Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britská učitelka Philippa Paccardová (Cate Blanchettová) žijící v italském Turíně se marně dovolává spravednosti ve věci manželovy tragické smrti. Protože místní policie ignoruje její obvinění, rozhodne se vzít spravedlnost do vlastních rukou a prostřednictvím podomácku vyrobené bomby se odhodlá zlikvidovat drogového dealera Vendiceho. Pak se nechá zatknout. Teprve ve vyšetřovací vazbě se dozvídá, že místo muže zodpovědného za smrt jejího manžela zahynuli čtyři zcela nevinní lidé. Do zoufalé mladé ženy, jež má být souzena za teroristický útok, se však zamiluje mladý soudní tlumočník Filippo (Giovanni Ribisi) a pomůže jí uprchnout. Jak dlouho však dvojice spřízněná jmény a spjatá fatalistickým citovým poutem může unikat spravedlnosti?

Na MFF v Berlíně 2002 získal režisér Tom Tykwer nominaci na Zlatého medvěda. Film byl oceněn stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchettová získala za svůj herecký výkon německou Zlatou kameru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (362)

troufalka 

všechny recenze uživatele

U většiny filmů, které chci vidět si píšu do poznámky proč nebo kdo mi je doporučil. Tady jsem němělav poznámce nic, ale stačilo nahlédnout na scénaristu a bylo jasno.S Kieślowskim jsem měla poprvé tu čest ve Zlíně na dnech polského filmu. Scenáře, které vtáhnou hned do děje a vzbudí zvědavost, to opravdu umí.Výběr kontraverznějšího tématu mi nevadí, ale zpracování zabíhalo mírně do kýče.I když některé umělecky pojaté záběry jsem ocenila. No nebude to kousek, který potěší každého, ale vidět se určitě dá. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

,,Kam až člověk může vyletět?" No inu když ho povznáší láska, nebo mu vydrží palivo tak klidně až do stratosféry. Tom Tykwer vám svým filmem předkládá nadýchaný obláček o pomstě, lásce a tíze svědomí. Učitelka angličtiny je po nepovedeném útok na vraha svého manžela zadržena. Jenže se do ní zamiluje mladý policista, který jí pomůže uprchnout. Mladí lidé se stejnými jmény (Philippa a Filippo) a ve stejném oblečení zůstávají na všechno sami a mohou se spolehnout pouze jeden na druhého. Cate Blanchett rozehrála strhující herecký koncert (hlavně úvodní scéna výslechu je neuvěřitelně silná) a sympatický Giovanni Ribisi se také velice dobře předvedl. Tom Tykwer dokázal správně namíchat romantiku s napětím a k tomu ještě servírovat poetické záběry., ale přece jen je film trošičku rozvláčný. Jedinou slabinou je tak pro mě scénář, který je ke svým postavám moc shovívavý, hlavním hrdinům vše až překvapivě často vychází a navíc kromě nich nepůsobí skoro žádná další postava životně. Nebe je čtvrtý Tykwerův film, který jsem měl tu čest vidět a zatím mě ani jednou nezklamal. Uvidíme s čím přijde příště... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Chvílemi zvláštní zážitek, což většinou ocením, navrch s často silnou mysteriózní atmosférou a skvělým výkonem Clate Blanchett, díky čemuž mě Nebe hodně vtáhlo do sebe... V prvních minutách netuším, co se děje, záhy nastane nečekaný incident a vyvíjející se příběh nabírá od prvního výslechu spoustu napětí a překvapení. Režisér mě párkrát lehce zaskočil zjištěním, že často záhadné detaily důležitých zvratů (příčina odlišného místa výbuchu či nepozorovaný útěk z přísně strážených toalet) nechal odplynout bez vysvětlení, bez možnosti se o nich více dovědět. Minulost se ve flashbacích rozplétá, ale do mnoha zákoutí jednání hlavní postavy nechávají tvůrci dveře (zřejmě záměrně) zavřené. Tom Tykwer se hodně vyžívá ve hře s vyprávěním ve vztahu k divákovi, nicméně oproti Lole běžící o život mi tentokrát svou hrou i docela sedl. Zatímco v Lole si vypůjčil nápad tří alternativních verzí jednoho příběhu z filmu Krzysztofa Kieślowského (Náhoda, 1981), tentokrát se návaznost na oblíbeného polského režiséra konala zfilmováním Kieślowského nerealizovaného scénáře a za sebe jsem měl dojem skutečně dobré volby. Scénář nechává poznat mnoho tváří rozporuplné hrdinky Philippy, která se zprvu jeví jako sebevědomá vražedkyně, víckrát jako rafinovaná hráčka ve vztahu k policii, v konfrontaci s následky svého činu však brzy ukáže zranitelnost, posléze se stává osobou milující... Cate Blanchett všechny ty tváře Philippy sehrává strhujícím způsobem a režie s kamerou zase přináší nejeden vizuálně úchvatný záběr zejména v exteriérech. [75%] ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Z mého hlediska nejlepší Tykwerův film - snad za to může hvězdnější herecké obsazení - přesto mě neoslovil tolik, jak bych očekávala. Všechna ta psychologie, romantika a moralizování šlo tak nějak mimo mě, příliš pomalé, příliš komorní... možná jsem zkrátka při sledování neměla tu správnou náladu na tenhle typ filmu. Určitě se budu chtít někdy podívat znovu, zatím mírný nadprůměr - 66,6 %. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Tento film má všeobecne dobré recenzie, napriek tomu mňa skôr nudil. Nestrhne, je bez napätia. Otázka je, na čo sa vlastne tvorcovia chceli zamerať. Mala to byť snáď love story? Prípadne ide o ťarchu voľby a morálnu dilemu? Nič z toho nebolo celkom dotiahnuté do konca. Iste ide o umelecký film s nastolením istých otázok. Koniec je však skôr sklamaním, morálny dlh a zločin nebol splatený a milenecká pseudodráma končí poeticky. Za najväčšie pozitívum považujem hudbu, ktorá mi pripomenula Ludovica Einaudiho z Doktora Živaga. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestečku Montepulciano. (dyfur)
  • Režisér Tom Tykwer komentoval scénu, v níž jsou herci stříháni dohola jako "skutečně neuvěřitelný stres. Točili jsme tu scénu sice dvěma kamerami, ale co by se stalo, kdyby jedna vypadla a exponovaný materiál z druhé kamery nám zničili v laboratoři? Druhou šanci jsme neměli. To člověk umírá tisícerou smrtí." (NIRO)
  • Cate Blanchett (Philippa) sa kvôli tejto roli v skutočnosti dala ostrihať do hola ako vo filme. (Ninfa)

Reklama

Reklama