Režie:
René ClémentScénář:
Sébastien JaprisotKamera:
Andréas WindingHudba:
Francis LaiHrají:
Marlène Jobert, Charles Bronson, Gabriele Tinti, Jean Gaven, Jean Piat, Jill Ireland, Corinne Marchand, Annie Cordy, Ellen Bahl, Steve Eckardt, Marika Green (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Mellie nemá ani potuchy, že každý její krok sleduje záhadný cizinec, který ji napadne, hned jak její manžel odejde z domu. Celá věc ale bude mít pro oba nečekanou dohru. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (149)
V mnoha ohledech bych řekl, že je příběh tohoto filmu přitažený za vlasy, hlavní hrdinka se občas chová zcela proti logice, což ovšem můžeme zkusit zdůvodnit traumatem, kterým si prošla. Snímku však nechybí atmosféra, určitý spád i napětí, ale zejména herecké výkony. Marlene Jobert je ve své roli přesvědčivá a Charles Bronson tradičně nezklamal. ()
Další perfektní René Clément, přesně v téhle pomalé, lehce psychedelické poloze ho mám rád. Netlačit na pilu a nechat všechno pozvolna plynout, do toho famózní hudba Francise Laie, skvělá Marléne Jobert a Charles Bronson, atmosféra opuštěného přímořského resortu. Stylově a dějove mix Clémentových filmů LES FELINS (Kočky) a PLEIN SOLEIL (V plném slunci). ()
Staré zlaté časy francouzské filmové školy v plné parádě s napínavou chemií a navíc s Charlesem Bronsonem, kterému to tady moc sekne. Dlužno doplnit, že kdo má rád pohlednou pihovatou zrzku Marlène Jobert automaticky přidá jednu hvězdu navíc. Jen si vzpomeňte, ve kterém filmu se Charles Bronson tolikrát usmál? Já si vůbec na žádný totiž nemohu vzpomenout, kde bych ho viděl s tolika úsměvy. Každopádně je fajn, že tenhle tajemný sympaťák měl štěstí na správné filmy. Protože po nich vždycky bez váhání do své filmotéky rád sáhnu. ()
Asi jedna z nejlepších filmových "psychoanalytických" krimi. V sedmdesátých letech bylo módou zlo vysvětlovat odkazy na dětství přesně dle psychoanalytických pouček (v dnešní době je zlo ukazováno spíše jako iracionální síla), ovšem duši tomuto filmu dodává svěží a seběvědomý Bronson "léčící" submisivní Jobert opravdu netradičními metodami. Krimi je tady spíše odrazovým můstkem k úvaze o tom, zda se těmto ženám vůbec dá nějak pomoci či jen smutně sledovat jejich dobrovolně vybraný osud. ()
Francúzske kriminálky a krimithrillery boli za mojej mladosti pojmom (vlastne ani iných veľa nebolo). A tak som sa tešil, že v roku 1970 nakrútil Clément s Bronsonom a pehavou Marléne niečo zaujímavé, strhujúce. Ale s ubiehajúcimi minútami klesala nádej, že moje očakávania budú naplnené. Ešte aj v poslednej tretine som dúfal, že to vyriešia širokopásmové tri hviezdičky, ale nedalo sa. Niečo tak zle skonštruované a tak zle napísané, že ani zmienení dvaja výborní herci si s tým nevedeli rady, si ani tri hviezdičky nezaslúži. Jediné, čo vo mne film vyvolal boli rozpaky nad množstvom trápností, ktoré sa tam diali. Škoda. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (9)
- Melie (Marlène Jobert) si na začátku svlékne punčošky a obě pověsí na křeslo za sebe. Po znásilnění se probere na posteli a jednu punčochu má opět na sobě. (vikkous)
- Kyvadlo skříňových hodin je ve filmu důležitým symbolem. Když se však pozorně divák zaposlouchá a zároveň zadívá na hodiny, je možné zjistit, že zvuk a chod hodin se rozcházejí. (=woody=)
- Charles Bronson přijal roli ve snímku na naléhání své novomanželky Jill Ireland, která se rovněž ve filmu objevila v malé úloze. (Komiks)
Reklama