poster

Zůstane to mezi námi

  • Slovensko

    Zostane to medzi nami

Drama / Romantický

Slovensko / Česko, 2004, 100 min

  • DJ Kritik
    odpad!

    Plejáda kedysi populárnych hercov, ktrorí snáď hľadajú každú možnú príležitosť prezentovať sa vo filme, ale toto sa nedá nazvať ani odpadom. Bezduché scény, nezmyslené dialogy plné pubertálnych vtípkov /ale značne otrepaných/, vulgarizmy, vychádzajúce z úst T. Hanáka nedávajú žiaden zmysel, tak ako striptízový tanec okolo tyče M. Dlouhého. Majster Šindelka radšej už nie.(21.11.2007)

  • Terminus
    **

    Ohlasy vyjadřující se ke slovenskému filmu Zostane to medzi nami se až komicky opakují - píší o nepovedeném pokusu o dobovou výpověď a především akcentují neutěšený stav slovenské kinematografie. (Nejzajímavější recenze vyšla z pera Petera Jakuše - viz web biograph.phil.muni.cz.) Smysluplnější jsou pak relativně časté paralely s Jakubiskovým Post Coitum, kterýžto film se ve (vyčpěle) symbolických výjevech navážel do dehumanizovaných mezilidských (sexuálních) vztahů. I příběh Zostane.. se točí okolo (v úvodních titulcích a na plakátech výtvarně zdůrazněného) milostného trojúhelníku - tedy motivu mnohokrát ztvárněného, ale stále potenciálně poutavého. Je však tento film skutečně kritikou konzumního života (či pokusem o ni)? Neměli tvůrci v plánu ze scénáře filmové teoretičky Slaveny Pavláskové udělat leccos jen ne generační výpověď? Opravdu věříte tomu, že účast sexuologa Uzla, Zuzany "peržíčko" Belohorcové či klavíristy Mariana Vargy jsou kroky seriózního castingu? Nezdá se vám, že přísaha na zdraví otce, který je podle všeho prožraný rakovinou, už je za hranicí kritiky povrchního života? Nezdá se vám, že kritika tohoto filmu coby "nepravdivého a vyspekulovaného" není na místě? Ačkoliv Zostane to medzi nami nepovažuji za příliš poutavý film (místy je přes svižný střih i nudný), cítím potřebu upozornit na to, že není tím, čím se na první pohled zdá být. Zostane to medzi nami je při hlubším sledování těžko uchopitelný film - snad i proto se recenzenti příliš nepouštěli do broušení svého ostrovtipu. Odpusťte si proto i vy zlomyslné poznámky o nízké návštěvnosti ve slovenských kinech a dejte tomuto filmu šanci. Pro jistotu ale až při uvedení v televizi. Té více než stovky za lístek do multikina byste vlastně mohli litovat. vp 9.6.2005(12.6.2005)

  • blazenka
    *

    Hrůza, která měla zůstat jen v mysli scénáristy a režiséra a ne se cpát do filmu. Danicu Jurčovou nemůžu ani vystát, což o to, pěkná baba to je, ale to je všechno. Michal Dlouhý se také moc herecky nerozvášnil a zbývá třetí do tanga - Tomáš Hanák. Ten byl příjemně ulítlý a zachránil film od označení odpad! Díky němu slabých 20%.(12.6.2008)

  • tomtomtoma
    ***

    Zůstane to mezi námi, možná jsem shovívavý ve svém hodnocení. Určitě nikoho nepřekvapí, že Miro Šindelka má chudou filmografii. Má smůlu, ví co říci. Ale neoplývá tvůrčím nadáním a schopností se vyjádřit. Snaží vystihnout a formulovat svůj postoj k problémům současného života. Pokouší se otevřít palčivou otázku o partnerském soužití, o rozporu mezi emočním prožíváním a citově odcizeném životě v pohodlí blahobytu. Ptá se na hodnotu života v dobrodružství a nestálosti změn. Porovnává ho s otupující všedností a pokojně bojácným zařazením do nenápadnosti spořádané společnosti. Dochází k poměrně cenným závěrům. Zádrhelem je Šindelkova neschopnost používat účinným způsobem filmovou řeč. Místo prožitku nabízí hesla, místo názorné pomůcky vedení příběhu rozhazuje slova. Bez nich by byl navždy ztracený. Veřejné odsouzení si Šindelka nezasluhuje, ale díky svému neumětelství nemůže od přezíravé veřejnosti nic jiného očekávat. Hlavní postavou neurovnaného dramatu je rozhlasový D.J. Tomáš H. (Tomáš Hanák). Nabízí vášeň, prožitky, pikantnosti. Odmítá jistoty, stálost a přetvářku. Životem lze projíždět horskou drahou s expresí a uspokojenou touhou. Točí se z ní hlava, dotýká se hvězd, bolí a jede se na plný plyn. Hlavní ženskou postavou je Danica (Danica Jurčová), atraktivní ozdoba každého úspěšného muže. Volí se mezi vůní temperamentu a jistotou blahobytu. Je to jedno z nejzásadnějších dilemat současnosti! Třetím vrcholem je Michal (Michal Dlouhý), úspěšný mladý muž, který nabízí stálou existenční serióznost. K úspěšnému muži patří pouze a jen atraktivní doplňky. Rozum a zajištěná budoucnost jsou nejúčinnější zbraní. Z dalších rolí: soucitná Tomášova bývalá manželka Anna (Anna Šišková), k zoufalému činu nefunkčním partnerstvím dohnaná tlumočnice (Zdena Studenková), Michalovi dobří kamarádi Šimon (Miroslav Noga) a operní pěvec (Michal Gučík), v prázdnotě žijící Maťo (Matej Landl), Šimonova přítelkyně Lea (Szidi Tobias), rodiče Danici v očekávání (Božidara Turzonovová a Jozef Lenci), hrubiánský druh tlumočnice (Ľubomír Paulovič), Tomášova oblíbená společnice (Zuzana Belohorcová), zaskočený oddávající kněz (František Kovár), druhotná oběť autonehody (Radoslav Brzobohatý), či neúnavný prodejce medikamentů na zvýšení potence Radim Uzel. Šindelka si nasral do gatí. Má co říci, ale neumí to. S torzem jsem spokojen částečně, naštěstí je mnoho jiných filmových výtvorů, které na podobné téma dokáží kreativně a podmanivě reagovat.(10.12.2017)

  • sinp
    **

    Další matný pokus o postihnutí dneška... K velké řadě jevů vcelku průkazný, snaživý a alternující časté „tiky“ v mezilidské komunikaci. Takový je nesporně Šindelkův film. Stejně tak nevyzrálý, přehnaně ambiciózní a mísící v jednom autorské vyznání s nejpodbízivější komercí (cool hudba, cool DJ, nervní střih), což si pro fungování žádá velkého realizátora, pokud nemá zůstat v rovině nepochopeného honění ega jakéhosi lokálního artisty. Dle většiny reakcí se přesně to stalo. Částečný úspěch vidím v tom, že film po formální stránce přesně naplňuje aspekty toho, co tak kritizuje. Aktuálně moderní pojetí (leč pevně usazené ve své době, podléhající času o to rychleji) má určitou schopnost přitáhnout mladé publikum, co zná hlavně americké filmy, a současnými tématy/traumaty protkaný děj zase střední generaci. Paradoxně právě děj strašně kazí zbytek. Připomíná mi ostré filozofování ještě mutujícího adolescenta, co káže celému světu o slovech, které mu doposavaď servíroval výhradně Večerníček. Lacinost odnáší všichni tři schopní protagonisté: charismatický Hanák (alias namachrovaný osudový DJ, co „o tom všem tady moc dobře ví“), krásná Jurčová (alias schizofrenní žena dneška, jak z plakátu, nevěrohodná přes slušně vykreslený pragmatismus) a schopný Dlouhý (alias stylizovaný prototyp úspěšného muže, jediný propracován, leč má málo prostoru). Většina scén se pokouší o minimálně dvojí význam, sebedůležitost je postupně celkem otravná a vede k ubití několika perfektních nápadů. Je mi celkem líto odvážných filmů, navrch takových, které mají srovnané v hlavě, co je špatně. Jenže schází rozložení jevů do fungujícího vyprávění a natočení od někoho, kdo nehodlá vystavět za každou cenu pomník originality a pobuřování.(1.2.2012)

  • - Film byl natočen v Bratislavě. (Luky-7)

  • - Všechny hlavní postavy mají shodné křestní jméno s jejich hereckými představiteli. (Milan25)