Režie:
Liliana CavaniKamera:
Alfio ContiniHudba:
Ennio MorriconeHrají:
John Malkovich, Dougray Scott, Ray Winstone, Hanns Zischler, Lena Headey, Lutz Winde, Chiara Caselli, Paolo Paoloni, Jurij Rosstalnyj, Hendrikje Fitz (více)Obsahy(1)
Tom Ripley je bohatý Američan, který žije v nádherné vile na italském venkově. Za maskou kultivovaného znalce umění a milovníka života se však skrývá nebezpečný zločinec, který nezná emoce a neví, co jsou to výčitky svědomí. Jeho jedinou zlidšťující vlastností je slabost pro studium lidského chování. Když za ním do Itálie přijede bývalý společník z podsvětí s žádostí, aby ho zbavil nepohodlného konkurenta, vycítí Ripley příležitost k rozehrání smrtící hry. Její obětí se má stát chudý rámař Jonathan, umírající na leukémii, který byl tak neprozřetelný, že Toma nedávno urazil. Tom Ripley je hrdinou celkem pěti knih americké spisovatelky Patricie Highsmithové, který svou čirou amorálností nepřestává fascinovat čtenáře po celém světě již od roku 1955, kdy se poprvé objevil v románu Talentovaný pan Ripley. A nepřestává fascinovat ani filmaře. Vždyť jen samotná Ripleyho hra se dočkala již dvou filmových zpracování. Poprvé ji pod názvem Americký přítel zfilmoval v roce 1977 Wim Wenders s Dennisem Hopperem a Brunem Ganzem v hlavních rolích. Ve filmové verzi italské režisérky Liliany Cavaniové exceluje v roli Ripleyho John Malkovich, jemuž v roli Jonathana velmi dobře sekunduje nepříliš známý britský herec Dougray Scott. K působivosti snímku, který je stejně kultivovaný a chladný jako jeho hrdina, přispívá hudba legendárního Ennia Morriconeho a vytříbená kamera Alfia Continiho. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (97)
Malkovich je výborný ksicht na Ripleyho postavu, slizúň ako sa patrí. Ide o zabíjanie pre peniaze alebo v konečnom dôsledku v mene lásky, zaujímavá dilema. Výborne rozvíjajúci sa film prináša očakávania diváka. Čakáte na niečo... niečo prekvapivé, ale tam sa čakanie končí. Škoda. Film pôsobí ako „umeleckejšia“ verzia Hannibala s pologangsterským príbehom, v ktorom napriek charizme Malkovicha vyzdvihujem aj nenápadného Winstonea. ()
John Malkovich je nepochybně výborný herec a i tady mu role sedla. Ale i když zde předvedl solidní výkon, na můj vkus jde o průměrný thriller. Abych dal ještě o hvězdičku víc, musel by mě tento film dát ještě něco víc. Nějaký překvapivý moment, zvrat nebo nečekané rozuzlení. A to se nestalo, proto tedy 50%. ()
I s odřenou bradou dávám za 4 a to jen díky silnému závěru. To, co mu předchází není nikterak interesantní. Zápletka je dost jednoduchá a situace, které mají být napínavé, jimi nejsou. Lišák Malkovich je však opět geniální, zato D. Scott je obyčejný nejen na "plátně". Sečteno podtrženo, jedná se o nijak výjimečné drama s vystupňovaným závěrem. 67% ()
Talentovaný Pan Ripley mě naprosto uzemnil a nyní mi činí škodolibou radost pouštět ho nevědoucím kamarádům, kteří čekají další Damonovský slaďák, nebo maximálně nějaké lehčí drama. Ripleyho Hra již nemůže diváka šokovat tolik, jako jednička, přesto však dramatický náboj zůstal a Malkovich je ideálním představitelem již staršího Toma Ripleyho, zkušeného a samozřejmě - chladného vraha. ()
Výrazně odlišné než film s Mattem Damonem. Méně psychologie, kdy se Tom Ripley teprve poznává, ale více sebejisté kriminálky, kde se vrší mrtvoly. Jinak ale až na scénu ve vlaku je to poměrně lehko zapomenutelný průměr, který zaujme maximálně tak dobrými herci a prostředím a atmosférou, která připomíná starší evropské kriminálky, byť pochopitelně v kvalitnějším provedení. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (8)
- V původním románu Patricie Highsmith se většina akcí odehrává ve Francii, nikoli v Itálii. Dále Tom Ripley (John Malkovich) a Jonathan Trevanny (Dougray Scott) jsou oba ženatí s francouzskými ženami, které se jmenují Heloise a Simone, nikoli Luisa a Sarah. (Epistemolog)
- Film sa natáčal v Nemecku (Berlín, Hamburg), Veľkej Británii (Isle of Man) a Taliansku (Padova, Rím, Treviso a Vicenza). (Arsenal83)
- John Malkovich v rozhovoru pro BBC poznamenal, že předtím, než si zahrál v tomto filmu, se přiblížil režii Talentovaného pana Ripleye (1999) a že jednal o získání práv na režii remaku první adaptace filmu V plném slunci (1960). (Epistemolog)
Reklama