Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Konverzačka je pojem, který je doména především v divadle, ale když se přetaví do filmu (a udělá se to pořádně) může sklízet vavříny i v jiné sféře. A tady se to jednoznačně povedlo. Ono ještě aby ne, když tu půdu naklepává Elizabeth Taylor a Paul Newman. Neměl jsem slov. Chytrá, emotivní záležitost, která je silná v momentě, kdy si jinak naprosto levá rodina začne říkat pravdy a silnější, když je jedna postava říká, druhá jí slyší, ale první o tom neví. No prostě paráda. na rok 1958 neuvěřitelně vyzrálá záležitost, která nebude poplatná době ani za tisíc let. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Zase jeden "kultovní" film. Čekal jsem, že těch 85% bude nutný brát trochu s rezervou, ale nečekal jsem, že to bude až taková blbost. Vydržet 104 minut, jak na sebe členové jakýsi bizarní rodinky v jednom kuse hystericky ječej a vedou nějaký absurdní rozhovory, bylo pro mě docela utrpení. K tomu je nutný ještě zmínit takový hovadiny jako to, že třeba ten fotr je úplně v pohodě, pak před nim prokecnou, že má nádor, tak si najednou vzpomene, že ho to trochu bolí, a za dalších 5 minut už se bez morfia ani nepostaví na nohy. Nebo Paul Newman jako těžkej alkoholik tam do sebe láme jednu flašku za druhou, ale úplně v klídku tam skáče po jedný noze, aniž by měl po takovym množství alkoholu třeba nějaký problémy udržet rovnováhu. A konec mi přišel jako deus ex machina. Hvězdu snad akorát za sympaťáka Paula Newmana. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Marně pátrám v paměti, kdy jsem naposledy viděl tak funkční a přitom dokonale nenásilnou moralitu. A přitom když jsem se zadíval do rozvíjejícího se příběhu zdánlivě marnivé Taylorové a z neznámých důvodů zapšklého Newmana, rozhodně bych nečekal závěrečný citový apel na diváka ve smylu "Je důležité si umět v rodině věřit a mít se upřímně rád." V tomhle filmu je totiž překvapivě hodně věcí nepředvídatelných a přestože se vlastně jedná jen o dlouhý dialog s měnícími se aktéry a střídavou pozorností pro hlavní postavy, neměl jsem šanci odtrhnout oči od dění na obrazovce. Díky Ivesově charizmatu a Newmanově opileckému žáru v očích tahle geniálně vygradovaná zápletka získala body na všech frontách. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Upřímně musím konstatovat, že jsem očekával větší blbost. Jsem tedy mile překvapen, protože film se dá v pořádku strávit. Elizabeth Taylor byla v době vzniku filmu skutečně nadstandartní kus a Paul Newman hrál již tehdy jako pán. Společně tvoří ďábelskou dvojici, na kterou se koukat rozhodně dá. Když se k tomu přidá ještě strašně zlý big daddy, tak je pokoukání ještě o kousek lepší. Vlastně celý film je založen na principu neustálého podlézání tomuto tlustému a nemocnému jedinci. Kdybych to měl říct úplně jednoduše, tak tento žánr mi rozhodně není blízký, tudíž je třeba brát moje 2* s patřičnou rezervou. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„People like doing what they used to do, after they've stopped being able to do it..“ I když se Maggie na rozpálené plechové střeše nakonec udržela, po úpravách Williamsovy hry je z toho spíš Tomcat under a hot tin roof. Newmanovu Brickovi se není co divit, že nasává. Někteří by začali už jen kvůli Dixie v podání kapely bezkrkých zrůdiček, ale pod střechou rodiny Pollittů je toho mnohem víc, na co by chtěl člověk zapomenout. Milosrdné lži a nemilosrdné pravdy. Z klece licoměrnosti vede cesta jen nadřazením lásky nad hmotné statky, ale to je věc, která nevydrží věčně ani kočkám a kocourům.. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Studio MGM mělo o obsazení filmu od počátku jasno – Maggie Pollitt bude hrát Elizabeth Taylor a jejího manžela Bricka Montgomery Clift. Byla to sázka na jistotu, jelikož tento pár si získal diváky už v Místě na výsluní (1951). Jenže Clift roli odmítl. Domníval se totiž, že postava Bricka je „implicitně homosexuální“, a ačkoliv v Hollywoodu všichni o Montgomeryho orientaci věděli, herec nechtěl riskovat, že ho konzervativní americké publikum v takové roli nepřijme. (Pavlínka9)
  • Autor předlohy Tennessee Williams považoval film za natolik zcenzurovaný oproti předloze, že řekl divákům čekajícím ve frontě na film: „Film vrací kinematografii o padesát let zpátky. Jděte radši domů.“ (gjjm)
  • Ve scéně, kdy se Brick (Paul Newman) zaboří se svým kabrioletem do rozblácené země, vystoupí a odhodí svojí berli – když ji pak sebere, evidentně na ní chybí opěrátko. V dalším záběru je však berle naprosto v pořádku. (Seejey8)

Reklama

Reklama