Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film, odehrávající se v rozmarných 60. letech vypráví příběh 19ti-letého mladíka Bernarda Chanticleera, který po prvním odloučení od rodičů poznává pravý svět a s ním i první lásky. Přes nevoli rodičů se Bernard seznamuje se sekretářkou, pracující v knihkupectví Bernieho otce. Na druhém rande se však Bernard beznadějně zakouká do svůdné tanečnice, jisté Barbary Darlingové, která ovšem, jak se později ukáže, muže nenávidí a jediné co ji zajímá, je ona sama. Ve hře je i osamělá paní bytná Nora Thingová, policista Francis či starý kohout, přebývající v 5. patře po zemřelém bratrovi paní Thingové a nenávidějící všechny ženy, speciálně ty kolem 20tky, což se pro Bernarda přebývajícího právě v 5. patře ukáže jako problém...

Tato komedie z rané tvorby Francise Forda Copolly působí na diváka svou rozverností a uvolněností, která tak trochu plyne i z tehdejší doby amerických 60. let. Film byl v roce 1967 nominován na Oscara (Herečka ve vedlejší roli - Geraldine Page hrající matku hl. hrdiny) a 3 Zlaté Glóby (Nejlepší film - komedie/muzikál, Nejlepší herečka - komedie/muzikál - Elizabeth Hartman v roli Barbary Darlingové, a opět Geraldine Page jako Herečka ve vedlejší roli). (JayZak)

(více)

Recenze (29)

Davson 

všechny recenze uživatele

Výborné, výborné! Je krásné sledovat, jak si Coppola téměř až laškovně hraje s filmovým médiem a jazykem, jak je ze snímku cítit láska a nadšení pro film, jak ironicky pošťuchuje do puritánství některých Američanů a v neposlední řadě jakým nádherně nakažlivým optimismem hýří. Hledat chyby či nedokonalosti nehodlám a porovnávat s pozdějšími Coppolovými "velkými" filmy se mi zdá zcela bezpředmětné. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Z tohoto filmu je fakt úplně cítit zábava a nadšení pro filmování. Je z toho prostě cítit, že s Coppolou přišla nová generace režisérů, kteří zkostnatělému Hollywoodu dali novou inspiraci. Každému je asi jasné, že albíni hypnotizéři s dřevěnou nohou budou poraženi a preclíky za pět centů upečeny, o to tu ale nejde, spíše jde o to skvělé optimistické zpracování. Fakt respekt Coppolo. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Francis Ford Coppola a teenagerská komedie?? No podívejme, se! Coby oddechový snímek to nabízí slušnou zábavu, s dobrým scénářem nabízející hezké vtipy a hlášky (např. překládání nápisu WC jako "Welcome Communists!" a "War Circus") nebo ojedinělé historky (máma, která posílá klukovi na dálku v dopisech jako důkaz svého života vlasy, až se kluk jednou lekl, že jí příště uvidí plešatou). S odstupem času komicky působí věk chlapce – současník by čekal, že příběh mládence o prvních láskách a podobných starostech během prvního odloučení od rodičů (včetně první debaty s kamarádem o výrazu sex nebo prvního pohledu na porno fotku ;o)) by se odehrával spíše tak v 15ti, pokud ne ještě dřív, tady máme pána na holení těsně před dvacítkou. :-)) Celkově úsměvné a přeplněné neznámými šedesátkovými písničky (ač s výrazným hitovým potenciálem), ale i ta zábava místy v druhé půlce občas vázla a celkově se musím přidat k těm, co očekávali od filmu slavného režiséra něco víc. Dost souhlasím s Radkem99, nejen Formanovy filmy na téma dospívající či již dospělé mládeže, ale třeba i Helgeho První den mého syna nebo slovenská Zmluva s diablom šly ve svém kritickém podtónu mnohem dál. Z tohoto pohledu i zdejší nejsilnější dialog mezi Bernardem před celou a policajtem nakonec vystřídala závěrečná romantická selanka pro béčkové teen-movies tak typická. 65% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych nevěřila, jak dokáže být Coppola hravý. Vybroušený vizuál, pestré barvy a parádní muzika podporují tuhle již tak velmi dobrou komedii o dospívání o ještě pěkný kousek dál k dokonalosti. Tenhle film se stal inspirací, byť mnohdy utajenou, pro mnoho dalších. Sám Coppola si zde našel jeden ze svých budoucích zajímavých vyjadřovacích prostředků. Při snímání Bernarda na večerní procházce s dívkou můžeme vidět embrio Rozhovoru. Preclíky za pét centů zase inspirovaly Křidýlko nebo stehýnko. Celkově film vyznívá jako s vtipem realizované filmy Truffauta. Balkonová scéna je vskutku geniální. A závěrečný odkaz na grotesky také vypovídá o Coppolově celkovém uměleckém rozhledu, který již bohužel nemá dnešní publikum, a tak bez milosti kvůli své neznalosti řadí tento snímek mezi teenegerské komedie. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tahle ,,teenegerská" komedie byla pro mne velké zklamání. Od tak zkušeného tvůrce, jakým je Francis Ford Coppola, jsem čekal nepochybně víc, byť jde o jeden z jeho raných filmů... Hodně laciný humor a film tak nějak o ničem, když to srovnám třeba s raným Formanem, který také ve stejné době, byť na druhém konci světa, točil filmy na obdobné téma... ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Jeden z prvních Coppolových filmů byl natočen podle literární předlohy Davida Benedictuse. Svěží dílo bylo oceněno především za herecké výkony - Geraldine Pageová v roli matky byla nominována na Oscara za vedlejší roli, v témže roce 1967 byl film v nominaci na ocenění Zlatým glóbem v kategorii komedie a muzikálu. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno