Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Steffen, německý student archeologie, najde při jednom archeologickém výzkumu v Jeruzalémě kostru člověka, starou více než dvatisíce roků. Obsah pytlíčku, který se našel hned vedle kostry, však zmátl nejen Steffena, ale i celý tým zkušených archeologů. Našel se v něm list se záhadným písmem a návod na obsluhu videokamery, která se však začne vyrábět až za tři roky. Na základě těchto zjištění se Steffen domnívá, že našel kostru člověka, který cestoval v čase. Myslí si, že tato osoba nasnímala videokamerou Ježíše. O pravdivosti Steffenovy hypotézy svědčí i několik dalších důkazů. Ale je skoro nemožné, aby mladý student přesvědčil zkušené archeology, a proto hledá důkaz v dopise, který se našel spolu s kostrou... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (54)

Morien 

všechny recenze uživatele

V poslední době mě baví hledat duchovní vrstvy ve filmech druhořadé produkce a pochybných žánrů. Možná to je ode mě už vyloženě zvrácené, každopádně mám dojem, že jsem nikdy od reality nepřijímala tolik z její nabídky. První část tohoto díla jsem viděla před deseti lety a jelikož jsem tehdy byla dvanáctileté děvče, zmocnila se mě pevně (věta "Myslím, že Ježíš nikdy nebyl." se opakovaně stávala mojí mantrou v určitých obdobích) a zároveň jsem si s sebou nesla jakési trauma, že jsem kvůli výletu do hor přišla o druhou část a tedy se nikdy nedozvěděla, jak se to tvůrci rozhodli zakončit. Zároveň mi to ale dalo deset let vymýšlení vlastních konců a vlastních rozuzlení. Teď mi ve škole pustili film o svatém Františkovi a já si vzpomněla na "Myslím, že Ježíš nikdy nebyl." a rozhodla se, že je čas, a podívala se na Das Jesus Video znovu a na celé. A dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala. Myslím, že je velmi zábavné, jak se v šílené televizní slátanině může skrývat tolik symbolických a hlubokých věcí plných naděje a nezaslepené víry. Začínáme s bezstarostným a lehkovážným hrdinou, kterého ohrozí had a zachrání ho od něj žena. Oba dva tito tvorové ho určitým způsobem uštknou a upředou mu zcela jiný osud, než jaký před ním doteď ležel. Tato událost našeho hrdinu vrhne na cestu, během které se dostane na úplné dno a zpět, na které zmoudří a zmužní, uvidí několik různých způsobů víry a zla a odvahy a lásky. Může tedy pro svůj budoucí život vybrat směr, který považuje za správný. Model pohádkového zrání postavy, který třeba v současných pohádkách, co tvoří Česká televize, zoufale chybí. A proto jsem nadšená. A proto si říkám, že exploze inkriminovaného videa i s vrtulníkem po zásahu z kulometu uprostřed pouště po akční honičce už není tak důležitá, stejně jako zázračné uzdravování či neuzdravování některých ran podle toho, jak se to tvůrcům hodí, a všechny další věci, které se ve filmu zdají být nelogické nebo přehnané. Film sám sebe pasoval na moje milované guilty pleasure. ♥ ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zajímavý nápad, dobrý začátek, ale pak se to přesně v německém stylu vše utopí v čisté nudě. Těch pár podařených nápadů se zcela ztratí v opravdu hodně přemrštěné stopáži. Mít to kolem 90 minut, rychlejší spád, uvěřitelné postavy a herce či se to aspoň držet úvodního nápadu mohlo to být opravdu hodně dobré. Žel se nepovedlo. ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Konečná pointa je sice předvídatelná už od první půlhodiny filmu, ale to nijak neubírá na koukatelnosti. Připočteme-li, že se jedná o německý film a že je to jen projekt pro televizi, zjistíme, že je to až neuvěřitelně dobré dílo. Nemám rád Němce, částečně za to může mé vlastenectví a pro mě stále živá vzpomínka na existenci nacismu a všech událostí s tím spojených a samozřejmě taky je nemusím kvůli často ubohým tv a filmovým projektům a holým zadkům v nich a jejich vyblitým ksichtům a jazyku a spoustě jiných věcí. (tak mě napadá, že asi jsem trochu xenofob). Ale tenhle film se dá. Celkem to odsýpá, zápletka je zajímavá, pointa (přestože předvídatelná) ne zrovna ohraná. I když se člověk o hlavní hrdiny nijak moc nebojí, protože je jasné, že se jim nic nestane, jsou mu sympatičtí. Děj je hlavně nelogická akce. Herci nejsou nijak úžasní, ale na Němce vysokej nadprůměr. Cestování časem je tu jen spíše okrajová záležitost, jeden z nosných kamenů zápletky. Ale je tu taky jedna věc, kterou nejsem ochoten akcepptovat, ať by mi kdokoliv říkal cokoliv. kamera SONY prostě dva tisíce let nevydrží. To mi nikdo nevymluví. ()

Rex Mundi odpad!

všechny recenze uživatele

Toto je taká príšerná znôška klišé, stupídnych dialógov a úbohých hereckých výkonov, že som si ju pozrela len z masochistickej zvedavosti, kam až to môže zájsť. A zašlo...až potiaľ, že sa mi postupne vyplnili všetky vopred odhadované dejové zvrat(k)y a závery. Od rozuzlenia ľúbostného trojuholníka (ktoré som uhádla hneď po jeho vzniku), cez zmeny správania postáv podľa potrieb scenára až po romanticko-heroické žvásty vidíte len jeden dôkaz o neschopnosti nemeckých filmárov za druhým (česť výnimkám!). Niektorí Nemci obhajujú námet s tým, že v Nemecku bola kniha, ktorá sa stala predlohou, bestsellerom. Bez celeru či s celerom, vďaka tomuto filmu sa mimo Nemecka asi tak dobre predávať nebude. Aspoň dúfam. Hlavná idea je určite atraktívna, dnes podobné témy slávia renesanciu, ale už po prvej pol hodine filmu zistíte, že je to úplne jedno, pretože každý dobrý nápad sa utopí v úbohosti jeho predvedenia. Hlavná postava, herec Matthias Koeberlin, dokáže „hrať“ iba naivným ksichtom, hýbaním obočia a záhadne pribúdajúcimi a nehojacimi sa škriabancami na tvári a zvyšok hereckého osadenstva je banda zúfalo škaredých hranatých Nemcov, hrajúcich pre zmenu len tupým výrazom v tvári. Jediný fešák, ktorý síce pomôže ženám v pozerateľnosti, avšak nič nezachráni, je Manou Lubowski ako Jošua. Ako už niekto predo mnou napísal inde - toto nie je film, toto je zlý vtip! (ale Drákula z 2002 je ešte horší:-) ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Celkom príjemné prekvapenie z Nemecka, neviem čo všetci hundrajú. Je to možno trocha dlhšie, ale zase na druhú stranu je to pomerne dynamické s bohatou akciou a všelijakými naháňačkami, takže nie je čas na nudu. Navyše miesta medzi akciou príhodne dopĺňa zaujímavé pátranie s mysterióznym nádychom po tajomnom videu, založené na mne milom scifi motíve - cestovanie časom. Podľa môjho názoru by bol film lepšie hodnotený, ak by sa tu pridalo na pátraní, zvýšil sa pocit tajomstva, troška prehĺbil mysteriózny základ a viac sa tu venovalo samotnému cestovaniu v čase a to aj za cenu miernej straty dynamiky, prípadne by som vynechal aj niektoré naháňačkové scény. Slabý nadpriemer. 70/100 ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • Tvůrce kostýmů Janne Birck a designér Matthew H. Musse převzali v roce 2003 cenu německé TV v kategorii nejlepší umělecký směr. (Terva)
  • Film je volně natočen na motivy stejnojmenného románu od Andrease Eschbacha. (Terva)

Reklama

Reklama