poster

Na půl cesty

  • Česko

    Reeker: Na půl cesty

  • Česko

    Dotek smrti

  • USA

    Reeker

  • Velká Británie

    Reeker

Horor / Mysteriózní

USA, 2005, 90 min

Režie:

Dave Payne

Scénář:

Dave Payne

Kamera:

Mike Mickens

Hudba:

Dave Payne

Producenti:

Tina Illman, Dave Payne

Střih:

Daniel Barone
(další profese)
  • Ai.ma
    odpad!

    Reeker je jednoznačně ten nejdebilnější horor, jaký jsem kdy viděl. Po pár minutách s přehledem strčil do kapsy taková esa, jako je Hostel nebo Saw a bez velkých potíží jim ještě utekl o pořádný kus vpřed. Na rozdíl od zmíněných filmů k tomu ani nepotřeboval nějaké extatické a nesledovatelné kamerové filtry a stroboskopické onanie podpořené scénáristickými blitky( Saw), nebo v podstatě nulový scénář( Hostel). Vsadil na tu nejsilnější zbraň - totální idiocie naprosto všeho. Aby jste mě pochopili..děj filmu ukazuje bandu pěti mladých lidí, kteří cestou na velkou párty uvíznou u benzínové pumpy s hotelem v jakémsi zapadákově v středoamerické poušti, kde je samozřejmě schovaný bubák, který je nenechá v klidu opéct špekáčky. Rád se takto dobrovolně mučím, protože se mi v posledních měsících života zalíbilo sledovat bezduché vyvražďování mladých američanů. Tento typ filmů má do umění daleko. Přiznejme si to nebo ne, stejně jako ostatní žánry má svoje vlastní specifika a "krásy", které vás mohou ve své jednoduchosti buď nepříjemně srát, nebo fascinovat. Reeker ale překročil všechny hranice.. Tak do toho. Hlavní hrdinové. Jeden z nich vypadá je skejťák. K čertu že je mu minimálně třicet, stačí když mu v kostymérně dáme mikinu a skejt, bude cool. Ale vypadá jako piča. Nehledě na to, že v mozku má solidně nasráno, což vám dojde po jeho pěti větách. A tohle má být někdo, s kým máme sympatizovat? Myslím, že se nenajde jediný člověk, který mu přál, aby přežil.Dále tu máme oduševnělou holku řidičku. Slepého mladíka. Ha ha ha. Mladou bárbí a začínajícího Dje, který vypadá jako vosková atrapa Owena Wilsona, kterou si můžete připnout na klíčenku. Když jsem psal, že skejťák má v mozku solidně nasráno..správně mělo být, že tam mají všichni. Tedy, hlavně scénáristé. Ještě nikdy jsem neviděl tak příkladnou ukázku toho, jak se dá zkazit vše co jde. Člověk, co tento film napsal/vymyslel by měl být okamžitě zalehnut nějakou obří černoškou a poté upálen a zastřelen. Proti tomuto filmu je chování postav v Hostelu volným pokračováním Kdo se bojí Virginie Woolfové! Tady prostě není jediná věta z našeho světa. Jediné chování kohokoliv není reálné nebo normální! Já vím, že tohle se vám za život párkrát u filmů vplíží na mozek, ale takto jsem to ještě nikdy necítil a pochybuji, že by to někdy někdo překonal, protože toto je naprosto vybroušený diamant demence. Slepý kluk se vždy objeví za někým a podá mu ruku na rameno. Baf! ŠKoda jen, že je slepý a toto jaksi zvládnout nemůže. Když je jasné, že tam budou muset zůstat přes noc, dva z nich jdou spát do hotelu (prázdný, čistý, úhledný), zbytek si pár metrů od něj postaví rovnou dva stany (WTF?) Když v hotelu někdo řve, je to vůbec nezajímá. Když najdou obě dívky v hotelu potrhanou bibli, ve které jsou krví napsané různé hrůzné výroky - řeknou Hmm. Když kluci najdou místnost plnou mrtvých zvířat, udělají Ouch. Dál je to nezajímá. Nikdo se ničím nijak nevzrušuje. No já se snad poseru. To co tu vypisuji, jsou ale jen malinké střípky!! V každé minutě narazíte na nesmysl, který by se prostě nikdy nestal! Když tam pomatený stařec stojí u pole a se zbraní v ruce vyděsí skejťáka, skejťák se ho zeptá - hledáte mrtvé lidi? Stařec řekne že ano a skejťák udělá Hmm. Nemělo by ho to malinko znepokojovat? Bárbí a její čůrání v budce...já vážně nemám slov. Když se tam tedy už objeví "stvůra", člověk by řekl, že dojde na samotné vraždy a nebude tolik nesmyslů - právě naopak :-) Nejen, že samotná zrůda je těžkej WTF? (smrtka s rotační pilou místo ruky, která vraždí lidi tak že se prvně objeví plyn a on se v tom plynu zjeví), ale chování postav je ještě vyšperkováno. Představte si, že jste hrdinka a máte slepce, zbraň a karavan. Co uděláte? Ujedete? Samozřejmě. Ale né v tomto filmu. Tady, a teď pozor!! hrdinka oznámí slepci, že má jít na střechu karavanu, dá mu zbraň a pokud něco ucítí, ať ho zastřelí - s tím, že ona mezitím bude řídit ten karavan pryč..No já se málem posral. Ale jak jí dojde, že nemá benzín tak za ním vyleze na tu střechu, z které mezitím slepec spadne "protože já jsem zapomněl, že jsem na střeše" HAAAAAAAAAAAAA No to už jsem vážně sral! Je toho ještě spousty a spousty a spousty. Všichni začínající scénáristé nebo lidé od filmu by si toto dílo měli v pátek večer pustit a koupit si láhev vína, protože se u něj minimálně patnáctkrát zachčijou smíchy. ALE POZOR! To ještě není to nejlepší! V poslední minutě přichází těžká pointa !!!! Pointa, která byla již použita ve třech !! filmech a která má jako převrátit všechno co jsme viděli naruby - dát tomu nový rozměr. Parta mladých lidí totiž měla autonehodu a vše zmíněné se tedy po celou dobu odehrávalo pouze v hlavě jedné přeživší :-))))) (Smrt přichází v bílem) Nebuďte smutní, že jsem vám řekl pointu, ona totiž vůbec nic nemění :-)) 0/10 a do dnešního dne jednoznačně nejhorší horor, jaký jsem kdy viděl. V žebříčku nejhorších filmů všech dob se musí spokojit jen s druhým místem, Tanec v modrém pokušení je nepřekonatelný.(21.10.2008)

  • Dannysek4U
    ***

    Uznavam, ta pointa je vazne divoka a necekal jsem ji (ale mozna jen proto, ze je na prvni pohled dost trivialni a doufal jsem v neco vetsiho). A celkove to je docela sludna haluz, navic relativne vtipna (byt chvilema drobet nemistne). Ale popravde kdyz road slasher, tak radsi klasiku jako treba Wolfs Creek. To je tak nejak vsazka na jistotu, tohle je zbytecne experimentalni (prave kvuli pointe).(10.6.2008)

  • tron
    **

    „Máš na viac.“ – „To každý.“ Tento horor som si pozrel len preto, lebo mi bolo povedané, že má šokujúce záverečné rozuzlenie. Preto ma milo prekvapilo, že kým sa k nemu dostaneme, čaká nás dobrá kamera, sľubné gore, sympatické postavy (čo je v slasheroch nečasté a teda vítané) a nie úplne márny pokus o budovanie atmosféry odľahlého motorestu v pustine. I kamera mala občas svoje svetlé chvíľky. Konanie postáv síce často nemalo základný sedliacky rozum, dialógy tiež neboli žiadne perly a scenár bol plný žánrových klišé. Ale úplne zlé to tiež nebolo. Bohužiaľ, čo sa týka záverečnej pointy, nie je to otrasné, len som to už minimálne raz (tiež v horore) videl. Nebudem prezrádzať, ale vznikol v roku 2003 a v jeho slovenskom názve/preklade sa vyskytuje biela farba.(28.5.2011)

  • darkrobyk
    *

    Na půl cesty? Tak na desetině, možná... Začátek slibný, následný rozjezd s očekáváním, pak jakási psychologie postav a neznámé ohrožení. Následovalo prázdno snímané mizernou kameroua doplněné průměrným hudebním doprovodem. Nejhorší byl ovšem tajemný zabiják. Bože, ten snad vypadl z her počítačového pravěku! Vůbec triky byly vesměs mizerné, postavy pomatené (což se mělo vysvětlit až v závěru) a všechno tak nějak hloupé. Hvězdu za jelena a jeden z prvních triků, který mne rozesmál, totiž kus odtržené hlavy a ve zbytku se koulící oko (uděláno vcelku obstojně). Sledovat snad jen v případě, kdy opravdu není nic jiného po ruce.(29.3.2012)

  • sedm.1
    ***

    Až k závěrečné pointě jsem se rozhodoval mezi 3 a 4*.Pár věcí tu bylo fajn,pár ne.K dobrému lze přičíst hodně sympatické herce a popravdě i dost opravdu napínavých scén,kdy jsem chvílemi vážně ani nedýchal.K minusu pak určitě fakt divnou atmosféru,ještě podivnějšího "bubáka",ale především šíleně nelogické jednání všech postav.To bylo vážně neuvěřitelně bijící do očí,jak jednotlivé postavy musejí jen kvůli ději dělat tak pitomé rozhodnutí a chovat se jako naprostí dementi,že to až bralo dech a rozum.Ovšem co mě doslova a dopísmene nasralo a ve finále srazilo i mé hodnocení je pointa.Nechci tím naznačit,že byla hloupá,to vůbec ne a naopak,kdy tu nebyli určité okolnosti,byla by to naprosto osvěžující,šokující a bombastická pointa.Ta okolnost ovšem spočívá v tom,že ona pointa je prachsprostou kopií a krádeží z úplně jiného,perfektního snímku z roku 2003.Nechci jmenovat,to už udělali jiné komentáře,ale tak šíleně kopírující finále mě vážně naprosto vyvedlo z míry.Na půl cesty tak skutečně zůstalo někde na půl cesty a jeho závěrečné plagiátorství mu i přes občasné klady snímku zkrátka nemohu v žádném případě odpustit.(22.8.2010)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace