Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zostane to medzi nami je příběhem tří lidí, kteří neumí žít ve dvojici, ale nemají odvahu žít sami. Hlavní postava Danica (Danica Jurčová) žije již delší dobu s úspěšným Michalem (Michal Dlouhý), který jí poskytuje vše kromě lásky. Smířená se vztahem, který je více přátelský než partnerský a má již být brzo završen svatbou, poznává náhodně charismatického Tomáše (Tomáš Hanák). Ten do jejího uspořádaného života přináší dosud nepoznané silné emoce. Danica, fascinovaná Tomášovými temnými tajemstvími, propadá vášni a emocím rodícího se vztahu, které ji postupně začnou natolik spoutávat, až se stanou nesnesitelnými. Zmatená Danica opět zatouží po Michalově chladné racionalitě a vrací se do náruče jistoty, kterou tak důvěrně zná. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (51)

silent cut 

všechny recenze uživatele

Já vám nevím... Obraz - v pohodě, hudba - prazvláštní, ale dejme tomu, příběh - jednoduchý, ale v jednoduchosti je síla... herci - dobří, charizmatičtí... tak co se to pos*alo? Dialogy šustící papírem a leckdy i něčím, co se papírem utírá... Hanákův dj je parodie, Danicu bych po druhém - třetím odchodu už přes práh nepustil a být Michalem, objednám si Zuzanu... Holt konzum... Bylo mi jich líto... Ne proto, co se jim děje, ale proto, že podepsali smlouvu na tenhle film... ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězdička za Danicu Jurčovou a její červené hadříky. Skoro by se mi chtělo napsat, že jinak není co dodat. A vlastně to odpovídá pravdě. Nechápu, jak se mohli tři výborní herci upsat něčemu takovému. Zmatený a nesmyslný děj, praštěné postavy, příšerná hudební složka, tady je zkrátka všechno špatně. Už jsem dlouho neviděl film s tak slabým hodnocením. ()

Reklama

Terminus 

všechny recenze uživatele

Ohlasy vyjadřující se ke slovenskému filmu Zostane to medzi nami se až komicky opakují - píší o nepovedeném pokusu o dobovou výpověď a především akcentují neutěšený stav slovenské kinematografie. (Nejzajímavější recenze vyšla z pera Petera Jakuše - viz web biograph.phil.muni.cz.) Smysluplnější jsou pak relativně časté paralely s Jakubiskovým Post Coitum, kterýžto film se ve (vyčpěle) symbolických výjevech navážel do dehumanizovaných mezilidských (sexuálních) vztahů. I příběh Zostane.. se točí okolo (v úvodních titulcích a na plakátech výtvarně zdůrazněného) milostného trojúhelníku - tedy motivu mnohokrát ztvárněného, ale stále potenciálně poutavého. Je však tento film skutečně kritikou konzumního života (či pokusem o ni)? Neměli tvůrci v plánu ze scénáře filmové teoretičky Slaveny Pavláskové udělat leccos jen ne generační výpověď? Opravdu věříte tomu, že účast sexuologa Uzla, Zuzany "peržíčko" Belohorcové či klavíristy Mariana Vargy jsou kroky seriózního castingu? Nezdá se vám, že přísaha na zdraví otce, který je podle všeho prožraný rakovinou, už je za hranicí kritiky povrchního života? Nezdá se vám, že kritika tohoto filmu coby "nepravdivého a vyspekulovaného" není na místě? Ačkoliv Zostane to medzi nami nepovažuji za příliš poutavý film (místy je přes svižný střih i nudný), cítím potřebu upozornit na to, že není tím, čím se na první pohled zdá být. Zostane to medzi nami je při hlubším sledování těžko uchopitelný film - snad i proto se recenzenti příliš nepouštěli do broušení svého ostrovtipu. Odpusťte si proto i vy zlomyslné poznámky o nízké návštěvnosti ve slovenských kinech a dejte tomuto filmu šanci. Pro jistotu ale až při uvedení v televizi. Té více než stovky za lístek do multikina byste vlastně mohli litovat. vp 9.6.2005 ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Další matný pokus o postihnutí dneška... K velké řadě jevů vcelku průkazný, snaživý a alternující časté „tiky“ v mezilidské komunikaci. Takový je nesporně Šindelkův film. Stejně tak nevyzrálý, přehnaně ambiciózní a mísící v jednom autorské vyznání s nejpodbízivější komercí (cool hudba, cool DJ, nervní střih), což si pro fungování žádá velkého realizátora, pokud nemá zůstat v rovině nepochopeného honění ega jakéhosi lokálního artisty. Dle většiny reakcí se přesně to stalo. Částečný úspěch vidím v tom, že film po formální stránce přesně naplňuje aspekty toho, co tak kritizuje. Aktuálně moderní pojetí (leč pevně usazené ve své době, podléhající času o to rychleji) má určitou schopnost přitáhnout mladé publikum, co zná hlavně americké filmy, a současnými tématy/traumaty protkaný děj zase střední generaci. Paradoxně právě děj strašně kazí zbytek. Připomíná mi ostré filozofování ještě mutujícího adolescenta, co káže celému světu o slovech, které mu doposavaď servíroval výhradně Večerníček. Lacinost odnáší všichni tři schopní protagonisté: charismatický Hanák (alias namachrovaný osudový DJ, co „o tom všem tady moc dobře ví“), krásná Jurčová (alias schizofrenní žena dneška, jak z plakátu, nevěrohodná přes slušně vykreslený pragmatismus) a schopný Dlouhý (alias stylizovaný prototyp úspěšného muže, jediný propracován, leč má málo prostoru). Většina scén se pokouší o minimálně dvojí význam, sebedůležitost je postupně celkem otravná a vede k ubití několika perfektních nápadů. Je mi celkem líto odvážných filmů, navrch takových, které mají srovnané v hlavě, co je špatně. Jenže schází rozložení jevů do fungujícího vyprávění a natočení od někoho, kdo nehodlá vystavět za každou cenu pomník originality a pobuřování. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Zůstane to mezi námi, možná jsem shovívavý ve svém hodnocení. Určitě nikoho nepřekvapí, že Miro Šindelka má chudou filmografii. Má smůlu, ví co říci. Ale neoplývá tvůrčím nadáním a schopností se vyjádřit. Snaží vystihnout a formulovat svůj postoj k problémům současného života. Pokouší se otevřít palčivou otázku o partnerském soužití, o rozporu mezi emočním prožíváním a citově odcizeném životě v pohodlí blahobytu. Ptá se na hodnotu života v dobrodružství a nestálosti změn. Porovnává ho s otupující všedností a pokojně bojácným zařazením do nenápadnosti spořádané společnosti. Dochází k poměrně cenným závěrům. Zádrhelem je Šindelkova neschopnost používat účinným způsobem filmovou řeč. Místo prožitku nabízí hesla, místo názorné pomůcky vedení příběhu rozhazuje slova. Bez nich by byl navždy ztracený. Veřejné odsouzení si Šindelka nezasluhuje, ale díky svému neumětelství nemůže od přezíravé veřejnosti nic jiného očekávat. Hlavní postavou neurovnaného dramatu je rozhlasový D.J. Tomáš H. (Tomáš Hanák). Nabízí vášeň, prožitky, pikantnosti. Odmítá jistoty, stálost a přetvářku. Životem lze projíždět horskou drahou s expresí a uspokojenou touhou. Točí se z ní hlava, dotýká se hvězd, bolí a jede se na plný plyn. Hlavní ženskou postavou je Danica (Danica Jurčová), atraktivní ozdoba každého úspěšného muže. Volí se mezi vůní temperamentu a jistotou blahobytu. Je to jedno z nejzásadnějších dilemat současnosti! Třetím vrcholem je Michal (Michal Dlouhý), úspěšný mladý muž, který nabízí stálou existenční serióznost. K úspěšnému muži patří pouze a jen atraktivní doplňky. Rozum a zajištěná budoucnost jsou nejúčinnější zbraní. Z dalších rolí: soucitná Tomášova bývalá manželka Anna (Anna Šišková), k zoufalému činu nefunkčním partnerstvím dohnaná tlumočnice (Zdena Studenková), Michalovi dobří kamarádi Šimon (Miroslav Noga) a operní pěvec (Michal Gučík), v prázdnotě žijící Maťo (Matej Landl), Šimonova přítelkyně Lea (Szidi Tobias), rodiče Danici v očekávání (Božidara Turzonovová a Jozef Lenci), hrubiánský druh tlumočnice (Ľubomír Paulovič), Tomášova oblíbená společnice (Zuzana Belohorcová), zaskočený oddávající kněz (František Kovár), druhotná oběť autonehody (Radoslav Brzobohatý), či neúnavný prodejce medikamentů na zvýšení potence Radim Uzel. Šindelka si nasral do gatí. Má co říci, ale neumí to. S torzem jsem spokojen částečně, naštěstí je mnoho jiných filmových výtvorů, které na podobné téma dokáží kreativně a podmanivě reagovat. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Film byl natočen v Bratislavě. (Luky-7)
  • Ve filmu jsou použita výtvarná díla autorů Pavola Macha, Štefana Beličky, Martina Dzurka a Petera Meszároše. (GASTON73)
  • Všechny hlavní postavy mají shodné křestní jméno s jejich hereckými představiteli. (Milan25)

Reklama

Reklama