Režie:
Michaela PavlátováKamera:
Martin ŠtrbaHrají:
Martha Issová, Jiří Mádl, Jan Dolanský, David Novotný, Kristýna Badinková Nováková, Lenka Termerová, Jana Hubinská, Václav Helšus, Igor Chmela (více)Obsahy(1)
Ofka skončila střední školu, teď pracuje v nonstopu, pachtí se se životem a neví co dál. Přes den dospává, žije až po setmění. Je to... dítě noci. V hlavních rolích filmu Michaely Pavlátové dominují Martha Issová a Jiří Mádl ocenění na loňském MFF Karlovy Vary.
Ofka (Martha Issová) propadla zvláštní letargii: zatímco většina jejích spolužáků ze střední školy pokračuje ve studiu, ona odmítá opustit šalebné pohodlí dětství, jež se však rychle začíná měnit v dusnou past. Prodává v nonstop obchůdku svého švagra Edy (David Novotný) a nechává kolem sebe poletovat střípky zmarněných osudů stálých i náhodných zákazníků i těch dávných kamarádů, kteří stejně jako ona skutečně žijí pouze v noci. Občas zaskočí za partičkou popíjející ve vltavském přístavu, potuluje se ulicemi s podivínským Ubrem (Jiří Mádl), který z popelnic fascinovaně loví odložené věci a beznadějně ji miluje, vyhýbá se Mírovi (Jan Dolanský), jenž ji naopak milovat přestal. Je jí však pořád jasnější, že jednoho dne se musí rozloučit s dětstvím, překročit hranice rodné čtvrti a začít něco dělat se svým životem… Na Oscara nominovaná režisérka Michaela Pavlátová ve svém druhém celovečerním projektu – intimním příběhu dívky uvázlé mezi dětstvím a dospělostí – vsadila na autentičnost a na zajímavé prostředí pražského Karlína. Ve filmu dále hrají Kristýna Nováková, Lenka Termerová, Václav Helšus, Igor Chmela, Simona Babčáková... Martha Issová a Jiří Mádl byli za herecké výkony ve filmu Děti noci oceněni na loňském MFF Karlovy Vary. Film o křehkém přátelství, lásce a naději byl natočen podle scénáře Ireny Hejdové, jenž v roce 2006 získal Cenu Sazky v rámci Českého lva.
(oficiální text distributora)
Videa (4)
Recenze (400)
Jako docela to ušlo. Bylo to solidně natočený, výborně zahraný a příběh to mělo taky dobrej. Jenom ta postava Marthy Issový mě fakt strašně srala. Na každýho má blbý keci, pokaždý uraženě odejde že jí nikdo nerozumí... Jako chápu že to byl záměr, ale bylo to na mě fakt moc a strašně mi ta její postava kazila celej film. Bejt Ubrem (výbornej Mádl) tak jí pošlu do hajzlu. 50% ()
A je to tady. Někdo konečně natočil celovečerní reklamu. Rekord posledních Básníků v product placementu překonán. A film? Vám ani nevim. O čem že to vlastně bylo? Jooo o těch mladejch, ale já si myslel, že takhle je vidí třeba moje babička a ne tvůrci, co jsou skoro stejně staří jako já. A dál? No furt se tam pila nějaká sodovka z Varů, chválil jeden pivovar a názvy všech produktů se v každé scéně moc pěkně otáčely na kameru. Až si říkám, jestli nedošlo nejdřív k dohodě o propagaci všech těch výrobků a teprve potom se kolem nich vytvořila nějaká scénka (kafe od mekáče, prázdný stůl s lahvemi, doplňování zboží do regálů). Já měl takový dojem snad po celou dobu. Prostě a jednoduše další tuzemská zbytečnost, která se mi vykouří z hlavy už během následujícího dne a která mi vlastně pouze pořádně hnula žlučí, protože jenom nechápavě kroutim hlavou a nestíhám všechny ty oslavný komentáře všude tady okolo. Obrovské překvapení? Autentické? Dialogy jako ze života? Pche, klišé na klišé o ničem za slabých 40%. P.S. Jo a Mádl s Issovou jsou výtečný. To jenom abych nebyl za totálního prudiče. ()
Kdyby tu snad byl někdo, kdo by dal na moje hodnocení, ten ať zví, že jsem u tohoto filmu usnul. A to se mi v kině moc často nestává... Jestli byly zbylé tři hvězdy ukryté v pasáži, ve které jsem spal spokojeným spánkem, kéž mi tvůrci prominou. Ale to, co jsem jinak viděl na víc než dvě pěticípé ozdoby rozhodně nemá. ()
Skočili jsme do života unuděné mladé holky, která nevěděla, co chce. Protože to nevěděla a byla líná něco se svým životem udělat a bylo jí tak protivné o tom vůbec přemýšlet, všechno se posralo. Že chce jen podrbat za uchem, taky nikdo nepochopil, hned by ji chtěli drbat jinde. Hlavní postavy byly ploché a nudné, ostatně jako celý film, takže se to dobře ztrácelo. Je jasné, co tím chtěl básník říct, ale proč jen ten český básník to neumí říct ještě jinak? Proč nepoužije ještě jinou metaforu? ()
Na film to je trochu nuda, ale koukat se na to dá, protože příběh má hlavu a patu - snaží se ukázat život holky, která se nechce z dětství přehoupnout do role dospělé, je trochu rozpolcená a neá jasno, co chce. ...což je mi blízké, takže těch 81 minut nebyl úplně ztracený čas a aspoň mě donutily trochu přemýšlet ()
Galerie (7)
Zajímavosti (9)
- Ve filmovém bytě Ofčiny (Martha Issová) rodiny žila rodina režisérky Michaely Pavlátové. Nachází se na adrese Ul. Prvního pluku, křižovatka Sokolovská, Praha. (Elisebah)
- Scenáristka Irena Hejdová se ve filmu mihne jako "dívka v zeleném tričku" beroucí si panáka u baru ve scéně následující po setkání Ofky (Martha Issová) a Martiny (Kristýna Nováková-Fuitová) na toaletě diskotéky. (Monte_404)
- Kvůli slovenskému akcentu Jany Hubinské (doktorka) ji při postsynchronech nadabovala Zuzana Stivínová. (funhouse)
Reklama