• Anderton
    *****

    Ďalší legendárny film legendárneho Chá Chá prináša trochu iné chá chá, ako sme uňho zvyknutí. Monsieur Verdoux je zmesou grotesky, drámy, filozofického filmu a nevyhýba sa ani dojímavým momentom. Má silnú hlavnú postavu, možno jednu z najvýraznejších v dejinách kinematografie. Je otázne, nakoľko plynule sa dá takáto zmes žánrov skľbiť v jeden celistvý celok, navyše, ak sú jednotlivé sekvencie koncipované výrazne odlišne. Raz ako čistá groteska, inokedy ako čistá moralita. Chaplinovi sa to podarilo relatívne bezproblémovo, ale nemám pocit, že úplne na sto percent. Zmena nálad je tu predsa len citeľná. Očakával som záver na svadbe v štýle bláznivej grotesky, Chaplin ale náhle zmenil náladu a žáner filmu a dal divákovi na známosť, že jeho film je omnoho ambicióznejší, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Škoda, že Verdouxove baliace metódy už dnes na ženy neplatia, ako návod by bol scenár dokonalou príručkou. To ostatné, relatívnosť pojímania masových vrahov sa bohužial nezmenilo a mám pocit, že ani nikdy nezmení. V súčasnosti v mene viery a na "našej" strane v mene demokracie tolerujeme každé bombardovanie.(12.4.2013)

  • dzej dzej
    ****

    Welles historku vyhrabal, Chaplin jí natočil a dovedu si živě představit, jak si roli hyperaktivního svůdníka/vraha užíval. Pan Verdoux je totiž absolutním protipólem normovaného chaplinovského hrdiny, kterého všichni pouze využívají a který je submisivním outsiderem a nadto váhavým střelcem. Verdoux, to je jiná káva: lstivá, nebezpečná a maryšovská. Bohužel se po první brilantní polovině plné černého humoru a podvratných detailů snímek láme do melodramatické bajky s otravným moralistním závěrem.(3.5.2008)

  • Cimr
    ****

    Chaplin nás v tomto díle donutí soucítit s masovým vrahem, dokonce mu snad fandit. Dobré a zlé se proplétá a převrací (skvělá scéna s tulačkou, kterou pan V. vezme domů, aby na ní vyzkoušel jed) a já nestíhám kroutit hlavou, že něco takto černého a cynického vytvořil milý veselý chlapík Chaplin. Zaujalo mě i to, že má Charlie velmi dobrý mluvní herecký projev, nástup zvukového filmu mu myslím vůbec neuškodil..(20.1.2011)

  • Skip
    *****

    Černohumorná komedie, v níž Chaplin opět osvědčil své herecké a režijní umění. Je to film v mnohém netypický, a to nejen pro filmografii samotného Chaplina. Z dnešního pohledu se to nezdá, ale přijmout v tehdejší době cynické řeči o vraždění, přičemž je jasně odkazováno na skutečného vraha, to nebylo jen tak. V závěru Chaplin vykříčel své poselství o masových vrazích, ale marně, jak se ostatně ukazuje dodnes.(7.1.2011)

  • stilgar1
    *****

    Na filmech Ch. Chaplina je krásné to, že v nich lze poznat, jak se postupem času vyvíjel sám autor. Rok co rok Charlie stupňuje hloubku a promyšlenost svých filmů, ačkoliv stále neupouští od prvků humoru, které zvládá taktéž na výbornou. Tentokrát prvotní myšlenka na film vzešla sice z hlavy O. Wellese, ale Chaplin si jí upravil podle svého a využil jí výtečně k projevení svých názorů na svět a existenci v něm. 9/10(6.3.2008)

  • - Na nápad natočit film Pan Verdoux přivedl Chaplina Orson Welles, který chtěl režírovat sérii dokumentárních filmů a jeden z nich měl být o známém francouzském vražednickém modrovousovi Landru a do této role hodlal obsadit Chaplina. Ten ale nechtěl spolupracovat na scénáří, takže z projektu sešlo. Po několika dnech si Chaplin uvědomil, že by z tohoto nápadu mohla být dobrá komedie a zatelefonoval Wellesovi, že je za něj ochoten zaplatit 5 000 dolarů. Welles souhlasil, ale vyhradil si podmínku, že bude mít právo požadovat úvodní filmový titulek : "Podle nápadu Orsona Wellese." (everlong)

  • - Pro roli madame Grosnay Chaplin původně uvažoval o obsazení Edny Purviance, nakonec však zjistil, že se pro roli nehodí. (everlong)

  • - Chaplin označoval film za nejlepší v celé své kariéře. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace