Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Dan LaustsenHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mia Wasikowska, Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Charlie Hunnam, Jim Beaver, Burn Gorman, Leslie Hope, Doug Jones, Jonathan Hyde, Bruce Gray, Emily Coutts (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Edith Cushingová (Mia Wasikowska) je na svou dobu velmi emancipovaná dívka s literárním talentem a nepěkným traumatem z dětství, s nímž se vypořádává právě psaním. Záhadnému cizinci, siru Thomasi Sharpeovi (Tom Hiddleston), se její texty líbí, jí se pro změnu zamlouvá on. Dokonce tak, že po tragické otcově smrti brzy odloží smutek a provdá se za něj. Díky sňatku se stane spolumajitelkou panství Purpurový vrch, jemuž vévodí majestátní, leč chátrající viktoriánský dům, jehož děravou střechou padá do vstupní haly déšť, sníh a listí. V jeho ponurých stěnách se Edith rozhodně necítí jako doma. Přispívá k tomu odměřenost její švagrové Lucille (Jessica Chastain) a spousta děsivých vizí, jež ji provázejí od chvíle, kdy prvně překročila práh. Edith je sice k smrti vyděšená, zároveň ji ale zvědavost nutí odhalovat tajemství, které se dům snaží pohřbít. Že jí při téhle pátrací akci půjde neustále o život, asi není potřeba dodávat. (Cinemart)
(více)Videa (25)
Recenze (780)
Skutočne netuším, kto je v tomto obludne zlom filme horší. Či Mia Wasikowska, či Tom Hiddleston, či Jessica Chastain, či Guillermo del Toro. Ale asi posledný menovaný. Tvrdil, že máme od Purpurového vrchu čakať tvrdú gotickú hororovú jazdu. Ničoho takého sme sa nedočkali. Sídlo je (občas) pôsobivé, ale tým to hasne. Scény s duchmi sú úplne zbytočné (keď si to predstavíte bez nich, so šokom si uvedomíte, že by šlo von maximálne pár minút a dej by nijako významne neutrpel) a hlavne nestrašidelné. Ak sa tohto niekto bude báť, potom je fakt malé dieťa alebo je to jeho druhý horor v živote. Z postáv najlepšie dopadol Charlie Hunnam a aj on je dosť slabý. Del Toro ďalej sľuboval hardcore násilie a sexualitu, ale z toho prvého si spomínam len na pôsobivé rozmlátenie ľudskej hlavy o umývadlo a z toho druhého Lokiho zadok, z čoho mimochodom dodnes mám nočné mory. "Šokujúce" twisty snáď ani nikto normálny nemohol myslieť vážne, veď je to klišé staré minimálne 50 rokov. Del Toro je úplne mimo a čím viac vecí robí v Hollywoode za veľké peniaze, tým viac naho*no to je. Mal by sa vrátiť urgentne domov a tam pokračovať v nakrúcaní peciek ako Princ bez kráľovstva a Faunov labyrint. Rozpočet 55 miliónov, celosvetová tržba 74. Slabota. ()
Pacific Rim představil destruující akci, která se rychle okouká, emoce, které jsou nefunkční a dialogy, které zase plytké, Hobitem si to pak u mě Guillermo del Toro rozhodně nevylízal (ač se podílel jen na scénáři). Nyní přichází s kusem, který se chtěl vydrápat alespoň tam, kam fantazijní Faunův labyrint. Nevyšlo to. Tenhle Mexičan udělal další chybný krok (netuším, proč si vybral tak přízemní, konzervativní a neoriginální látku), respektive je absolutně věrný žánrovým klasikám. Takže buď přistoupíme na gotickou romanci, nebo půjdeme o dům dál. Jedna naivka tu totiž na konci 19. století zjistí, že její milý tají něco děsivého. Jenže ve viktoriánském sídle stojí proti odhalení tajemství duchové i manželova sestra. Del Tora nad vodou drží cit pro výtvarnou extravaganci, sráží ho naopak spousta utahaných scén a předlouhá stopáž. Chápu, že nechtěl být poplatný mladému znuděnému diváctvu, jenže když mi toho kromě výpravy, několika nápadů a charismatického Toma Hiddlestona s tajemstvím moc nezůstalo, je něco špatně. Na jeho pravidla hry jsem tak ani já nepřistoupil. Moje smůla. ()
Vážené čtenářstvo upozorňuji, že následují jenom spoilery, pouze spoilery a pro samý spoiler nebude mít kam odložiti slinu. Dějství prvé. Vyblitá grafomanská schizofrenička provádí taneční freje s jakýmsi zchudlým barometrem z Blitánie. Okolo postávají všelijaké rašple a natahují držky. Vše (až na naši ústřední skoroalbínku) je pěkně barevné. Abych neopomněl - objevila se i samička od ducha, která již dvakrát bubla! Duchna je sice ekl, ale zatím nebojím se nic. Dějství druhé. Barometr v minulosti cosi prosral, což nám komplikuje milostnou linku. Odhalil to otec rodu, za chvilku však trčí papuče! Výborně, ostrovan se může spissovnici dostat na kobylku, případně ona jemu na koníčka. Netrpělivě čekám, jestli má prsní dvorce stejně bezbarvé, jako xycht. Dějství třetí. Kvůli duševnímu zdraví diváků je odmítá ukázat, ale mě neošálí. Určitě vypadají jako tvaroh na ledu. Zatímco vyjukávají další duchny, začínám mít vážně strach. Že si rozzívnu hlavu na dvě poloviny. Dějství čtvrté. Barometr přestal dělat buzolu a natrhl bělnaté hýždě. Bubáci ve svých uspávacích snahách excelují. Dějství páté. Sněží. Přijíždí princ na bílém lékařském plášti. Barometr osciluje mezi vyblitkou a jebatelnou ségrou. Napětí graduje, jedno víčko mám ospalky slepené, až hanba. Dějství šesté. Finále! Barometr hyne na vnitřní krvácení do oka a Drusille trošku ujíždějí nervy. Holky jdou na nože, ovšem slečna pudr za vydatné pomoci ektoplazmy vítězí. Padá mi hlava do instantních nudlí..... Mohlo to být i horší. Kdybych žral kuře na paprice, určitě by z trika nechtělo pustit. Prostě by se to zapralo, no. ()
Nechám si líbit. Horor, jaký dá vzpomenout na poctivý časy, něco jako v posledních letech DRAG ME TO HELL nebo TRICK R TREAT. Přizraky kostlivců s cáry masa, pohádkově vychytaný prostředí, charisma, překvapivě brutální vraždy, odkrývání tajemství do poslední chvíle, to všechno s citem a dostatečným rozpočtem. Než vyloženě strašidelně to působí jako mysteriózní krimi. Neohromí, potěší, stačí. A momentálně jako taková před-halloweenská projekce ideál. ()
„Také mám nepříjemné zkušenosti s duchy! Když mi jednoho sychravého podzimního večera na panství Faggots Manor připravil skotský majordomus Anghnus ledvinkový puding s fazolkami dle receptu vévodkyně z Fartchesteru, usral jsem si tak, že z toho vyhaslo v krbu a v celém východním křídle se rozhýbaly závěsy.“ SHELLEY, Percy Bysshe. Óda větru západnímu – předmluva. Nikdy nepublikováno. *** S vědomím toho, jak temné erkové poetiky a mrazivé gotické imaginace byl pan Býkovský schopen ještě před sedmi lety, musí člověk potlačovat zvracení, pocit pohrdání a smutek nad dalším komercí Holého údu zkurveným talentem, který se po mangoidních homotransformerech začal utápět v prostoduchých duchařinách. A tak ve výtvarně perverzním, úchylně vybarvičkovaném viktoriánském sídle, kde se musí čurákovat se svícny, protože elektřinu natáhli jen do sklepa, a kde k tomu výtahu chyběly už jen jezdící schody a travelátor, po nichž by se všichni ti až žertovní bubudigianimáci mohli po nocích prohánět a strašit zvláštní školou povinné dementy, někomu dírou ve střeše scénáristicky kape na karbit. Nad ubohou, nudnou a vyčpělou zápletkou by možná tak před sto lety Dafné dy Muryjé samým napětím uhladila mastifa Šarlotky Bronteové, avšak soudobý divák akorát otráveně dosmaží Sájlenthil, představí si Mery Šely ve spodním prádle, načež mu z toho všeho povisne Ušer a jde znuděně spát. Svůj táhlý prd navíc náš mexický otyloň ještě vytunil dvěma nejhnusnějšími neherečkami současné bizáromatografie. Slečna Vašíkovská sice svým obvyklým unifikovaně zpruzeným výrazem „Mámoparnakundě“ do toho obludária alespoň trochu zapadne, ale Džesyka je jako vždy odpudivě tragická a brutálně nedává ani tu šílenou krávu, i když tady stačilo jen neuroticky přežvykovat jetel a sem tam kompulzivně zabučet. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (44)
- Guillermo Del Toro napísal každému hercovi 10 stránkovú biografiu jeho postavy a prikázal im, aby to držali v tajnosti. Iba Charlie Hunnam (Dr. Alan McMichael) si biografiu svojej postavy napísal sám a jediný návrh, ktorý Del Toro hercovi zamietol, bol, že jeho postava nebude fajčiť fajku. (Steny94)
- Charlie Hunnam a Tom Hiddleston sa pred spoluprácou na tomto filme zúčastnili konkurzu na rolu Thora. (Pat.Ko)
- Jessica Chastain v rozhovore povedala, že Tom Hiddleston považoval scenár za neuveriteľne desivý, keď si ho prvýkrát prečítal. (Pat.Ko)
Reklama