětí kouzla čarodějnice, která ho (podle něj) nechávala každý úplněk přeměnit ve vlka a vraždit lidi a trhat jejich těla v tmavých lesích, což způsobovala pradávná touha po krvi. (bassator)
- Výpověď Manuela Blanca Romasanty u soudu v Allariz - „Poprvé jsem se proměnil na hoře Couso. Potkal jsem dva velké vlky s divokým vzezřením. Náhle jsem spadl na zem, začal jsem pociťovat třas, válel jsem se a třikrát se nekontrolovatelně otočil a během několika málo vteřin jsem sám byl vlkem. Pět dní jsem strávil ve společnosti těch dvou dalších vlků, než jsem se vrátil zpět do lidské podoby a získal zpět své lidské tělo. To, které nyní vidíte, pane soudce. Ti druzí dva vlci, co přišli se mnou, se také proměnili v lidi. Byli to dva muži z Valencie. Jeden se jmenoval Antonio, druhý Don Genaro a jako já oba trpěli stejným prokletím. Dlouho jsme s Antoniem a donem Genarem vyráželi ve vlčí podobě na lov. Napadli jsme a sežrali několik lidí, protože jsme měli hlad." (bassator)
- Námětem tohoto filmu jsou soudní spisy o Manuelu Blancu Romasantovi (1809–1863). Je to první zdokumentovaný případ lykantropie (odkazuje se na duševní nemoc, ne mytologické bytí). U španělského soudu byl případ veden pod č. 1778: „příčina Wolfman“ – SOUD Allariz (Orense). (bassator)
Reklama