Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Příběh a námět je bez výhrad. S Oldboyem mám však 2 výrazné problémy, na kterých nemají tvůrci pražádnou vinu. Za prvé je to dabing, s kterým jsem si snímek užíval. Dabing mi vůbec nevadí v amerických ani v evropských filmech, v naprosté většině ho ani nevnímám. Ovšem ve chvíli, kdy na obrazovce hrají zástupci mongoloidní rasy, mám s ním značný problém a dost mě ruší. Druhá věc je zapříčiněna vysílacím časem. Oldboy je přístupný od 18-ti let (bůhví proč :-) ) a i když třeba na takovém HBO ho dávají poměrně často, vždy je to nejdříve po 11. hodině večerní, kdy už nejsem zdaleka tak soustředěný. Má výhrada již k samotným tvůrcům spočívá ve zpracování příběhu. Asi jsem už moc zblblý Hollywoodem, ale v Oldboyi mi místy styl vyprávění neseděl. Říkal jsem si, že by se námět dal zpracovat záživněji. Zdálo se mi jako by byl vytvořen až účelově složitě, více, než by bylo nezbytně nutné. Je to ale určitě zajímavý snímek, s povedenou hudbou a originálním zpracováním - určitě se na něj ještě jednou podívám... ()
Emocionálně naprosto studené jako obvykle, herci totálně hysteričtí (co měl znamenat ten psí konec, nedivím se, že se dotyčný smál), to co mělo pravděpodobně emociálně šokovat, bylo spíše směšné. Tolik vychvalovaný vizuál rovněž nijak převratný nebyl, před Parkem byla spousta větších kamerových koumáků. Jako obvykle nesmí chybět samoúčelné násilí, které je opět zbytečné a opět působí jako pěst na oko. Nějak zde nevidím tu vyjmečnost. A děj ? Jeden velký chaos a zmatek. Nakonec člověk neví kdo je kdo a co je co. Značně kravský a těžkopádný projekt. Zřejmě jsem to celé nepochopil. A nebo zde ani není co chápat a skutečně se jedná jen o obyčejný a dějově naprosto pomatený mix násilí a pomsty. Že by se hodnotilo tak vysoko za poněkud "exotický" nádech ? Ten jediný tu totiž nesporně je. Jedná se skutečně o něco neobvyklého. ()
Jeden z mála původních filmů co jsem viděl až po remaku a nevím jestli i proto, ale Americká verze mi sedla o něco víc. Samozřejmně, že tenhle film přišel z tímto příběhem a Amíci z něj čerpali to je jasný. Jinak moc pěkně se na to kouká bezva atmosféra, ale není to takovej nářez a nemají Sharlta Copleyho. I tak kvalita.75% ()
Jednoduchý príbeh, podaný zbytočne nezrozumiteľnou cestou. Vizuálne úchvatné dielo s úžasne použitou hudbou a skvelými hercami, no samotná story, hlavne jej rozuzlenie, ma akosi nechala chladným. Aziati sú proste iní, ináč sa vyjadrujú a ináč vnímajú - a ja som pri Oldboyovi, ktorého story má ináč niečo do seba - neprežíval to, čo sa mi snažili nahovoriť jednotlivé dramaticky vyhrotené scény. Ale som veľmi zvedavý na americký remake. ()
Ožrala s prořízlou pusou se ocitá na policejní stanici, vzápětí u telefonní budky, kde naposledy komunikuje se svými blízkými a po dalším střihu je vězněn v zařízeném pokoji. Vězněn, no, jak se to vezme. V izolaci a v naprostém nevědomí zde stráví 15 let. Přemítá si v rozbouřených myšlenkách jen jediné slovo – pomsta. Přesně ta, která dokáže člověka pohltit a zcela ho změnit. Po návratu mezi „živé“ se ihned pustí do luštění nezvyklé tajenky, kdože to stojí za jeho letitou beznadějí. Oldboy je svižným nápaditým thrillerem, který svojí vizualitou může evokovat Fincherovy pecky jako Fight Club nebo Panic Room. Co se akce týče, připomene asijské násilné snímky (řež s mnohonásobnou přesilou). Režisér si s divákem moc šikovně zahrává, potrpí si na detailu, jeho režie je vybroušená, pružná, jeho styl odlehčený, plný vizuálních nápadů. 70%. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Závěrečná scéna ve sněhu se natáčela na Novém Zélandu. (HellFire)
- Pro scénu v sushi baru byly zkonzumovány celkem čtyři živé chobotnice. Scéna vyvolala mimo Asii kontroverzní reakce, nicméně v Korei jde o oblíbenou pochoutku. Je však obvyklé ji před pozřením nařezat. Když pak film dostal cenu v Cannes, poděkoval režisér kromě štábu a hercům také těmto chobotnicím. (don corleone)
- Quentin Tarantino o snímku prohlásil: "Ten film je tarantinovštější, než cokoliv, co jsem kdy natočil já sám." (cubajz)
Reklama