poster

Zůstane to mezi námi

  • Slovensko

    Zostane to medzi nami

Drama / Romantický

Slovensko / Česko, 2004, 100 min

  • silent cut
    *

    Já vám nevím... Obraz - v pohodě, hudba - prazvláštní, ale dejme tomu, příběh - jednoduchý, ale v jednoduchosti je síla... herci - dobří, charizmatičtí... tak co se to pos*alo? Dialogy šustící papírem a leckdy i něčím, co se papírem utírá... Hanákův dj je parodie, Danicu bych po druhém - třetím odchodu už přes práh nepustil a být Michalem, objednám si Zuzanu... Holt konzum... Bylo mi jich líto... Ne proto, co se jim děje, ale proto, že podepsali smlouvu na tenhle film...(16.10.2007)

  • curfew77
    *

    Je to až k neuvěření, ale i s relativně hvězdným hereckým potenciálem, relativně moderním přístupem ke snímání, relativně atraktivním vizuálním prostředím a relativně zajímavou hudbou se dá ve střední Evropě natočit film, jehož scénář nutí postavy dělat a říkat nelogické a na sebe nenavazující nesmysly. Proč na takovýhle "příběh" kývli Hanák, Dlouhý, Brzobohatý (!) a koneckonců i (když ne třeba báječná herečka, tak aspoň velmi atraktivní) Danica Jurčová, nepochopím. A je strašná škoda, že někdo plýtvá výše vyjmenovaným potenciálem na tak nesmyslnou slátaninu, a Česko i Slovensko přitom dál čekají na obyčejný, reálný a přitom "sexy" natočený i napsaný film o lásce a vztazích. Hvězdička z piety k hercům, protože většina zúčastněných hrát umí. Tady ale opravdu není co. 10 %.(23.5.2008)

  • tomtomtoma
    ***

    Zůstane to mezi námi, možná jsem shovívavý ve svém hodnocení. Určitě nikoho nepřekvapí, že Miro Šindelka má chudou filmografii. Má smůlu, ví co říci. Ale neoplývá tvůrčím nadáním a schopností se vyjádřit. Snaží vystihnout a formulovat svůj postoj k problémům současného života. Pokouší se otevřít palčivou otázku o partnerském soužití, o rozporu mezi emočním prožíváním a citově odcizeném životě v pohodlí blahobytu. Ptá se na hodnotu života v dobrodružství a nestálosti změn. Porovnává ho s otupující všedností a pokojně bojácným zařazením do nenápadnosti spořádané společnosti. Dochází k poměrně cenným závěrům. Zádrhelem je Šindelkova neschopnost používat účinným způsobem filmovou řeč. Místo prožitku nabízí hesla, místo názorné pomůcky vedení příběhu rozhazuje slova. Bez nich by byl navždy ztracený. Veřejné odsouzení si Šindelka nezasluhuje, ale díky svému neumětelství nemůže od přezíravé veřejnosti nic jiného očekávat. Hlavní postavou neurovnaného dramatu je rozhlasový D.J. Tomáš H. (Tomáš Hanák). Nabízí vášeň, prožitky, pikantnosti. Odmítá jistoty, stálost a přetvářku. Životem lze projíždět horskou drahou s expresí a uspokojenou touhou. Točí se z ní hlava, dotýká se hvězd, bolí a jede se na plný plyn. Hlavní ženskou postavou je Danica (Danica Jurčová), atraktivní ozdoba každého úspěšného muže. Volí se mezi vůní temperamentu a jistotou blahobytu. Je to jedno z nejzásadnějších dilemat současnosti! Třetím vrcholem je Michal (Michal Dlouhý), úspěšný mladý muž, který nabízí stálou existenční serióznost. K úspěšnému muži patří pouze a jen atraktivní doplňky. Rozum a zajištěná budoucnost jsou nejúčinnější zbraní. Z dalších rolí: soucitná Tomášova bývalá manželka Anna (Anna Šišková), k zoufalému činu nefunkčním partnerstvím dohnaná tlumočnice (Zdena Studenková), Michalovi dobří kamarádi Šimon (Miroslav Noga) a operní pěvec (Michal Gučík), v prázdnotě žijící Maťo (Matej Landl), Šimonova přítelkyně Lea (Szidi Tobias), rodiče Danici v očekávání (Božidara Turzonovová a Jozef Lenci), hrubiánský druh tlumočnice (Ľubomír Paulovič), Tomášova oblíbená společnice (Zuzana Belohorcová), zaskočený oddávající kněz (František Kovár), druhotná oběť autonehody (Radoslav Brzobohatý), či neúnavný prodejce medikamentů na zvýšení potence Radim Uzel. Šindelka si nasral do gatí. Má co říci, ale neumí to. S torzem jsem spokojen částečně, naštěstí je mnoho jiných filmových výtvorů, které na podobné téma dokáží kreativně a podmanivě reagovat.(10.12.2017)

  • Radko
    **

    Najdlhšia reklama na obchodno-zábavné centrum Aupark má podobu milostnej zápletky, ktorej kľúčové momenty prebehnú v bare s romantickým pozadím fučiacich tiel posilňovne tohto megastoru. Ambície tvorcov boli väčšie ako nakrútiť prostý ľúbostný klip zo súčasnej Bratislavy - ale režisérske kvality len potvrdili rozpačitý pocit zo Šindelkovho debutu Vášnivý bozk. Užívateľ Terminus to vystihol - nejde o ľahko uchopiteľný film, primárne ani o tú reklamu (nadužívanie Auparku rozoznajú asi len Bratislavčania). Ale na to, aby vznikla zároveň plnokrvná paródia, zároveň ľúbostná dráma a zároveň nadžánrové poetično s nečakanými minivstupmi známych hercov, hudobníkov a výtvarníkov tento film nemá. Prečo? Medzi plytkými dialógmi sa síce nájde aj vydarenejší žart na tému prázdneho života zrýchlene úspešných a šašov-umelcov, ale zároveň je tam veľa slovnej i obrazovej vaty a tiež množstvo insiderských žartíkov, ktorým nezasvätení nemajú šancu porozumieť. Verím, že tvorcovia sa bavili dobre, a zostalo to medzi nimi. Medzi mňou a filmom ostalo trocha subjektívnej radosti pri záberoch bratislavských lokácií. Dodatok (3. 9. 2008): Po tom, čo som uvidel Polčas rozpadu musím ísť s hodnotením vyššie. Je síce ťažko porovnávať dva braky, ale toto malo aspoň aký-taký spád a humor. 30%(22.8.2008)

  • Triple H
    *

    Kúpil som si to v stánku za pajcku a veru- nebanoval som. :-) Zo začiatku som mal ešte celkom pozitívny pocit- páčili sa mi úvodné titulky a k nim elektronická hudba. Páčil sa mi aj počiatočný dej- Hanákov pokus o samovraždu, ktorú mu pokazila neuveriteľná náhoda, ktorá sa potom začala komplikovať. Cameo Rasťa Piška ma dokonca pobavilo- tomu hovorím "real estate agent". :-)) Ale potom sa to všetko rozsype. Šindelka ako blázon cpe do filmu akýkoľvek nápad má a výsledný dej je neskutočný maglajz s tak prehnane širokým záberom, že v konečnom dôsledku nefunguje nič. Spočiatku zaujímavá elektronická hudba začne postupne liezť na nervy, no a keď Michal Dlouhý rozbalí svoj striptíz, tak už som naozaj len čumel. To bolo ťažké WTF. A Michalom Dlouhým sa dostávam pekne k hercom, ktorí sú...snaživí a robia čo môžu, ale zázraky sa robiť skrátka nedajú. Tomáš Hanák z toho vychádza najlepšie a fakt, že tento chlapík so cťou zahral svojho DJ-asi niečo vypovedá o jeho kvalitách. Jurčová a Dlouhý sa tiež snažia, ale u nich to miestami zahapruje. Takisto je vo filme prehnane veľa cameo vystúpení. Film sa pomaly stáva prehliadkou známych ľudí. Radim Uzel? Michal Gučík (ten bol teda ale sakra vypečený)? Marek Vašut (detektív v Bratislave- ehm, OK)? Marián Varga? Absolútne zbytočné. Ako všetky ostatné, len niektoré boli samo o sebe aj podarené - Matej Landl (ten bol dobrý), Zuzana Belohorcová (kupodivu adekvátne zvolená svojej postave) a potom už spomenutý Rasťo Piško, ktorý naozaj zaválel. Takže- takto nie. Pokusy o moderný film sa cenia, ale z tohto je očividné, že Šindelka sa až priveľmi kŕčovito snažil vyrobiť akýsi slovenský Trainspotting krížený s Americkou krásou krížený s Fight Clubom krížený so Samotármi. A nefunguje to. Pár dobrých nápadov, ale absolútne zaniknú. A nabudúce poprosím normálny scenár s logickým jednaním hlavných postáv. A faktu, že Au Park (slovenská verzia amerických malls) je tu za hyper-moderné, vychytené cool miesto sa za pár rokov budú všetci asi dobre smiať. Dúfajme.(13.8.2008)

  • - Všechny hlavní postavy mají shodné křestní jméno s jejich hereckými představiteli. (Milan25)

  • - Film byl natočen v Bratislavě. (Luky-7)