VOD (1)
Obsahy(1)
Hlavní postavou téhle málo známé povídky od Roalda Dahla je profesionální krysař. (Netflix)
Recenze (38)
Krysař je v rámci Andersonových kraťasů na motivy Dahla asi tím nejhrubším kouskem, na čemž mělo podíl jak maskování Ralpha Fiennese tak i stop motion animace s krysou (která se ve filmu fakt nakonec objevila). Vedle myší (Čarodějky) měl Dahl slabost očividně i pro jejich přerostlé příbuzné. ()
Nejslabší z kraťasů Wese Andersona podle předlohy Roalda Dahla. Přišlo mi to takové nijaké (v porovnání s ostatními) a občas by tomu trocha té názornosti prospěla. Ne vše musí být popsáno. Ani mě to nijak nenutilo přemýšlet, narozdíl od ostatních kraťasů. ()
Nečítal som predlohu ale viem si predstaviť, že by sa to čítalo dobre. Na adaptáciu sa dobre nepozerá. Anderson už nudí. Celé je to ako divadlo natočené na film. Ani pri 17 minútovej stopáži nedokázal udržať moju pozornosť. Asi najviac mi vadí ten “rozprávač” opisujúci dej popri tom ako pozerá do kamery. Strč si to niekam. ()
Mám obecně problém se všemi těmi třemi povídkami z toho hlediska, že všechny mají takové vyznění-nevyznění, a je tam spousta věcí, které si má asi divák (a asi i čtenář) domýšlet. Krysař se při krátké stopáži nebojí přeskakovat mezi žánry a podobně jako zbylé povídky upozorňovat na důležitá témata. Fiennes převtělený do naprostého hnusáka herecky válí, ale podobně jako u zbylých krátkých povídek, ani tady to nedokáže úplně vtáhnout. ()
Z těch 4 kraťasů, které WA natočil pro Netflix mě tento bavil nejvíc, protože postava Krysaře je zajímavá a Fiennesem dobře zahraná. Jinak je to ale stejná manýristická píčovina bez pointy jako zbylé tři. Dahlovy povídky jsem nečetl, ale věřím, že ty tu pointu nebo význam skýtají. Anderson to však není schopen vystihnout, neboť je příliš zaujat tím svým manýristickým stylem, který v těchto čtyřech kraťasech dosáhl už neúnosnosti (a to jsem si myslel, že po Asteroid City hlouběji neklesne, jenže se překonal). To je dáno tím, že postavy neustále říkají do kamery to, co právě dělají nebo to, co hodlají udělat. Je to otravné a zcela zbytečné, protože divák to buď vidí anebo to vzápětí uvidí. Netřeba to divákovi filmu vyprávět tak, jako by to musel činit vypravěč knihy. ()
Galerie (5)
Photo © Netflix
Reklama